na de reviesatie

kwaksaki

Rookie
21 feb 2005
6
0
krommene
ik heb mijn zxr gerevieseerd en na een half uurtje rijden wil ie niet reageen op het gas maar als ik een half urtje wacht doet ie het weer gewoon heeft iemand daa ervaring mee of weet ieand wat het probleem is want ik zit met de handen in 't haar alvast bedankt
 
ik heb mijn zxr gerevieseerd en na een half uurtje rijden wil ie niet reageen op het gas maar als ik een half urtje wacht doet ie het weer gewoon heeft iemand daa ervaring mee of weet ieand wat het probleem is want ik zit met de handen in 't haar alvast bedankt

Ik zat ook met de handen in 't haar en nu ben ik kaal... :)
 
ik heb de zuigers vervangen voor overmaats cilinders laten uithonen zuigerveren pakkingen etc etc olie bougies
 
Volgens mij mag je dan nog helemaal geen vol gas geven, maar moet je de motor eerst weer rustig inrijden......zo'n 1000 km.
Dat verklaart mogelijk die warmlopers.....
 
Volgens mij mag je dan nog helemaal geen vol gas geven, maar moet je de motor eerst weer rustig inrijden......zo'n 1000 km.
Dat verklaart mogelijk die warmlopers.....


:^

en aan de afstelling van de motor zou wel eea gedaan moeten worden denk ik zo.
 
whahaha meteen het gas erop hoor.
ik zou eerst ff lekker rustig inijden met je nieuwe cilinders/zuigers

Ach de één zweert er bij om rustig in te rijden, de ander zweert erbij om vol gas in te rijden...

Hoe je het doet maakt denk ik niet zo heel veel uit, als je hem maar eerst rustig warm rijdt!!!
 
Weet je zeker dat de passing van de zuigers in je cylinders niet te strak is?
Hoe voelde de krukas aan als je hem met de hand rond draaide na de revisie, niet te zwaar?
En hoe is de temperatuur van het blok na dat half uur?
 
Volgens mij mag je dan nog helemaal geen vol gas geven, maar moet je de motor eerst weer rustig inrijden......zo'n 1000 km.
Dat verklaart mogelijk die warmlopers.....

Ben het er niet helemaal mee eens jan, heb ooit met de monteurs van mamola staan praten, die kunnen ook niet eerst ff 1000 km inrijden na een vastloper?????
Dus op mijn vraag vanhoe rijden jullie in, kreeg ik als antwoord : inrijden dat hoeft niet meer tegenwoordig, het is goed of niet goed, 1 x warmdraaien, nieuwe olie en GAAASSSSSSSS. Als het niet goed zit krijg je ook met inlopen de boel niet meer in orde. technieken zijn tegenwoordig zo goed en precies dat de delen perfect op elkaar afgewerkt kunnen en afgestemd kunnen worden..... maar goed dat zijn ook maar de monteurs van een GP team

dan voor dit probleem??
denk eens aan een verstopt of knellende benzineleiding of filter. probeer even te checken of je wel benzine krijgt op het moment dat de motor vermogen veliest, vonkt ie dan nog?
even een beetje gaan uitzoeken waar het probleem zit lijkt me
 
Als je motor fabrieksnieuw is zit er een harde coating op de cylinderwanden. Met overmaats zuigers/ opboren en uithonen, is die er dan nog wel??
Ik denk aan een vastloper, of vapourlock (ergens een benzineleiding die te warm wordt) en al het het laatste is heb je geluk.
Als je vastlopers hebt gehad, kun je opnieuw beginnen.. dan zitten er grote slijtsporen in de cylinderwanden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan