Na een klap geen vonk meer..

Mattheus

Die hard MF'er
7 dec 2007
392
0
zwijndrecht
Hallo daar,
ik heb bij een GS 500 Slingshot een ander motorblok er onder gehanegn.
Na wat kleine probleempjes liep het blok goed
Dus de motor terug gereden naar een vriendin en lekker doorgetrokken wat ja als er wat aan de hand zou moeten zijn dan moet het maar bij mij gebeuren.
even lekker gereden door de wijk en een stukje snel weg.
lekker draait de motor, alsof er nooit een ander blok onder heeft gehangen.
dus vriendin erg gelukkig en zij kon niet wachten om de test rit voort te zetten.
daar ging het fout! na een minuut of 15 een grote klap!!!!
motor viel uit en met geen mogelijkheid meer lopend te krijgen.
na constatering dat er op beide bougies geen vonk waar tenemen was zijn we verder gaan zoeken.
Alle bekabeling en stekkers los gehad en weer gemonteerd maar helaas geen leven in het blok te krijgen(lees geen vonk)
startmotor draait wel.

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
ik lees heel graag jullie reactie
 
Wat voor een klap was het, het kan een klap zijn omdat een elektronisch deel uit elkaar spat, of gewoon de geest geeft, of een klap dat je pickup zich rond een as heen wikkelt, of een klap dat je zuiger een echtscheiding heeft aangevraagd met je krukas.

Ook een leuke, je vriendin hoorde en klap, en heeft meteen de kill switch omgegooid? Dan moet hij ook weer goed gezet worden ;)

succes in ieder geval :)

db
 
Het kan ook een klap geven als een beveiligings-schakelaartje gaar was, even twijfelde en daarna dood is gebleven want dan slaat-ie een paar vonken eerst over en als er dan toevallig 1 vonk (de laatste) wel komt vlamt er doorgepompte benzine mee.

Misschien die knop die iemand al noemde, of iets in/aan een zijstandaard. Sommige machines meen ik ook in koppelingskabel.
 
Laatst bewerkt:
feit is dat alles los is geweest door het inbouwen van een ander blok en dat het plots over was.
andere zekerheid is dat het je ontsteking is.
Lijkt me dan klap van brandstof die in uitlaat ontbrandt doordat er geen vonk was.
Zit er geen bobine los of zoiets?
Kabel breuk ergens? Zekering?
 
Laatst bewerkt:
beste, alle.

ik zal nogmaals de complete kabelboom nakijken misschien dat ik idd wat vergeten/verkeerd heb aangesloten, maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk daar de motor zeker 20 km goed heeft gelopen, maar.... je weet maar nooit.
Dat antwwoord van de killswitch... had ik ook al een opmerking overgemaakt naar Lexie, een vriendin(niet mijn vriendin , dit voor de volledigheid.
MBT de knal denk ik ook aan een spontane ontbranding in de hete uitlaat.
ik zal ook de zekeringen nog even nalopen misschien (hopelijk) zit het daarin.
Nu las ik ergens op dit forum dat het ook in het contactslot zou kunnen zitten, heeft iemand daar ervaring mee?idt lijkt me onwaarschijlijk maar je weet maar nooit,


ik lees heel graag jullie reacties.

gr mattheur
 
Terug
Bovenaan Onderaan