Na hoelang/aantal km nieuwe motor

ferdi81

Die hard MF'er
8 aug 2007
469
0
Nieuwerkerk a/d ijssel
Goedemiddag,

om op een regenachtige zondag maar eens wat te posten, zal misschien best al een topic voor zijn maar bij deze mijn excuses.

ben wel benieuwd na hoelang de gemiddelde motorrijder zijn (1e beginners) fiets verruild voor iets anders.

Ik heb nu 1 jaar mijn rijbewijs, 5500 km gereden / Suzuki Gsxr 600 / 1998 zit beetje te twijfelen om iets nieuws te kopen
 
Wat is je horizon............ :?

Ben je uitgekeken en geld teveel.... koop dan nu een nieuwe.. of.........

Paar jaartjes doorsparen en motorrijden leren op een oude 'fiets' en dan pas een nieuwe die je altijd gewenst had.
 
ik had 10 000km in minder dan 1jaar en maar had in de tussentijd nog wel een 125 2tak pekelfiets gehad die nog een 3000km overleefd heeft
 
Of je een andere fiets wilt gaan kopen, is natuurlijk niet afhankelijk van het aantal kilometers dat je er mee hebt gereden.

Dat is meer afhankelijk van het aantal dat je er nog wél mee wilt rijden, of het aantal meters dat je op een andere fiets wilt gaan rijden.

Waarom wil je een andere motor?
Ga daar naar zoeken en preofrijden.
Bekijk of je het kunt financieren ed.
 
Goedemiddag,

om op een regenachtige zondag maar eens wat te posten, zal misschien best al een topic voor zijn maar bij deze mijn excuses.

ben wel benieuwd na hoelang de gemiddelde motorrijder zijn (1e beginners) fiets verruild voor iets anders.

Ik heb nu 1 jaar mijn rijbewijs, 5500 km gereden / Suzuki Gsxr 600 / 1998 zit beetje te twijfelen om iets nieuws te kopen

heb mijn eerste motor ingeruild na 6 maand en 14000km

daarna bijna 5 jaar op mijn srad 600 rond gereden
 
Goedemiddag,

om op een regenachtige zondag maar eens wat te posten, zal misschien best al een topic voor zijn maar bij deze mijn excuses.

ben wel benieuwd na hoelang de gemiddelde motorrijder zijn (1e beginners) fiets verruild voor iets anders.

Ik heb nu 1 jaar mijn rijbewijs, 5500 km gereden / Suzuki Gsxr 600 / 1998 zit beetje te twijfelen om iets nieuws te kopen
als je de zoekfunctie zou gebruiken zou je het zeker weten en geen excuses hoeven maken :')

maargoed.

Heb zelf nu 2 jaar mijn rijbewijs,en ben aan de derde motor bezig.
Dit was niet uit overwegingen van 'km's of bepaalde tijd', maar gewoon op zoek naar de juiste motor voor mij denk ik :)

Begon met een Div 600, die motorisch niet zo lekker meer was en waar ik geld niet voor over had om 'm te (laten) fixen.

Daarna GSX600F, maar dat was voor mijn doeleinden veel te sportief en daarbij maakte hij veel te veel herrie :')

Nu heb ik een Diversion 900 en ben verliefder en gelukkiger dan ooit, en deze gaat pas weg als hij óf op is, óf in de kreukels ligt.... laten we dat laatste niet hopen :P
Hij staat nu op de 85000km en ga hem komend jaar wel over de ton heen sturen, en dan maar kijken hoe ver hij komt 8-)
 
Mijn sv'tje gaat er komende zomer uit. Dan heb ik hem 2 jaar gehad en 2 jaar 25kw gereden.
Dan vind ik het tijd voor iets anders en direct vol vermogen. :)
 
mijn eerste motor, een toen nieuwe hornet cb600S, geen 25 kw, dus best genoeg power voor beginnersmotor, heb ik zo'n dikke 3 jaar en 29.000 km mee gedaan, voordat ik de volgende motor kocht. (met die nieuwe motor wel 10 K gereden in 5 maand, de meeste door zo'n 5 weekendjes eifel/luxemburg)

Aangezien TS een gsxr600 rijdt en waarschijnlijk geen 25kw gezien leeftijd, en de gereden km's 5500 bedraagt, neem ik niet aan dat er geen " spanning" meer in de motor zit en je wat krachtigers zoekt.

Dus dan is het meer een "luxe" wissel (niet dat dit net mag ofzo, Go for It *O* )omdat die een nieuwere motor wil ?

Aangezien TS niet op het omwisselmoment zit na je 25KW-periode met een 25KW-motor zit (dan is omwisselen immers altijd aan te bevelen ;) ) , komt het erop neer wat TS zelf wil (en voor wil betalen) *O* . Sommigen nemen ieder jaar een andere motor, sommigen rijden er minimaal 10 jaar mee :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je geen km stand of leeftijd kan noemen. Als de motor je niet meer bevalt of als je er teveel problemen mee krijgt is het natuurlijk een ander verhaal. Maar ik kan natuurlijk niet in je portomonee kijken. Ik heb die van mij toevallig gisteren klokkie rond gereden. En zolang ik er niet al te veel problemen mee krijg blijf ik er lekker op rond toeren! (Een fiets met een dergelijke km stand is toch slecht te verkopen)

Voor mij geldt:
- Kofferset ivm reizen noodzakelijk
- Voldoende vermogen (900cc is zat)
- Betrouwbaar
- Kardan aandrijving ivm dagelijks gebruik
- Kuip/verwarmde handvaten/windkappen ivm rijden in de winter
- Krasje meer of minder geef ik niet om

Zo zal iedereen zijn eigen eisen hebben.

full

full
 
2 seizoenen met m'n eerste fiets gedaan, +/- 25.000 (plezier/mooi weer) km's gemaakt.

En vervolgens een andere fiets aangeschaft, was wel toe aan wat moderners!
 
Ik heb mijn gs500 ingeruild nadat was gebleken dat het best wel een miskoopje was en 'ie steeds meer gebreken ging vertonen. Voor die tijd had ik er nog wel een nieuwe ketting en -tandwielen op laten zetten, maar eigenlijk moest er vanalles aan gebeuren. Er zat een vreemde kuip op, waardoor je bij straffe wind het idee had dat je wielen onder je vandaan geblazen werden. D'r zat een onduidelijk technisch mankement in de motor waardoor het motorblok vanaf 120kmh de neiging had om uit te vallen (bij het omlaag schakelen herstartte die dan wel weer, maar fijn is anders). Toen ook nog de rem ging aanlopen en het rempotje niet makkelijk open te schroeven bleek, ben ik naar de dealer getogen om 'm in te ruilen. Dat was na ca 10.000km/5 mnd.
't Was m'n eerste motor na een jaar klaar te zijn met lessen. Bij het proefritje viel 'ie niet 1-2-3 door de mand, ook vanwege gebrek aan rij-ervaring. Ken gebeure.
Nu rijd ik alweer bijna 20.000km op m'n kawa GPZ. Wat een verademing (na opstartproblemen ivm enigszins een forse hoeveelheid verrubberde benzine)! Stuurt beter, meer pit, remt lekker. 't Geluidje en de looks zijn natuurlijk minder, maar daar rij ik dan weer geen motor voor (zolang ik R6-en en beemers inhaal zal 't rose biesje mij een zorg zijn).

Voor mij is van belang dat de motor betrouwbaar is en veilig rijdt. Daarnaast moet 'ie zuinig zijn, ivm woon-werkverkeer. Dan zit je al snel op een ouder Japannertje met niet teveel CCs. Zodra 'ie daar niet meer aan voldoet, ruil ik 'm in. Of wanneer ik mijn eisen aanpas. Verder is het volgens mij vooral: nieuwe tweedehands uitproberen, maar niet teveel geld aan besteden. En als je weet wat bij je past, een mooiere/nieuwere kopen van dat type.
 
5 januari mijn cbr 600f aangeschaft, nu 11300 mijl (18k km) mee gereden in een half jaartje tijd, doe hem nog niet weg :+ Van mijn ouders mag ik hem uberhaupt niet weg doen, moet hem erbij houden 'want dat ding heeft karakter' jaja :P
 
Ik heb mijn FZR600 nu anderhalf jaar, zo'n 24.000 kilometers erop gezet. Ik hou ervan om te racen. Maar in juli had ik pas m'n eerste kneedown, vorige maand m'n eerste steppie aan de grond, en ik kan nog steeds heel veel leren op deze fiets. Daarnaast is een nieuwe financieel nog helemaal geen optie, dus houd ik mijn FZR lekker vast.

Als denk dat zolang je je echt thuis voelt op je eigen motor, je niet hoeft te zoeken naar een nieuwe. Maar voelt je motor niet zo lekker of ben je je eigen huisje wel een beetje moe ondertussen kan je best gaan kijken naar een nieuwe... Ik denk dat als je een motor vindt die bij je past, je 'm toch wel effe vasthoudt.
 
Goedemiddag,

om op een regenachtige zondag maar eens wat te posten, zal misschien best al een topic voor zijn maar bij deze mijn excuses.

ben wel benieuwd na hoelang de gemiddelde motorrijder zijn (1e beginners) fiets verruild voor iets anders.

Ik heb nu 1 jaar mijn rijbewijs, 5500 km gereden / Suzuki Gsxr 600 / 1998 zit beetje te twijfelen om iets nieuws te kopen

Ik ben zelf ook begonnen op een SRAD 600 uit 1999.
Is een zeer leuke fiets om op te rijden, lekker in de bochten
Heb hier 13000 km bij opgezet in 8 maanden tijd :]
Ik wou toch iets nieuwers en met meer vermogen })

Ga eerst eens na wat je wil en ga eens proef zitten en/of proefrijden :Y

Was en ben nog steeds 100% een GSX-R1000 fan :}
Maar na een proefritje op een GSX-R1000 K5 toch voor een 750 K6 gekozen *O*
Die 1000 was mij nog iets te snel, kies dus wel iets uit wat je kan besturen :Y
 
De eerste na 5½ maand en 5500 km achter de rug...
De tweede na 21 maanden en 18.000 km...
De derde na 30 maanden en 24.000 km...
En tussendoor nog een pekelfiets gehad voor 7½ maand en 5000 km...

De eerste 2 gingen wat sneller, omdat ik zoekende was naar het juiste gevoel. De derde paste prima bij me, maar na 30 maanden had ik het idee dat ik alles er uit gehaald had en ik een stap verder moest... :)
 
Wisselen van motoren kost veel geld.

Als ik het in die 10 jaar het bij m'n Thundercat had gehouden dan had ik nu geld voor een 1098... B|


Ik ben er nu denk ik achter wat ik wil... :X
...en heb ervaring met veel motoren dat is ook wat waard. :/
 
Denk dat ik over 2 jaar wel weer iets anders wil.. dan heb ik in 5 jaar 2 motoren versleten en 18.000 met de eerste, en zo'n 28.000 met de tweede gereden
 
Terug
Bovenaan Onderaan