Na hoelang/aantal km nieuwe motor

Mijn probleem is dat ik geen afstand kan nemen van mijn motoren, omdat ik er teveel gehecht aan raak, en er alleen maar bij komen :X
 
Voor mij hoeft er pas gewisseld te worden als ik er geen plezier meer aan heb. Dit is tot nu toe nog maar een keer gebeurd. De reden: de betrouwbaardheid ging achteruit en onderhoud werd (daardoor) gewoon te veel.

Ik had een ZZR-600 (m'n eerste motor) en na 2,5 jaar en 70.000 km wassie op. Nou ja, als ik er nog een berg geld tegenaan had gegooid kon die nog wel mee, maar dan had ik voor dat geld liever een "nieuwe". Hij is nét niet het klokje rondgegaan...

En nu heb ik dus sinds 6 maanden een GTR 1000 en die is ook alweer 16.000 km onderweg. Met iets meer dan 70.000 op de teller zal deze het klokje nog wel een keer rondgaan. :]
 
Ik heb met mijn eerst motor (Yamaha XJ700XS Maxim) pas na 15 jaar afscheid genomen (met pijn in mijn hart) en er zo'n 50.000 mijlen mee gereden.

Helaas had het pekelduiveltje gewonnen. -O-
Na een paar jaar in de garage te hebben gestaan was ie niet meer te redden met de tijd die ik kon vrijmaken.
 
In 4 jaar tijd zit ik al op mn 4e motor :Y

1e jaar 25kw: suzuki gs500e
2e jaar 25kw: suzuki gs450e (oke die was 31kw)
3e jaar: suzuki sv650s
4e jaar: suzuki bandit 600n

Met iedere motor zo'n 10.000km voor fun gemaakt (behalve de bandit, die is er nog maar net)
 
bij mij kwam er na 13429 km een nieuwe motor, was wel niet helemaal de bedoleing maar met behulp van de achter mij rijdende automobilist was het in een oogwenk geregeld....... ;(
full
 
mn gxsf 750 na 11 maanden en ruim 10.000km ingeruild voor een Blade. Deze na ruim 5 jaar en 36000km ingruild voor een gixxer1000. Deze na 6 maanden en 2500km gejat..
 
Na een kleine 3 jaar en 65.000km de eerste motor (Kawa ZR7-S) ingeruild.

Twee redenen eigenlijk, ten eerste omdat ik vermoedde dat een nog hogere km-stand de inruilwaarde helemaal zou verminderen. En ten tweede dat ik net verhuisd was en daardoor ruimte had om een grotere motor binnen neer te kunnen zetten. Ingeruild dus voor een tweedehands Pan ST1100, die na weer een kleine 3 jaar en 65.000 is gewisseld voor een nieuwe R1200GSA.

In de tussentijd voor dagelijks gebruik nog een oude Transalp erbij gekocht en die zal nog vele jaren blijven. De GSA zou best kunnen dat die na 3 jaar weer weggaat aangezien na iets meer dan een jaar de teller al op 35.000 staat. Krijg straks dus ook het dilemma, inruilen nu hij nog wat waard is, of nog vele jaren doorrijden...
 
Eerste jaar 20.000 km op een ER-5 gereden.
Omdat hij iets te klein was en ik wat meer vermogen wenste:
vervolgens 2,5 jaar (33.000 km) op een Bandit 600.
Deze beviel heel goed.
Toen kwamen er echter twee keer model-wijzigingen
waardoor eerst de trekkracht onderin en in het middengebied
toenam en later ook de remmen en vering beter werden.
Dit waren precies de wat zwakkere kantjes die ik ervaarde dus:
Nieuwe bandit 656cc 2007 gekocht.
Rijdt ik nu 1,5 jaar op (17.000 km) en ben zeer tevreden.

In de toekomst (over een jaar of 5)
wellicht een ouwe-lullen-retro als
de Kawa w650 of Triumph Bonneville :9~
maar daar ben ik nu nog te jong voor :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan