na hoeveel lessen een examen aanvragen?

jawaperak

MF'er
10 feb 2003
76
0
Nuenen
beste motorrijders,

ik ga binnenkort beginnen met motorrijlessen.
nou vroeg ik mij af na hoeveel lessen is jullie examen aangevraagd??
i.v.m de drukte dat je misschien wel 2/3 maanden moet wachten??
graag een reactie,

bedank,
 
Ik denk dat de meeste mensen zo'n 10-15 lessen hebben gehad. Meestal worden examens direct aangevraagd en worden aan de hand van de datum de lesuren ingepland.
 
w8 tijd is met nieuwe systeem ongeveer een maand.

je instructeur (als je een goeie hebt) kan waarschijnlijk het beste bepalen wanneer je kunt (gaan) afrijden.
 
Is ook afhankelijk van de plaats waar je rijd. Mijn examen is 2 weken geleden aangevraagd en over anderhalve week rijd ik af... (Met 15 lessen).
 
bij mij was het ook na de eerste les aangevraagd.
Kijkt je instructeur of je er een beetje feeling voor hebt.
toen 10 lessen later was het zover. :) Peeeeeeeeeanuts
 
op het moment is het overal ongeveer 8 weken.
ik werk in kring 10 (groningen) EN BIJ ONS IS HET GEMIDDELDE AANTAL LESSEN 20
je moet je goed afvragen of je alleen je rijbewijs wilt of ook een beetje leren motorrijden

succes
 
Uuh, je moet eerst je theorie hebben. Ok, je kan wel praktijk aanvragen, maar heb je je theorie niet op de dag van het praktijk examen, dan gaat het mooi niet door.

Ik heb net sinds een paar dagen mijn rijbewijs, na ongeveer 17 lessen. Vanaf januari bezig geweest, maar ik moest een kleine 2 maanden stoppen tussendoor. Ik heb nog maar een paar weken geleden mijn theorie gehaald. Gelukkig zat ik bij een rijschool die altijd een paar plaatsen reserveert voor het praktijkexamen. Had ik "normaal" aangevraagd, dan was ik 6 juni pas aan de beurt, maar mijn rijschool had dus nog een plekkie vrij voor afgelopen donderdag 1 mei.

Mijn advies, zsm theorie halen, daarna meteen als je het gehaald hebt, het praktijkexamen aanvragen. Duurt toch minimaal 6 tot 8 weken. Dan tot je examen flink lessen. Bijvoorbeeld altijd lessen nemen van 2 uur, of zelfs 2 keer in de week 2 uur.

Of je kan als je je theorie gehaald hebt, voor zo'n 3-daagse cursus gaan.

Geluk ermee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan