na je brommerperiode

josh1985

Rookie
26 okt 2004
14
0
kampen
Oke oke ik trek me terug, ik heb geen zin om alleen maar boze reacties te krijgen.



 
Laatst bewerkt:
Dag,

Het valt mij op dat je aan iemand in zijn/haar brommerperiode kan zien of ze race of chopper gaan rijden.

Volgens mij gaan scooterrijders racers rijden en brommerrijders choppers.

Ikzelf heb altijd een voorliefde gehad voor choppers en heb daarom in mijn brommertijd gereden op een puch ms 50 v uit de jaren 60's. Was ik echt trots op.

Graag hoor ik reacties van mensen of het wel of niet zo is.

By the way: Ik heb altijd al een hekel gehad aan die domme wc potten op wielen (scooters dus) Sorry moest er even uit.

Laat van je horen.

Groeten Josh

Ik zie het verband absoluut niet. Brommers zijn meestal de motor-achtige, kijk naar een aprilia rs of een yamaha tzr. Dan zou je eerder verwachten dat hun op racers overstappen dan op een chopper lijkt me. Er komen veel meer factoren bij kijken dan dat je alleen kijkt op wat voor een 50cc geval je hebt gereden.
 
Honda: CD50, PS50, Canguro
Yamaha: DT50, 2x Yammie
batavus mk4, 2x peugeot 102, en nog wat meer...

Nu: XT550.

Dat ik op een DT reed zegt opzich weinig, ik vond het wel leuk...maar het was meer voor de handel (uiteindelijk, ook omdat de verzekering voor schakelbrommers toen zo duur was).
 
meeste brommerrijders, in de zin van tomos en puch, gaan volgesmij auto rijden, zo'n fiat panda met roest aan alle kanten behalve op het dak.

omdat het goedkoop is.
 
Ik rij momenteel op een brommer maar ik ga echt geen chopperrijder worden :o Ben nu nog aan 't lessen maar ik denk dat het een naked wordt :)
 
ik ben van een opgevoerde MB5(rond de 100km/h @teller) naar een GS500 gegaan......
 
vroeger een Peugeot 103 SP gehad en een Hond MT-5 en rijdt nu een CBR 600RR.

Toen ik bromfiets reed was de enige verkrijgbare scooter een Vespa Piaggio, zie dus totaal het verband scooter/racer en brommer/chopper niet.
 
Yamaha TY50 -> BMW R1100GS.. enduro->allroad..
mja.. klopt wel aardig :P Destijds waren er nog geen scooters.. en toen ze kwamen wilde geen enkele zichzelf respecterende tiener erop gezien worden.
 

ik vind dit niet kloppen...
degene die brommer rijden/hebben gereden zijn (tegenwoordig): puch, racer replica of honda crosser/naked (er zijn uitzonderingen, ik weet het)
en de meesten van deze groep gaan (als ze motor gaan rijden) iets sportiefs uitzoeken
er zijn nou eenmaal niet veel jongeren die een sjoppert willen :X
 
Heb zelf op een MT5 gereden en geef de voorkeur aan:
1) Supersport (Fireblade (nieuw model), GSX, R1, R6)
2) Naked bikes (ala Duc Monster)
3) Super Motards

Graag zou ik nr. 3 (als ik geld over zou hebben) voor in en om de stad willen hebben, maar voor de wat langere stukken de SSport en als ik veel ouder (55 plus ofzo) ben dan lijkt me een naked bike wel erg tof.

Verder moeten ze natuurlijk helemaal zwart zijn of worden gespoten. Voor een Kawasaki wil ik nog wel een uitzondering maken, die groene kleur mag ik wel.

Wat is absoluut NIET mooi vind:
Honda Goldwing like motoren
Choppers
Motor scooters
 
Van TS50X (75cc)naar -> GS500e -> XR250R -> GSX600F -> XT350 -> DR650SE

Misschien heb je gedeeltelijk gelijk ;) Maar wil niet zeggen dat ik altijd offroads blijf rijden. Ik rijd offroad vooral omdat je lekker hoog zit, je veel koppel hebt (koppel is leuker dan hoge snelheid) en je niet gebonden bent aan asfalt.

Voor mij nooit een chopper in elk geval, maar ook zeker geen supersport, wel naked of sport-toer.
 
Scooter rijders pakken na hun scooter een N4S golf. Scooter is namelijk het eerste gemotoriseerde voertuig dat je mag rijden, de meeste geven niets om 2 wielen. Degenen die schakel rijden gaan vaak door naar motor.

VOor topic starter: ik vraag me af waar jij je onderzoekje op gebaseerd hebt :?
Mijne is op niets gebaseert iig :+
 
scootah (vespa) [check]
puch maxi/rider macho [check]
honda ss50 [check]
mt5 [check]
mtx [check]


nu pas een honda Transalp, geloof dat ik nog een aantal motortjes mag aanschaffen :]
 
mijn scooter: Gilera DNA
full
 
Tja, klopt in mijn geval zeker niet : Tomos 4TL -> Suzuki GSX-R750 Zit maar >20 jaar tussen
 
brommer: derbi senda
dan suzuki intruder 125cc / 8 maand & 6500 km gereden
dan : suzuki gs500 / 2jaar 2 maand & 34300 km gereden
nu : suzuki gsx750f
 
Terug
Bovenaan Onderaan