Na lang stil staan

TSCC

MF'er
11 mrt 2013
38
0
Guttecoven
MF-er ik heb een probleem (probleempje) ik heb een Honda Magna V65 en deze
staat nu z`n 2,5jaar stil.
Ik wil natuurlijk weer gaan rijden maar als ik hem start blijft hij alleen lopen op
de choke.
Mijn tweede probleem: accu is kapot dus er moet een nieuwe in maar ik start
hem nu met een externe accu, maar als de motor loopt (op de choke) en ik koppel de
accu los dan slaat de motor af is dit normaal of moet ik richting dynamo denken of
misschien de spanningsregelaar wel.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze twee problemen.

:] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Een carburateur reiniger erin gooien werkt dit of niet?

Met de accu bedoel ik als ik de motor start en ik haal de accuklemmen los dan moet
(volgens mij) de motor blijven lopen of niet?
 
Laatst bewerkt:
accu vervangen voor een nieuwe (dat moet je toch)

Benzine in de tank en carbs aftappen, in je auto flikkeren, en nieuwe benzine in de tank.

Daarna motor starten en kijken of hij het blijft doen, paar keer gas geven als een cilinder niet mee wilt doe, vaak pakt ie dan wel op. (trekt gewoon het vuil uit de sproeiertjes, want vaccuum)

Als dat na een aantal pogingen nog niet wil : Carburateurs eraf halen en schoonmaken.

Misschien is het ook aan te raden om het luchtfilter even na te kijken.
Misschien ook de olie en oliefilter te vervangen. Maar dat ligt eraan hoe je hem weg gezet hebt.

Niet te spastisch doen over carburateurs ultra-soon reinigen, nergens voor nodig, vroegah bestond zulke onzin niet eens. Gewoon normaal schoonmaken, dan werkt het best wel weer.
 
Niet te spastisch doen over carburateurs ultra-soon reinigen, nergens voor nodig, vroegah bestond zulke onzin niet eens. Gewoon normaal schoonmaken, dan werkt het best wel weer.
Vroegah had je ook nog echte benzine en niet dat vreemde mengseltje dat tegenwoordig voor benzine door moet gaan.

Als je geluk hebt loopt ie met wat verse benzine en daarna wat carbreiniger er doorheen. Maar waarschijnlijk ontkom je niet aan (al dan niet ultrasoon) reinigen. De V4 carbs zijn niet de makkelijkste om te (de-)monteren, vraag anders even om tips bij VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2?S/R topic 13
 
Ik heb ook wel eens min of meer succes gehad door een beetje gas te geven en dan met de hand de luchtinlaat van de niet-meewerkende carburateur een paar keer met de hand af te sluiten en weer los te laten. Maar het is beter om hem even echt goed schoon te maken.

Sowieso even de vlotterbakjes eraf en de prut eruit halen.

Carbreiniger werkt nooit echt goed. Misschien voor het schoonhouden van de carb, maar niet om hem schoon te krijgen als hij al volgeprut zit.
 
Ik heb ook wel eens min of meer succes gehad door een beetje gas te geven en dan met de hand de luchtinlaat van de niet-meewerkende carburateur een paar keer met de hand af te sluiten en weer los te laten. Maar het is beter om hem even echt goed schoon te maken.

Sowieso even de vlotterbakjes eraf en de prut eruit halen.

Carbreiniger werkt nooit echt goed. Misschien voor het schoonhouden van de carb, maar niet om hem schoon te krijgen als hij al volgeprut zit.

Dat dus.

Prut in de carb's zal trouwens wel meevallen, 2,5jaar is geen 10jaar.

Gewoon proberen en dan zie je wel, paar keer gas geven is het minste wat je kan proberen als het niet lekker wil lopen.

Het beste is inderdaad om natuurlijk de carb's schoon te maken, dat is het eigenlijk altijd.
Maar het is niet altijd nodig

Ik heb eigenlijk nog nooit carburateurs open gemaakt omdat er na jaren stilstand gom is gevormd. En ik heb best wel een aantal brommertjes en motortjes staan die al jaren stilstaan met benzine en al erin, maar die het toch altijd na een paar kickjes gewoon doen. Het enige wat ik dan altijd zie, is iets meer rook, maar dat is ook wel weg na een aantal minuten.

Ze staan wel netjes droog en binnen, misschien scheelt dat ook.
 
Ik heb een probleem met mijn kawasaki zx6r. Ik heb namelijk nog maar 2 versnellingen. Verder dan de 2 wilt ie niet. Wat kan dat zijn???
Welkom op Motor-Forum. Ik zou zeggen: open een nieuw topic binnen Techniek, stel je even voor en vertel er meteen wat meer over de motor bij. Wat is er b.v. pas nog aan de motor gedaan (schakelpedaal los geweest?).
 
Terug
Bovenaan Onderaan