Na lang wachten...ZXR750 dagboek

Wat vinden we er van?

  • GAAAAAFFFF!

    Stemmen: 0 0,0%
  • Niet onaardig

    Stemmen: 0 0,0%
  • Leuk, op een paar dingetjes na

    Stemmen: 0 0,0%
  • Bah bah, had je beter in de sloot kunnen laten liggen

    Stemmen: 5 83,3%
  • HEBBE HEBBE HEBBE

    Stemmen: 1 16,7%

  • Totaal aantal stemmers
    6

Teigeresje

MF'er
17 feb 2004
182
0
Steensel/Bergeijk/Duizel
Lieve knuselaars,

Na enige tijd wachten is het eindelijk zover... foto's met commentaar van mijn opgeleukte zxr750 uit 1989.

Een jaar of 4 geleden heeft deze motor een zwemles gehad in de sloot. Hierdoor was al het (afschuwelijke) tupperware kapot. Na 3 1/2 jaar te hebben stil gestaan is deze motor naar een nieuwe eigenaar gegaan (ikke dus). Samen met mijn vriend hebben we er heel wat uurtjes ingestoken, om hier een leuke fiets van te maken.

Wat nog origineel is:
euhhh.......nix :9

Ik ga zien of ik met mijn hoog compu-technische-verstand :? hier een paar leuke fotootjes kan deponeren.

Veel kijk plezier, en als er vragen of opmerkingen zijn, dan hoor ik die GRAAG!
 
www.image-shack.nl en ff aanmelden, krijg je je maailtje en moet je foto's uploaden, naar dat gevaan te hebben ga je naar mij image's en neem je daar de link voor forum en kopieer je ze naar je schermpje om te reageren hier opt mf :) ,

gr. Steven ;)

kom maar op met die foto's 8-)
 
Dit is zon'n beetje de gehele zijkant van de motor. Het zadel is ook van de CBR. Het rode gedeelte hebben we opengelaten, maar wel alles zwart gepoten, zodat dat netjes afgewerkt is.

Het frame is in zoverre origineel, dat ik het alleen maar heb laten spuiten in zilver-grijs. Het schoonmaken van het motorblok heeft mij zo'n 4 uur gekost. Alles zat onder de aangekoekte modder en graspollen.


http://www.motor-forum.nl/forum/misc/267176
 
Hier zien julie mijn tellerset. De tellers zijn otirgineel, in die zin, ze waren kapot en we hebben ze gemaakt. Dezwarte plaat waarin ze zitten hebben we zelf gemaakt van aluminium, uitgesneden, met een rubberen hamer de ronde vormen erin geklopt, geschuurd en gespoten.

De kroonplaten zijn nog origineel. We hebben er bokjes op gemaakt voor mijn superbike stuur. De gekleurdelampjes waren kapot, gelukkig hadden we nog wat gekleurd plastic liggen.

Superbike stuur ergens op de kop getikt

http://www.motor-forum.nl/forum/misc/268068
 
Laatst bewerkt:
Ik vond rally-zwart wel mooi. Dus dan wordt het rally-zwart. Vrouwen he...........

De roostertjes zijn rood gespoten. Het koelvloeistof reservoir hebben we vervangen door een flesje. Twee slangetjes en een goed afgesloten dop en wat tieribs... klaar is kees. Mooi weg gewerkt achter de roostertjes.

We hebben het subframe enkele cm verhoogd. Zodat er een sportievere zit wordt gecreeerd. De uitlaat is gelijkwaardig verhoogd.

De uitlaat is gelast, er zaten nl enkele gaten in.

Voetsteunen, diverse assen enz. zijn allemaal gepolijst


http://www.motor-forum.nl/forum/misc/268081
 
Laatst bewerkt:
We hebben de originele kuipdelen genomen. Gezien hier een heel aantal deuken en scheuren en happen in/uit waren, moest de slijptol er eerst rigoreus erin. -) Ik wilde per se een onderkuipje.

We hebben de kuipdelen vastgeschroefd, en we zijn met schilderstape gaan afplakken, wat wij eraf wilden hebben. Rustig zitten, sigaretje erbij, glaasje fris, en maar plakken en discussieren. We waren eruit... zó moest het worden. Slijptol erin, schuren... hmm, er zitten nog scheuren in. Een "lijmpistool" om kunststoffen te "lijmen" was de uitkost. Ik had nog wat plastic roerstaafjes (voor in je drankje) in mijn tas. SMELTEN MAAR! (een stank...)

Ook raaly-zwart met een geairbrushed rood diepliggender deel.

http://www.motor-forum.nl/forum/misc/2681028
 
Dahm niet alle foto's doen het helaas.
Het je niet wat duidelijkere foto's.
Om ze makkelijk te verkleinen naar 100 Kb kun je ze ook naar je zelf mailen door op de foto te gaan staan rechter muisknop kopieren naar email ontvanger en foto verkleinen klaar is die dan in de mailbox.
We willen graag wel meer foto's...
Groet Dave Nada
 
Links zie je een valblok. Zelf gedraaid uit aluminium en messing. Het blok is vastgemaakt aan de as die het motorblok op zijn plaats houdt. Inmiddels heeft dit valblok al éénmaal zijn dienst gedaan.

Wat doen we met het metertje van de koelvloeistof. Normaler wijze loopt dit blokje nog een eindje naar voren. Gelukkig hadden we nog ergens een koelvloeistof-slang liggen. We hebben de bovenste helft van het potje achterste voren op het potje gezet. En in een S-bocht hebben we de slang vervolgens vastgemaakt aan de twee punten in het blok.

De radiateur was zo'n lelijk blok, dat we de toeters er mooi in gehangen hebben. Zo behoud het blok de koeling, is de radiateur mooi afgewerkt, en hebben de toeters een mooi beschermde plaats.

Voor de knipperlichten geldt hetzelfde verhaal als van de toeters. Mooi weggewerkt, maar toch mooi zichtbaar.

De velgen (nog net zichtbaar) heb ik laten poedercoaten -zwart-. Ik heb bij de autoshop rode auto-tape gehaald, en ik heb een rode rand op de rand van mijn velg gemaakt. Echt heeeel erg strak!!!


http://www.motor-forum.nl/forum/misc/268102
 
Laatst bewerkt:
Dahm niet alle foto's doen het helaas.
Het je niet wat duidelijkere foto's.
Om ze makkelijk te verkleinen naar 100 Kb kun je ze ook naar je zelf mailen door op de foto te gaan staan rechter muisknop kopieren naar email ontvanger en foto verkleinen klaar is die dan in de mailbox.
We willen graag wel meer foto's...
Groet Dave Nada

Vreemd, bij mij doen wel alle foto's het goed. De fantastische kwaliteit komt doordat ik de foto's met de telefoon van mijn vriend heb gemaakt. Waneer de foto's telefoon-beeldscherm-grootte zijn, zijn ze perfect. Hahaha. De foto's zijn vaak nog geen 40 kb, dus kleiner maken heeft geen nut. (denk ik)
 
De laatste twee voor mijn eerste post doen het niet.
Jammer dat je geen digitale camara hebt gebruikt dan komt de motor ook stukken beter uit.
Kijk maar de mijne zxr uit 1990.
full

Groet Dave Nada
 
Terug
Bovenaan Onderaan