Na leuk ritje .. plas water onder de moto

debugger

Die hard MF'er
10 jun 2004
664
1
Vlaams-Brabant
Gisteren goed weer..
effe mn moto weer tot het uiterste kunnen drijven.. wat heb ik genoten van mn nieuwe koppeling...

Alles ging goed, temperatuur moto: stabiel
Kom ik thuis, parkeer mn moto, ga naar de wc, 1 minutt later zie ik een ganse plas water onder mn moto...
en water druipen...

Wat kan er verkeerd zijn dan? -> zie temperatuur moto: ok
hopelijk niks erg?
thx
 
Vraag 1 lijkt me wat het voor vloeistof is.
Meest logische lijkt me koelvloeistof aangezien je het over water hebt. Als er een grote plas onder ligt zal het wel genoeg lekken om makkelijk te kunnen zien waar het vandaan komt. Dus kappen eraf, even droog maken en motor weer starten. Waarschijnlijk gaat hij pas lekken als de motor goed gaat koelen. In dat geval dus koelvloeistof bijvullen en stukje rijden en even ergens stoppen om te kijken of en waar het lekt.
 
Of je koppaking word slecht :X .


Ook gehad bij me gpx. Bij normaal rijden nergens last van. Als we Redline ging Riden ;) gooide hij de boel er ook uit, werd hoe langer hoe erger.

Op het laatst begon het gpxje ook ernstig heet te worden, ze vond het zo lekker dat ze begon te borrelen en te stomen :P
 
Of je koppaking word slecht :X .


Ook gehad bij me gpx. Bij normaal rijden nergens last van. Als we Redline ging Riden ;) gooide hij de boel er ook uit, werd hoe langer hoe erger.

Op het laatst begon het gpxje ook ernstig heet te worden, ze vond het zo lekker dat ze begon te borrelen en te stomen :P

koppaking is vervangen: verder alles top: vandaar dat ik zei: temp: ok
geen vloeistof bijgedaan..
 
koppaking is vervangen: verder alles top: vandaar dat ik zei: temp: ok
geen vloeistof bijgedaan..


In het begin bleef de temp bij me gpx ook ok maar toch gooide hij er vloeistof uit. Maar als hij idd net vervangen is zou het wel heel snel zijn.


Niet toevallig door een plas gereden :+



Kijk anders even naar het vloeistof niveau in je expansie vat als je flink heb lopen knallen, en als sochtends weg gaat naar je werk bijv.



 
mijn vroegere gpz900 had een pijp met drie aansluitingen onder de inlaat zitten,daar was een O-ring van versleten,zou je ook even naar kunnen kijken,of wat al gezegd is kuip eraf en zoeken met een zaklamp.of thermostaat zit vast :? suc6
 
thermostaat rot ?
(m.a.w., meter geeft aan <90 graden, maar in werkelijkheid is het 100+

Huh?? leg uit.
Je voeler(temp. meter) zit toch niet na je thermostaat, die zit er voor dus je tempratuurmeter zou dan rot kunnen zijn of je temp. voeler.... Thermostaat zorgt er voor dat je koelsysteem via je radiateur gaat lopen op het moment dat je motorblok op 90 graden is(ongeveer)
 
Nu weet ik nog niet hoe groot de plas was, welke vloeistof het was, wat de weeromstandigheden waren en of je kappen aan de binnenkant nat waren.

|( Vind het maar erg lui om te zeggen: rijden, stoppen, plassen, plek onder de motor en dan vragen of wij met ons helderziende oog jou even kunnen vertellen wat er aan de hand is.

groet FH

Ik denk ook aan een grote hond die zijn territorium afbakende
 
Allereerst bedankt voor de reacties..
Gelukkig is het niks ergs...

Het was gewoon een buisje dat gescheurd was.. ging van carburator uit..
Lekte pas toen ik thuis was...
dus gelukkig maar...

Het is nu vervangen.. nu nog effe hopen dat het volgende week goed weer wordt :]

Ps: Weersomstandigheden:
Droog,de zon scheen
baan was droog
8-10 graden celcius..
water : koelvloeistof
 
Allereerst bedankt voor de reacties..
Gelukkig is het niks ergs...

Het was gewoon een buisje dat gescheurd was.. ging van carburator uit..
Lekte pas toen ik thuis was...
dus gelukkig maar...

Het is nu vervangen.. nu nog effe hopen dat het volgende week goed weer wordt :]

Ps: Weersomstandigheden:
Droog,de zon scheen
baan was droog
8-10 graden celcius..
water : koelvloeistof


daar komt hij mee aan als het probleem is opgelost |( :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan