Na reparatie tikje in cylinderkop NX650

Mr Dominator

Die hard MF'er
4 feb 2004
354
0
Middelburg
Hallo ik heb het volgende probleem en zal dit zo goed mogenlijk uitleggen.

Ik heb mijn blok weggebracht voor reparatie de volgende zaken zijn los geweest
1,klepdeksel 2,cylinderkop 3,cylinder dit i.v.m 3x gebroken bout en defecte nokkenaslagers. Nu ik het blok terug heb zit er een tikje in dit uiteraard gemeld bij de monteur en geeft nogmaals de kleppen gesteld. Nu tikt hij nog heb de kleppendeksl weer los gemaakt en zie ik wel waar door het tikken komt. Er zit op een dominator een decompresiesysteem omde de nokkenas zit een busje waar onder een veertje zit deze wordt ingedrukt door een nokje op het decompresiesysteem en wanneer het nokje voorbij is springt het busje terug dit maakt het geluid maar heb dat nooit gehad. Hoe kan dit en wat is de goed oplossing.
 
Nu dan
full
 
Naar een vakman gaan ipv een fuckman.

Hij moet iets fout gedaan hebben, maar ik snap zo niet wat. Misschien zijn de kleppen op het verkeerde moment gesteld. Dat ligt nogal kritisch bij zo'n blokje.
 
Ik was er vanuit gegaan dat ik naar een vakman was geweest?

Is er iemand die mij precies kan uitleggen hoe dit systeempje werkt das busje zit er niet voor niks het lijkt mij dat het onder normaale werking iets blokkeerd.
 
tikt ie als je kickt? of als ie loopt?

nadat ik mn XR kleppen gesteld had deed ie dat ook...tik...na BDP ofzo...of erop.

Heb gewoon het hele systeem erafgesloopt...optieven met die zooi...ben nu wel tevreden :)
 
Ik heb geen kickstarter maar hij tikt ook als hij loopt Heb nu zelf de kleppen gesteld en zaten erg strak zeker de rechter uitlaatklep deze moet je ook op een andere mannier stellen i.v.m dat de klep net voor het bovenstepunt iets op[en gaat en ik denk dat ze dat bij de motorzaak niet goed gedaan hebben. Ik ga donderdag het blok er maar weer inhangen.
 
het blok tikt nog een beetje maar heb via een dominator forum in duitsland wel tehoren gekregen hoe de rechteruitlaatklep goed te stellen want dat is nog al vervelend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan