In december ging ik met mijn VT1100 naar de bovag-dealer om een tik uit mijn blok te laten halen.
De dealer vertelde dat er 1 nokkenasketting en 1 plunjer (klepstoter) vervangen moest worden om het tikken uit het blok te halen.
Maar omdat hij het blok toch had los liggen was het verstandiger om beide cilinders te laten doen. (scheelde weer uurloon, omdat als de ene vervangen moet worden de ander ook binnenkort moet)
Ik gaf accoord en het tikken was weg.
Nu heb ik in 2 ritjes 380 kilometer gereden (in 2 maand), en het tikken is weer aanwezig.
Wat mag ik verwachten van de dealer waar ik em heb laten repareren? Want het lijkt erop dat er weer een plunjer(s) aan vervanging toe is..
Zelf zou ik het billijk vinden als ik de plunjers betaal, en de dealer zelf het uurloon.. Immers had hij mij moeten adviseren (kwam er later achter via dit forum) om direct ook alle plunjers te vervangen.
De dealer vertelde dat er 1 nokkenasketting en 1 plunjer (klepstoter) vervangen moest worden om het tikken uit het blok te halen.
Maar omdat hij het blok toch had los liggen was het verstandiger om beide cilinders te laten doen. (scheelde weer uurloon, omdat als de ene vervangen moet worden de ander ook binnenkort moet)
Ik gaf accoord en het tikken was weg.
Nu heb ik in 2 ritjes 380 kilometer gereden (in 2 maand), en het tikken is weer aanwezig.
Wat mag ik verwachten van de dealer waar ik em heb laten repareren? Want het lijkt erop dat er weer een plunjer(s) aan vervanging toe is..
Zelf zou ik het billijk vinden als ik de plunjers betaal, en de dealer zelf het uurloon.. Immers had hij mij moeten adviseren (kwam er later achter via dit forum) om direct ook alle plunjers te vervangen.