Na revisie en schoonmaak geen werking remhandel ..!!

Aze

MF veteraan
25 mrt 2007
1.800
49
Leeuwarden
Misschien beter maar ff een appart topic voor aanmaken.


Vandaag een revisie setje in mijn remhandel gezet, maar pompen doet hij niet. Ook de kanalen doorgestoken met een staaldraad en doorgeblazen met fietspomp. Helaas zonder resultaat, iemand nog suggesties..??

091137C4D3.JPG


7498B7570B.jpg
 
ik begrijp je verhaal niet. je probeert te pompen op een open circuit?


Als je het zo wilt noemen wel.. ;)

De handel/reservoir staat hier op de werkbank en als ik pomp komt er geen druk op mijn duim die ik op het gat van de bajonet houd. En gezien hij het voor de tijd ook niet deed ben ik bang dat het probleem elders ligt.
 
Laatst bewerkt:
Als je het zo wilt noemen wel.. ;)

De handel/reservoir staat hier op de werkbank en als ik pomp komt er geen druk op mijn duim die ik op het gat van de bajonet houd. En gezien hij het voor de tijd ook niet deed ben ik bang dat het probleem elders ligt.


Zitten die rubbertjes wel goed kan het moeilijk zien . En zo ja vullen met remvoeistof goed ontluchten en pompen *D
 
Laatst bewerkt:
ga er maar van uit dat het aan de testmethode licht. het is een hogedruk vloeistofpomp die hele kleine hoeveelheden vloeistof kan verpompen. je bent nu aan het proberen lucht te comprimeren en dat werkt niet. doe de zelfde test nog eens maar nu met het hele ding ondergedompeld in water zodat er geen luchtbellen meer in de pomp zitten voordat je begint. je zal zien dat de drukopbouw dan een stuk beter is.
 
Belangrijk is als eerst komt de plunjer wel helemaal terug waardoor het compensatie gaatje wel vrij komt .
Met andere worden als je de hendel er af laat kan je dan vanaf de leiding wel lucht door de pomp blazen zoniet dan blijft de plunjer er te ver in zitten en moet je dat eerst oplossen .
Jammer dat je een 200km bij mij vandaan zit anders had we er samen naar kunnen kijken wat er mis bij is echt veel verschil zit er niet tussen de verschillende merken pompen
 
Laatst bewerkt:
ga er maar van uit dat het aan de testmethode licht. het is een hogedruk vloeistofpomp die hele kleine hoeveelheden vloeistof kan verpompen. je bent nu aan het proberen lucht te comprimeren en dat werkt niet.
Met de koppelingshandel en hetzelfde gedaan en dat voel je toch echt wel.


Da's geen kleine hoeveelheid die je verpompt, dat moet je voelen met alleen je duim op de uitgang.
Precies..!!!



Belangrijk is als eerst komt de plunjer wel helemaal terug waardoor het compensatie gaatje wel vrij komt. Met andere worden als je de hendel er af laat kan je dan vanaf de leiding wel lucht door de pomp blazen zoniet dan blijft de plunjer er te ver in zitten en moet je dat eerst oplossen.
Zal dit morgen eens gaan proberen, thanks.


.
 
Volgens mij heeft dat revisiesetje er niet zoveel mee te maken want ook voordat het revisiesetje erin kwam werkte het al niet.
Het probleem zit hem dan denk ik in de handle of in het compensatiegaatje. Weet niet of je onlangs een andere remhandle hebt gemonteerd oid ?

Groet,Auke.
 
Volgens mij heeft dat revisiesetje er niet zoveel mee te maken want ook voordat het revisiesetje erin kwam werkte het al niet.
Precies.

Het probleem zit hem dan denk ik in de handle of in het compensatiegaatje. Weet niet of je onlangs een andere remhandle hebt gemonteerd oid ?
Heb alles nogmaals doorgestoken en geblazen maar geen resultaat. Heb reeds een andere besteld want ik ben er wel klaar mee en wil wel een beetje zekerheid met mijn remmerij.
 
Laatst bewerkt:
zet je hoofdremcylinder op de werkbank zoals in je eerste foto, maar dan zonder deksel.
doe er remvloeistof in en wacht.
komt er geen vloeistof uit het gat waar je normaal je leiding bevestigd, komt je compensatiegaatje niet vrij/is het verstopt.
komt er wel vloeistof uit, houd dan je vinger voor het gat en trek het hendel in. voel je geen druk, heb je een afdichtingsprobleem.
 
zet je hoofdremcylinder op de werkbank zoals in je eerste foto, maar dan zonder deksel.
doe er remvloeistof in en wacht.
komt er geen vloeistof uit het gat waar je normaal je leiding bevestigd, komt je compensatiegaatje niet vrij/is het verstopt.
komt er wel vloeistof uit, houd dan je vinger voor het gat en trek het hendel in. voel je geen druk, heb je een afdichtingsprobleem.

of 1-2 verkeerd om gemonteerde cupjes, waardoor je ook geen drukopbouw kunt maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan