na rij excamen en ovr......

Ik oefen ze niet echt.
Soms op een lege weg ff tussen de strepen door slingeren.
En soms moet je draaien.
Stapvoets rijden doe ik soms als ik de kans niet krijg om als eerste bij het stoplicht te kunnen staan.
Uitwijken oefen ik nooit al heb ik het al een paar keer moeten toepassen.
 
ik oefen ze idd niet, gebruik ze wel af en toe in 't verkeer...

het is echt geen onzin dat het met je examen krijgt.
 
Onderdeel noodstop veel te veel (kl*te koekblikken)
Slalom enkel voor mijn banden op te warmen
Stapvoets rijden enkel bij file in Brussel (iedereen staat dwars door elkaar, kun je toch niet tussen)
 
Korte draaitechniek gebruik ik nog wel eens bij het keren op de weg ofzo. Slalom tussen de strepen door maar das toch echt wel anders de strepen zitten dan verder uit elkaar dus gas erop en slalommen. Noodstop: zou ik vaker moeten oefenen. 8-jes draaien heb ik nog wel een keer geoefend toen ik net m'n motor had. Stapvoets gebruik ik ook nog wel eens.
Oefenterein: normaal gesproken de openbare weg, daar heb je sommige zaken nog wel eens nodig. Voor echt oefenen (toen ik net m'n motor had) ging ik naar het stadion in Utrecht.
 
Laatst nog geprobeerd (zie topichttp://80.247.200.18/forum/topic.php?id=4189 (Gebruik achterrem bij bv keren op de weg)). Helaas viel het een beetje tegen :(

Ik oefen op een parkeerplaatst in de buurt.
 
Ik oefen ze af en toe nog wel...sterker nog, de instructeur waar ik gelest heb vind het helemaal niet erg als je af en toe weer eens bij de rijschool komt kijken en een lesje bijzondere manouvres meedoet. Erg leuk en leerzaam.

En dan kan je ook idd op een kleine weg WEL keren zonder de pootjes aan de grond te zetten, OOK met iemand achterop.. :)
 
Is op zich wel nuttig, maar als ik een stukkie ga rijden zoek ik niet ff een parkeerplaats op om m'n bijzondere verrichtingen op peil te houden
 
Hier heb ik nou de hele nacht aan lopen denken. (kon niet slapen) En ik badacht mij hoe ik heb lopen kl*t* tijdens de lessen en het mij uiteindelijk toch gelukt is om dat soort oefeningen te doen. Ben niet de langste dus voetjes aan de grond bij t draaien zit er bij niet in. Moet dus lukken anders omvallen, of afstappen en draaien die handel.
misc.php

Heb het een paar keer nog geoefend toen ik net mijn motor had. Maar als ik aan dat lange oefenen denk bij 't lessen, heb ik nu toch wel zoiets van goh zou zo'n vro cursus dan ook zo'n ellende worden :? Met deze vraag dan aan diegene die dit gedaan hebben, ging dit dan makkelijker (al die oefeningen) omdat je je rijbewijs gewoon al hebt en je jouw motor kent of niet?
 
ik oefen of wil oefenen nooit alles leuk en aardig maar wannneer moet ik een 8ie maken in het dagelijks verkeer?!
 
Met de Pan het officiele achtje (stippenop wegdek)geoefend op een terrein. Reed aan beide kanten mijn stepjes aan de grond maar het lukte me %*&#$%$# niet om er steeds netjes in te blijven :(
 
Ik oefen keren op de weg, achtjes, noodstop maken etc. regelmatig, omdat je nooit weet wanneer je het een keer nodig hebt. Lijkt me nogal lullig als je vlak voor een druk terras moet keren, strak in het pak op je pas gepoetste motor, en je gaat dan op je gezicht ofzo.

Ook motorbeheersing bij lage snelheden is belangrijk, niet alleen met één knie aan het asfalt.
 
Ik heb nog wel eens meegedaan toen me vriendin moest lessen, en viel me alles mee.
Haar rijleraar had me uitgedaagd, zij dat het me niet zou lukken, zeker niet met een sportmotor, dus je begrijpt, het lukte me natuurlijk.

We hebben het ook nog wel eens gedaan tijdens een weekendje weg, bochtje draaien, slaom ed, trouwens, hadden een extra moeilijksheidsfactor ingebouwd, het parkeerterrein liep scheef.

Stapvoets rijden en stilstaan zonder voetjes aan de grond oefen ik bij bijna elk stoplicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan