Na rijbewijs, eerste motor

Status
Niet open voor verdere reacties.

AED master

AED master gaat voor gemotoriseerde AED's
11 nov 2020
2
0
Groningen
Goedemorgen allemaal,

Ik ben bezig met mijn motorrijbewijs en ik hoop deze in het voorjaar te halen. Maar ik vroeg mij af welke motor geschikt is voor een beginnende rijder. Ik ben op zoek naar stabiele tips, aangezien mijn vrouw ook mee moet.;)
 
Wel 1 tip...ga eerst een tijdje alleen rijden en als je meer vertrouwd bent pas iemand achterop, verders veel succes met het behalen rijbewijs en veel plezier met het uitzoeken van een motor :)
 
Inderdaad, Rode Hayabusa met een verlengde achterbrug.

Of een HD fatboy



Iets serieuzer, er is weinig zinnigs te vertellen aangezien je geen informatie geeft over voorkeur typen motor
Budget, lichaamsbouw .

Dus is tot nu toe het keuzenmenu ergens tussen een 125cc mito en een jawa met zijspan
 
Wel 1 tip...ga eerst een tijdje alleen rijden en als je meer vertrouwd bent pas iemand achterop, verders veel succes met het behalen rijbewijs en veel plezier met het uitzoeken van een motor :)
Grappig, bij mijn rijschool hadden ze een motor met dubbele bediening. Dan ging bij de eerste les(sen) de instructeur achterop, als je nog hulp nodig had met leren schakelen.
 
laten wij het simpel houden. Eerst beginnen met de 3 categorieën:
1) off road: modder, stenen stijle wegen,
2) Tour, buiten bebouwde kom, snelweg, op een relaxte manier
3) Snelheid, veel de motor links en rechts omgooien en met de knieen op het asfald. Veel bochtenwerk snelweg of circuit.

Welke van de 3?
 
Daar zou ik helemaal paranoïde van worden...
Maar goed dan hebben we het wel over een instructeur achterop welke weet hoe hij moet zitten etc en bij de eerste lessen achterop is training voor AVB vermoed ik zo .
Maar goed ik ontspoor het topic mijn excuses.
Als eerste motor zou ik gaan voor het type welke je het meeste aanspreekt, cruiser/ (sport) tour/ racer/ naked en noem maar op en daar op gaan proefrijden, misschien kom je heel ergens anders op uit als je in gedachten had.
Begin eens te bedenken:
*Wat ga ik doen met de motor, plezier ritjes, lange tours ( vakantie) woon werk.
* hoe zit ik fysiek in elkaar, hoe is mijn rug, mijn polsen, nek, dit is vrij bepalend voor de zithouding.
*wat kan ik er aan uitgeven inclusief een budget voor onverwachte uitgaven en nadat ik goede uitrusting heb gekocht.
* wat voor karakter in een motor wordt ik happy van, het verschil tussen 1/2/3/4 etc. Cylinder is groot en ook daar zit weer verschil in.
* wil ik wel echt een rode en is een Busa niet te langzaam...

Maar vooral..ga proefrijden zodra je kan en neem iemand mee welke niet staat te springen om te kopen maar wel weet wat wel en niet goed is.
 
Alles is geschikt als je geen verdere info geeft ,dus geen stabiele tips zonder stabiele info :N
doe niet zo moelijk joh, gewoon alles waarbij de montage van zijwieltjes mogelijk is : Stabiel++ ;)
en iets met een fatsoenlijke dynamo om de voorraad aed's op peil te houden.
 
De vraag mag iedereen sellen , ook al is ie 1000 keer al eerder gevraagd. soms is het niet gevonden met zoekmachine, soms wilt iemand net iets persoonlijker advies, ^^. Ieder in zijn waarde laten. Zonder vragen van nieuwe mensen zou een forum snel dood gaan denk ik. dus, ik zou zeggen: stel gerust vragen.....\\ ^_^) //...welkom
 
De vraag mag iedereen sellen , ook al is ie 1000 keer al eerder gevraagd. soms is het niet gevonden met zoekmachine, soms wilt iemand net iets persoonlijker advies, ^^. Ieder in zijn waarde laten. Zonder vragen van nieuwe mensen zou een forum snel dood gaan denk ik. dus, ik zou zeggen: stel gerust vragen.....\\ ^_^) //...welkom
Maar is het dan niet handig om wat meer informatie te geven?? Of loop jij ook een restaurant binnen (straks als het weer mag ;) ) en vraag je dan de kok iets te maken wat je lekker vind, zonder verder info? "Doe maar een gerechtje".
O wacht, er staat meer info. Zijn vrouw moet het ook lekker vinden.
Succes met koken :P.
 
De vraag mag iedereen sellen , ook al is ie 1000 keer al eerder gevraagd. soms is het niet gevonden met zoekmachine, soms wilt iemand net iets persoonlijker advies, ^^. Ieder in zijn waarde laten. Zonder vragen van nieuwe mensen zou een forum snel dood gaan denk ik. dus, ik zou zeggen: stel gerust vragen.....\\ ^_^) //...welkom
Mag ik dit als een oproep zien dat bij een nieuw topic men eerst een link naar jouw profiel plaats met de vermelding eerst een stuk of 10 vragen aan jou te pb'en ?

ik vind de vraag zo algemeen als, ik wil beginnen met daten, wat voor vrouw moet ik zoeken ?
 
Beginnende rijder met vrouw achterop die iets 'stabiels' zoekt ..

heb jij je vaccinatie ook achter het station vanuit een verwarmd lepeltje ontvangen ?
Helaas niet ^^ Nog geen kans gehad. Met een racer kan je nog steeds met zijn tweeën door een bocht niet? De vraag is alleen: hoever wil je gaan... rustig door de bocht of met de knieën op het asfalt, is een persoonlijke keuze. Daartussen zit ene heel groot gebied. Een racer is ook stabiel, als je weet hoe. Weet je het niet, dan vlieg je hoogstwaarschijnlijk uit de bocht. Maar dat is ook met een toer model....sommige bijrijders gaan niet in de bocht leunen, maar leunen juist de verkeerde kant op.... ook dan instabiliteit.

alle 3 types zijn in principe stabiel, als je weet hoe..... alleen de vraag is: wat wilt de bestuurder?
 
laten wij het simpel houden. Eerst beginnen met de 3 categorieën:
1) off road: modder, stenen stijle wegen,
2) Tour, buiten bebouwde kom, snelweg, op een relaxte manier
3) Snelheid, veel de motor links en rechts omgooien en met de knieen op het asfald. Veel bochtenwerk snelweg of circuit.

Welke van de 3?
En niet geheel onbelangrijk: wel rijbewijs hoop je te halen? A1, A2 of vol vermogen.
 
F633AD7C-8009-42E3-8895-D5E00EE7B556.jpeg

Deze, stabiel en het vrouwtje kan prima achterop.
Ook gelijk nu te rijden met B rijbewijs.
wat door cocorona duurt het waarschijnlijk tot kerst 2024 voordat je examen kan doen.

De vraag van wat ik moet kopen vind ikzelf onzinnig, kijk eens rond en maak een proefrit.
koop gewoon en als het niet bevalt verkoop gewoon weer, kan jou het schelen.
neem initiatief, kijk verder, maak fouten en leer ervan.
Succes :]
 
ik zou zeggen laat de vrouw voorlopig thuis. als beginner ga je fouten maken en zal je je handen vol hebben om veilig door het verkeer heen te gaan. dan ook nog iemand achterop zetten die ook fouten gaat maken en ik kan je garanderen dat het op zijn minst een zeer onprettige situatie zal worden maar de kans op ongevallen neemt ook enorm toe. motoren krijgen een stuk slechtere wegligging met iemand achterop en dat in combinatie met een onervaren bestuurder en een onervaren passagier is echt vragen om problemen.
en als je echt wilt dat het vrouwtje mee gaat ga dan voor een goede toermotor die zijn het beste uitgelegd op het vervoeren van veel gewicht. en hoe licht je vrouw ook is het blijft een hoop gewicht achterop de motor.
 
Helaas niet ^^ Nog geen kans gehad. Met een racer kan je nog steeds met zijn tweeën door een bocht niet?
De vraag is alleen: hoever wil je gaan... rustig door de bocht of met de knieën op het asfalt, is een persoonlijke keuze.
Daartussen zit ene heel groot gebied. Een racer is ook stabiel, als je weet hoe.
Weet je het niet, dan vlieg je hoogstwaarschijnlijk uit de bocht.
Maar dat is ook met een toer model....sommige bijrijders gaan niet in de bocht leunen, maar leunen juist de verkeerde kant op.... ook dan instabiliteit.

alle 3 types zijn in principe stabiel, als je weet hoe..... alleen de vraag is: wat wilt de bestuurder?

550x688.jpg


familie van dkp toevallig ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan