na schoonspuiten start mijn zx9r niet meer

emin

Rookie
23 apr 2006
14
0
maassluis
heb vandaag mijn zx9r schoon gespoten met de hoge druk achter af dom dus maar nu start hij niet meer accu is goed heeft het ook altijd gedaan maar nu als ik hem doorstart slaat hij niet aan nu ploft hij en slaat nog steeds niet aan
 
Nouwja je hebt schoonspuiten en maniakaal schoonspuiten he :)
Probleem met hogedruk reinigen is dat het water kan komen waar het met rijden niet komt.

Ik heb helaas geen tips voor de topicstarter, behalve dan dat ook op internet interpunctie gewenst is ;)
Oh er bestaan uitlaat stops (rubbers) voor de stevige wasbeurten trouwens.
 
Laatst bewerkt:
even voor de dommertjes (ikke dus ;) )

ik snap dat je bij dergelijke storingen stekkertjkes kan nalopen en droogmaken. Maar dat invetten kend ik niet. Dat is zeker om vocht weg te houden.

Is dat gewoon met zuurvrije vaseline of bijv. WD 40 ?

Zuurvrije vaseline, speciale contactspray/vet, of eventueel kopervet kan ook nog. Inderdaad met vocht weg te houden én een goede geleiding. WD40 niet, dat loopt er uit en helpt weinig.
 
WD-40 is een vocht verdringer en moet ook wel werken.

Heb het probleem zelf ook een keer aan de hand gehad. Alle stekkers los gehaald en alles lekker ingespoten met WD-40. En starten maar.
 
WD-40 is een vocht verdringer en moet ook wel werken.

Heb het probleem zelf ook een keer aan de hand gehad. Alle stekkers los gehaald en alles lekker ingespoten met WD-40. En starten maar.

WD-40 helpt op de korte duur wel idd. Maar zoals ik al zei, het is te dun en loopt er uit. Je moet echt iets van stevig vet hebben dat goed blijft zitten.
 
g21.gif


ik zeg niks meer...
 
Het werkt inderdaad niet superlang.

Heb ooit problemen gehad met lekstroom van uit een van de bougie kabels. Moest om de 10 kilometer even luk raak onder de tank spuiten en dan ging het weer even. |(
 
WD-40 helpt op de korte duur wel idd. Maar zoals ik al zei, het is te dun en loopt er uit. Je moet echt iets van stevig vet hebben dat goed blijft zitten.

zoals ik zij dan weet je wat het is
en logisch zul je dan je stekkerverbindingen in moeten vetten met zuurvrijvet
iig NIET met kopervet :N aangezien dat stroom kan geleiden en dus kortsluiting kan veroorzaken.
het doel van vet is eigenlijk alleen corrosie tegengaan. wd40,zuurvrij vet geleiden ook niet.

wd40 is maar een lap/test middel om wanneer je hem ergens anders dan thuis afspuit wel naar huis te kunnen rijden :Y
 
Laatst bewerkt:
zoals ik zij dan weet je wat het is
en logisch zul je dan je stekkerverbindingen in moeten vetten met zuurvrijvet
iig NIET met kopervet :N aangezien dat stroom kan geleiden en dus kortsluiting kan veroorzaken.
het doel van vet is eigenlijk alleen corrosie tegengaan. wd40,zuurvrij vet geleiden ook niet.

wd40 is maar een lap/test middel om wanneer je hem ergens anders dan thuis afspuit wel naar huis te kunnen rijden :Y

kopervet geleidt stukken minder dan de meeste mensen denken... heb ik wel eens getest met een accu, een paar draden en een lampje. Zodra er ietsjes kopervet tussen zit gaat het lampje niet branden. Maar tis inderdaad niet de eerste keus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan