hallo,
na het starten van een topic "welke remblokjes" ben ik aangeland bij een volgend probleem...
aangezien deze meer van technische aard is als de keuze voor remblokken leek het mij gepast een vers topic te starten.
ik heb dus nieuwe remblokken geplaatst, zowel voor als achter.
met het plaatsen van de blokken heb ik zonder veel moeite de zuigertjes in de klauw kunnen terugdrukken, nadat ik het remstof wat eraan hing verwijderd had...
zodat ik de nieuwe dikke blokken kon plaatsen en de klauw weer kon terugplaatsen aan zijn plekje aan de voorvork...
nu valt het mij op dat nadat ik weer remdruk had opgebouwd, de voorrem dus wat aan blijft lopen... als je een zwiep aan het wiel geeft draait die hooguit 0.5 tot 1 slag door..
ik heb de klauw niet verder uit elkaar gehad, en ook ben ik van de rest van het remsysteem afgebleven...
is dit normaal? ik heb nog geen meter gereden verder, ik twijfel een beetje nu of dat ook verstandig is.
slijt het eerste deel snel weg en moet het zich nog zetten allemaal? of heb ik straks kokende remmerij?
daar komt bovenop dat ik net eventje een poging had gedaan het deksel van de remvloeistof te lichten, maar de kruiskopjes die erin zitten lijken wel van peperkoek... de koppen zijn nu al flink beschadigd en er is geen beweging in gekomen...
nu dacht ik dat mischien doordat dit deksel niet is gelicht, er misschien nog een soort van overdruk in mijn systeem zit waardoor mijn remmen niet goed vrijkomen???
zo, dat waren mijn spinsels.. iemand ideeen?
na het starten van een topic "welke remblokjes" ben ik aangeland bij een volgend probleem...
aangezien deze meer van technische aard is als de keuze voor remblokken leek het mij gepast een vers topic te starten.
ik heb dus nieuwe remblokken geplaatst, zowel voor als achter.
met het plaatsen van de blokken heb ik zonder veel moeite de zuigertjes in de klauw kunnen terugdrukken, nadat ik het remstof wat eraan hing verwijderd had...
zodat ik de nieuwe dikke blokken kon plaatsen en de klauw weer kon terugplaatsen aan zijn plekje aan de voorvork...
nu valt het mij op dat nadat ik weer remdruk had opgebouwd, de voorrem dus wat aan blijft lopen... als je een zwiep aan het wiel geeft draait die hooguit 0.5 tot 1 slag door..
ik heb de klauw niet verder uit elkaar gehad, en ook ben ik van de rest van het remsysteem afgebleven...
is dit normaal? ik heb nog geen meter gereden verder, ik twijfel een beetje nu of dat ook verstandig is.
slijt het eerste deel snel weg en moet het zich nog zetten allemaal? of heb ik straks kokende remmerij?
daar komt bovenop dat ik net eventje een poging had gedaan het deksel van de remvloeistof te lichten, maar de kruiskopjes die erin zitten lijken wel van peperkoek... de koppen zijn nu al flink beschadigd en er is geen beweging in gekomen...
nu dacht ik dat mischien doordat dit deksel niet is gelicht, er misschien nog een soort van overdruk in mijn systeem zit waardoor mijn remmen niet goed vrijkomen???
zo, dat waren mijn spinsels.. iemand ideeen?