na vier dagen rijbewijs weer kwijt

Ryser

MF veteraan
11 dec 2001
1.507
0
Goor
Vier dagen nadat een negentienjarige inwoner van Hoogeveen zijn rijbewijs heeft gehaald is hij het papiertje ook weer kwijt geraakt.

Bij een snelheidscontrole op de rijksweg A28, bij Pesse, klokte een lasergun de Hoogevener op 179 Kilometer per uur. De maximumsnelheid op dat stuk is 120 kilometer per uur.

De politie nam onmiddellijk zijn rijbewijs in. De jongen kan rekenen op een zware boete en maakt ook nog eens kans op een ontzegging van de rijbevoegdheid.


http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=19763 (frontpage.fok.nl/news.fok?id=19763)

Da's flink pech hebben als je net je rijbewijs hebt })
 
Eige schuld en lekker dom...kan niet anders zeggen.

Goed begin van je motorcarriëre zullen we maar zeggen.
 
Eige schuld en lekker dom...kan niet anders zeggen.

Goed begin van je motorcarriëre zullen we maar zeggen.

Ging het niet om een auto ? Lijkt me sterk een 25kw motor die 180 kan.....

180 is niet echt hard, maar als je 4 dagen je rijbewijs hebt is het wel erg stom.... je moet natuurlijk wel wennen he....
 
Ging het niet om een auto ? Lijkt me sterk een 25kw motor die 180 kan.....

180 is niet echt hard, maar als je 4 dagen je rijbewijs hebt is het wel erg stom.... je moet natuurlijk wel wennen he....

Ik heb geen verstand van 25 kw en daarbij horende snelheden ;)
Ik ging er eigelijk van uit dat het motor was omdat het M-F is ghehe.

Maar evengoed dom enzo.
En dan wordt het "lekker begin van je autocarriëre }) "
 
Die reacties op FOK:

"Een goede reden om de minimumleeftijd voor je rijbewijs te verhogen" |(

Ach er zitten altijd domme reacties op. Maar dat maakt fok toch ook zo leuk? Alsof IEDEREEN van 19 het gas open gooit (op de motor dan wel, ok..) maar in de auto? Ik heb met mijn auto nog steeds niet de top bereikt hoor. Hij schijnt 170 te kunnen, ben bij de 160 opgehouden, vond het wel leuk voor een 1.3.... hard gaan we wel op de GSXF.

Dus om nou te zeggen dat iedereen hard rijd....
En vergeet de jonge moraalridders niet he, ik ken er toevallig een die wenst dat ik tegen een boom rijd als ik harder rijd dan toegestaan :+ wat een sufkut.
 
Jammer dattie gepakt is.

Wederom, dit zegt niks over omstandigheden. Als die snelweg leeg was, zie ik het probleem niet echt. Beter hier te hard dan in de BBK of plaatsen waar het echt gevaarlijk is.
 
Als je alles van te voren weet, dan zouden dit soort dingen niet gebeuren natuurlijk.

Als je weet dat ze vaak op dat punt staan, rij je daar natuurlijk ff de toegestane snelheid. Kom er elke dag langs en trap daar ook altijd ff op de rem. Je ziet die eikels daar nl. pas staan als het te laat is.
 
Eige schuld en lekker dom...kan niet anders zeggen.

Goed begin van je motorcarriëre zullen we maar zeggen.
eige schuld en lekker dom.. zucht.. weer zo'n voorgekauwd antwood.
Rijbewijs verliezen omdat je wat te snel rijdt is nooit lekker dom.
De regels die ervoor zorgen dat je't kwijtraakt zijn dom.
 
Op vrijdag 21 juni 2002 14:00 schreef poohbeer het volgende:eige schuld en lekker dom.. zucht.. weer zo'n voorgekauwd antwood.

zucht jij maar lekker verder...Ik heb iig lekker gekauwd })

En ja, ik vin het dom...zou ik ook tegen mezelf zeggen als ik gepakt wordt met 59 te hard.
Dus waarom zou ik het hier niet neerzetten.

Met net 4 dagen ze rbw in de zak had ie wat slimmer moeten zijn.

En tsja...tegen de slimheid van een Belg kan ik als Hollandse natuurlijk nooit op. Dat is bewezen door de RUG })
 
Is dat met het nieuwe rijbewijs stelsel niet pech maar voor goed weg.....of is dit minder punten dan in een keer kwijt.
 
En ja, ik vin het dom...zou ik ook tegen mezelf zeggen als ik gepakt wordt met 59 te hard.
Dus waarom zou ik het hier niet neerzetten.

Met net 4 dagen ze rbw in de zak had ie wat slimmer moeten zijn.

En tsja...tegen de slimheid van een Belg kan ik als Hollandse natuurlijk nooit op. Dat is bewezen door de RUG })

Waarom zou ie met 4 dagen rijbewijs slimmer moeten zijn dan de mensen met jaren rijbewijs hier?

En die test was door NL'ers EN door Belgen, niet enkel door Belgen. Was ook een IQ-test voor kinderen, zegt niks over 'volwassen' mensen dus.
 
heeft ie toch nog 179 mogen proeven :)

nu moet ie weer ff wachten..sukkel ;)
 
Ik vind het geen sukkel, kan het me goed voorstellen dat je es gas wilt geven na maanden lang netjes 120 te moeten rijden in zo'n lesauto. En als het een motorrijder was geweest hadden we nu allemaal klotepolitie dit en dat geroepen.

Hopen dat hij het snel weer terugkrijgt. :)
 
Ik vin dat ze hem uitstel van rbwloos-zijn moeten geven...
Zoals vaak gehoord, leren rijden begint pas als je je papiertje hebt. Dus als je het hem nu afpakt voor een paar maanden is ie de belangrijkste dingen van les alweer vergeten, bijv dode hoek ofzo...
En wie ga je dan de schuld geven als er iets gebeurt??

Maar goed, het is nooit handig om te hard langs controles te rijden, maar dat wisten we al wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan