Na wasbeurt kettingsmeren?

vfr400ron

MF'er
22 aug 2002
176
0
wageningen
Zo vanavond even een lekker stukkie gereden en daarna mijn motor gewassen, maar moet ik nu mijn ketting opnieuw smeren als die droog is?

Als ik mijn ketting heb gesmeert dan spat alles in het rond, heb je hier ook last van als je een osco smeersysteem gebruikt?


Groeten Ron
 
Ketting idd. behandelen als íe nog warm is. Spat alles in 't rond :? Kettingspray wit gebruiken hè, waarmee smeer je je ketting dan?
 
Ik smeer m'n ketting altijd na een wasbeurt met Profi Dry Lube, waanzinnig goed spul kost een bekkie maar je fiets blijft schoon en je ketting vet.
 
Zo vanavond even een lekker stukkie gereden en daarna mijn motor gewassen, maar moet ik nu mijn ketting opnieuw smeren als die droog is?

Groeten Ron

Als je ketting droog is, moet je sowieso smeren, of je moet een of ander duur goedje gebruiken.

motor wassen op zich geeft niet zoveel problemen, lijkt mij, zolang je niet teveel sopwater op de ketting laat lopen of de ketting met de hogedrukreiniger afspuit . . . . Als je maar de reguliere smeerbeurtjes pakt. Je zou de ketting met een stuk plastic kunnen afdekken tijdens het wassen. Maar als je toch de motor wast, is het toch een kleine moeite om FF dat spuitbusje langs je ketting te halen?

greetz,

Ted
 
na een motorritje de ketting smeren is het beste. door de warmte van de ketting blijft het vet even langer vloeibaar waardoor het overal goed tussen kan kruipen en er daardoor meer smeren werking blijft behouden bij de volgende rit. het wordt er daardoor ook minder snel afgeslingerd
 
Ik smeer m'n ketting altijd na een wasbeurt met Profi Dry Lube, waanzinnig goed spul kost een bekkie maar je fiets blijft schoon en je ketting vet.

Heb ik ook gehad,maar je blijft spuiten.Vind het niet zo'n goed spul.Ik gebruik nu kettingvet (in spuitbus) van Whijne.(schrijf ik dat zo goed)Ik spuit het alleen op een oude tandenborstel en smeer het dan lekker aan de binnenkant van de kettingschakels.Smeer je het er goed op,spuit er niet "omheen", en je gebruikt ook nog eens veel minder.En geen last van roestvorming,terwijl ik wel een doorrijder ben.Dus weg zetten onder een zeil,buiten,na een regen ritje.
 
de witte chainlube is er nu ook weer in helder met dezelfde hechtende eigenschappen als de witte voorheen ook al had. bevalt mij tot nu toe prima omdat bijna alles op de ketting blijft zitten waardoor mn achterwiel mooi schoon blijft :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan