Na zeer lang wachten dan toch mijn A rijbewijs halen

BeRThenn

Die hard MF'er
10 mrt 2020
787
869
Capelle aan den IJssel
Facebook
Instagram
Hoi allen, Bert hier,
Na heel lang wachten (> 35 jaar) nu toch eindelijk mijn A rijbewijs aan het halen.
Nooit tijd en geld ervoor gehad en nu in een situatie dat het wel kan.
Ondertussen theorie ne voetuigbeheersing gehaald en nu op naar de laatste horde.

Tot mijn 22e brommer gereden , Puch, Honda 4takt, en Yamaha FS1 (met grote voornaaf) De laatste was toen ik hem kocht mega opgevoerd en reed ruim boven 100km/u.
deze heb ik gereden tot ik mijn auto rijbewijs haalde.
Sinds die tijd alleen nog maar in de vakanties scooter gereden en oa op kanarische eilande ook 125 cc gereden wat een verandeming was na de opgevoerde scootertjes op de griekse eilanden.

Dat was ook mijn eerste reden om toch nu maar eens te gaan lessen want ik had geen idee dat ik motorrijden zo leuk zou gaan vinden.
Ondertussen dus voor het laatse examen aan het oefenen en dan toch een motor kopen voor hier in NL. Dit voor afentoe woon werk verkeer ( veel files) en zo nu en dan gewoon voor de fun wat rijden.
Ik ben dus lid geworden vandit forum om wat meer info over motoren en kleding te vinden en binnenkort een keuze voor mijn eerste motort te maken. Ik les nu op eek Kawasaki versys 650.
 
:W Bert
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Dank allen voor de welkomst woorden.
Ja die voorpret is zeker fun. Merk wel dat als je zo de 60 nadert het net iets langzamer aanleert, althans zo voelt het voor deze jonge hond;)
Ik kijk er ook echt naar uit om alleen te gaan rijden:)
Heb al eens mijn inschructeur 'afgeschud' bij een stoplicht , natuurlijk reed hij nog steeds een eind verder achter me maar wel een gevoel van alleen rijden was wel even gaaf.
Eerste ritje snleweg naar examen vooertuig beheersing volede ook lekker. Al is dat dan wel ineens even snel, zo'n eerste keer.

Greets
 
Welkom Bert,ik zelf zit al in de napret fase als vroegstarter ;) ,maar later starten kan ook voordelen
hebben,meestal weten mensen zich dan beter te beheersen(sommige uitgezonderd)en is de kans op
ongelukken heel wat kleiner dan iemand zonder levens en verkeerservaring,succes met het behalen van
het A rijbewijs.:)
 
@RG-gamma Ik denk ook wel dat het voor mijn gezondheid beter is geweest dat ik niet al toen ik 18 werd ben gaan Motor rijden. In die tijd ben ik ook wel en paar vrienden verloren door ongelukken. We kwamen allemaal van opgevoede brommertjes en we dachten natuurlijk ook dat we alles aan konden. Ik heb ook geleerd om me in de auto beter te beheersen dat zal zeker zijn vruchten afwerpen met de motor.
Grappig is dat ik door mijn motor lessen ook met de auto weerwat andere dingen teo kan passen en iig voor mijn gevoel beter rijd;)
 
Hoi allen, Bert hier,
Na heel lang wachten (> 35 jaar) nu toch eindelijk mijn A rijbewijs aan het halen.
Ondertussen theorie ne voetuigbeheersing gehaald en nu op naar de laatste horde.

hi Bert, welkom !

we zitten in 't zelfde schuitje, eind van de maand ga ik op voor AVD en heb 40+ jaren koekblik ervaring *D.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik door dat lessen ook beter rij kijk in de auto, en natuurlijk de regeltjes kennis weer 's oppoetsen was ook niet weg.
Het zal best wat langzamer zijn gegaan dan een 25-jarige die gaat lessen maar we komen er ook wel :]

gr. Leo
 
@Vesta Hahah ja we gaan er zeker wel komen. De regeltjes kennis oppoetsen viel me gelukkig wel mee.
Die had ik wel een beetje bijgehouden. Natuurlijk toch met samen geknepen billen naar het theorie examen en dat viel me gelukkig heel erg mee.
Idd het andere kijken is wel flink wennen. Mogelijk ook 'slechte' gewoontes die er zijn ingeslopen met de praktijkjaren. Mijn vrouw meldde wel dat zij het kan merken met auto rijden.
Vrijdag weze rijdenin een stukje industrie gebied bij schiedam dat volgens mij speciaal voor ADV examen is ingericht met per kruising steeds wisselend voorrang. Maar goed om daar te oefenen en in geval van twijfel als ik een bord heb gemist kies ik eigelijk altijd dan vanzelf de veilige optie.
 
Was mooi in het theorieklasje met de 17-jarigen: "Opa vertel nog 's van 't snel- en langzaamverkeer" :t.

En inderdaad, je komt best wel fraaie staaltjes wegbeheer tegen, het scherpt de geest moet je maar denken.

gr. Leo
 
Hoi Bert,

Ik heb zelf nu bijna 2 jaar mn motorrijbewijs en was een leek vwb het motorrijden, had zelfs nog nooit schakelbrommer gereden😁😁
Ik ben ook een 50+er💪💪... ik heb bij mn AVB bijna alle oefeningen 2x moeten doen😁😁😁 maar had hem toch in 1x gehaald.
En had bij mn AVD dezelfde examinator waardoor ik gelukkig alles in 1x had. (binnen 1.5 maand)
Waarschijnlijk hebben wij onze leeftijd mee waardoor zij iets toleranter zijn in het beoordelen van onze rijkunsten:}:}

veel succes met het lessen
 
Hoi Bert,

Ik heb zelf nu bijna 2 jaar mn motorrijbewijs en was een leek vwb het motorrijden, had zelfs nog nooit schakelbrommer gereden😁😁
Ik ben ook een 50+er💪💪... ik heb bij mn AVB bijna alle oefeningen 2x moeten doen😁😁😁 maar had hem toch in 1x gehaald.
En had bij mn AVD dezelfde examinator waardoor ik gelukkig alles in 1x had. (binnen 1.5 maand)
Waarschijnlijk hebben wij onze leeftijd mee waardoor zij iets toleranter zijn in het beoordelen van onze rijkunsten:}:}
en adhv onze verkeersinzicht een goede inschatting kunnen maken of wij het "rijden/plek" in het verkeer wel begrijpen.
veel succes met het lessen
 
@tinus66 Mooi dat jij al lekkrr kunt rijden, ik was het al jaren van plan en vorig jaar net wat later begonnen door wat koudwatervrees denk ik;)
Gisteren was het wel met wat extra pijjn hoor, dat ik in de tuin aan het werk was en al die motoren heel de dag langs hoorde komen. Ik woon vlak naast de weg over de Algerabrug naar de Krimpenerward. Ik kan me niet herinneren ooit zoveel motoren op één dat lang te hebben horen komen.
Ik hoop echt dat we snel verder mogen. Iemand heeft mij een mooie honda deauville aangeboden maar ik kan niet eens gaan proberen of ik dat wat vind.
 
Tsjaa, ik had m'n AVD op 31 maart staan, dus ik zit nu efkes in de verplichte 'voorjaarsstop' ;(.

Mijn instructeur rijdt op een Deauville, ik heb nu een BMW R80 uit 1985 in de garage staan, maar houw toch een oog open voor zo'n Deauville, betrouwbare én comfortabele motor.

gr. Leo
 
Terug
Bovenaan Onderaan