Na zo'n M-F feessie new topspeed neergezet!

Op dinsdag 26 maart 2002 00:30 schreef Bananeman2002 het volgende:Is dat een rechtvaardiging, of zelfs een reden om dan ook maar iets te gaan doen dat de maatschappij geld kost, zoals jezelf tegen een vangrail kwakken met 300 per uur?

Ik bedoel hiermee, dat iedereen iets doet wat de maatschappij geld kan kosten. En ik niet van plan ben in me eentje me als een heilig boontje te gaan gedragen. Ik ben erg gesteld op me leven, maar wil er ook erg graag van genieten.
En als ik 300 rij, wil dat niet automatisch zeggen dat ik in de vangrail eindigd. En zo wordt hier nu wel gepraat.

Klinkt als stoere mannen praat, maar is het tegenovergestelde. De "ik bepaal zelf wel wat ik doe"-instelling is wat mij betreft een misplaatste recalcitrante houding die ik voor het laatst op het speelplein van de lagere school ben tegengekomen.

Ooh god, ga we nu de verstandige man uit hangen, als ik zeg dat jij je gedraagt als een kleuter, kom ik wel heel verstandig over.
Dan moet je toch echt met argumenten komen, en niet met wat geflame. sorry , maar hier trap ik niet in. Lees ook nog maar een keer de eerste reactie.
Ik ben ook geen moraalridder, ik trek het gas ook graag open net als de meesten hier. Maar ik doe het wel met het besef dat al die k*t-wetten en -regels er met een reden zijn.

Je gedraagt je anders wel als een moraalridder.

En ik ben het niet met je eens dat al die kutwetten en regels zin hebben.
Ik vindt het verkeer in Duitsland nog altijd een stuk beter. Af en toe je kunnen uitleven legaal geeft ook meer geloofwaardigheid als je wel een keer een snelheidslimiet tegen komt.

Nederland met zijn snelheidscontrole's op wegen s'avonds die erg leeg zijn. Tuurlijk, is heel goed voor de veiligheid.
Toevallig vanavond weer, staan bij de PPP op snelheid te controleren vanaf 19.30 tot 22.00.
Dan is dit stuk snelweg erg rustig, en dus vangen ze veel. Ze moeten hier eens tijdens de spits controleren, dan knallen er zeer regelmatig wel een paar op elkaar in de staart van de file.
Maar nee, dan is de pakkans te klein, of de overtreding niet hoog genoeg om genoeg geld binnen te halen.

Nog een voorbeeld, afgelopen zaterdag in de krant, polite in Duitsland lost met evenveel geld en manschappen 3x zoveel zaken op als de Nederlanders, nee hoor, laten wij nu maar lekker de gewone burger uitmelken, levert meer op dan achter een stel criminelen aangaan.
 
Laatst bewerkt:
En ik ben het niet met je eens dat al die kutwetten en regels zin hebben.
Ik vindt het verkeer in Duitsland nog altijd een stuk beter. Af en toe je kunnen uitleven legaal geeft ook meer geloofwaardigheid als je wel een keer een snelheidslimiet tegen komt.

Nederland met zijn snelheidscontrole's op wegen s'avonds die erg leeg zijn. Tuurlijk, is heel goed voor de veiligheid.
Toevallig vanavond weer, staan bij de PPP op snelheid te controleren vanaf 19.30 tot 22.00.
Dan is dit stuk snelweg erg rustig, en dus vangen ze veel. Ze moeten hier eens tijdens de spits controleren, dan knallen er zeer regelmatig wel een paar op elkaar in de staart van de file.
Maar nee, dan is de pakkans te klein, of de overtreding niet hoog genoeg om genoeg geld binnen te halen.

Nog een voorbeeld, afgelopen zaterdag in de krant, polite in Duitsland lost met evenveel geld en manschappen 3x zoveel zaken op als de Nederlanders, nee hoor, laten wij nu maar lekker de gewone burger uitmelken, levert meer op dan achter een stel criminelen aangaan.


stupid_fu.gif



En hier heb ik nou helemaal niks meer aan toe te voegen, ben het er totaal mee eens.
Laat ze nou eens wat gaan doen ipv relaxed achterover in hun auto hangend het koe-tje te melken :r .
 
En ik ben het niet met je eens dat al die kutwetten en regels zin hebben.
Ik vindt het verkeer in Duitsland nog altijd een stuk beter. Af en toe je kunnen uitleven legaal geeft ook meer geloofwaardigheid als je wel een keer een snelheidslimiet tegen komt.

Nederland met zijn snelheidscontrole's op wegen s'avonds die erg leeg zijn. Tuurlijk, is heel goed voor de veiligheid.
Toevallig vanavond weer, staan bij de PPP op snelheid te controleren vanaf 19.30 tot 22.00.
Dan is dit stuk snelweg erg rustig, en dus vangen ze veel. Ze moeten hier eens tijdens de spits controleren, dan knallen er zeer regelmatig wel een paar op elkaar in de staart van de file.
Maar nee, dan is de pakkans te klein, of de overtreding niet hoog genoeg om genoeg geld binnen te halen.

Nog een voorbeeld, afgelopen zaterdag in de krant, polite in Duitsland lost met evenveel geld en manschappen 3x zoveel zaken op als de Nederlanders, nee hoor, laten wij nu maar lekker de gewone burger uitmelken, levert meer op dan achter een stel criminelen aangaan.

ÓÓK :^ 8-)
 
Psies als de weg leeg is mag je van mij zo hard gaan als je motor kan. Maar is er verkeer, let dan een beetje op en gooi 'm niet helemaal open... kwam zaterdagnacht nog een auto tegen die met dik 200 mij voorbij kwam waar 100 toegestaan was en ik 110 reed (ja in autootje rijd ik nooit echt zoveel harder dan toegestaan, 1.3 liter dus blazen heeft toch geen zin). Ik schrok me werkelijk de klere. Dat soort mensen wens ik nog wel eens dingen toe. Als ie het had gedaan op een lege weg vond ik het geen probleem.

Zaterdagnacht is de weg ws wel rustig (anders kun je helemaal geen 200 rijden)... Dus als jij regelmatig in je spiegels kijkt had je hem aan kunnen zien komen... en dan was je ook niet geschrokken....
Ik vind het gevaarlijk wanneer mensen zich onvoorspelbaar gaan gedragen, inhalen voor/in een blinde bocht, van rijbaan wisselen zonder RAW te gebruiken, of die wel gebruiken en gewoon niet kijken.

Ik zeg niet dat ik altijd in mijn spiegels zit te kijken, wel regelmatig maar ik zie ook niet alles aankomen. Wanneer er dan ineens iemand voorbij komt knallen heb ik daar eigenlijk niet zoveel moeite mee, want dan had ik maar beter moeten opletten.
 
En ik ben het niet met je eens dat al die kutwetten en regels zin hebben.
Ik vindt het verkeer in Duitsland nog altijd een stuk beter. Af en toe je kunnen uitleven legaal geeft ook meer geloofwaardigheid als je wel een keer een snelheidslimiet tegen komt.

Nederland met zijn snelheidscontrole's op wegen s'avonds die erg leeg zijn. Tuurlijk, is heel goed voor de veiligheid.
Toevallig vanavond weer, staan bij de PPP op snelheid te controleren vanaf 19.30 tot 22.00.
Dan is dit stuk snelweg erg rustig, en dus vangen ze veel. Ze moeten hier eens tijdens de spits controleren, dan knallen er zeer regelmatig wel een paar op elkaar in de staart van de file.
Maar nee, dan is de pakkans te klein, of de overtreding niet hoog genoeg om genoeg geld binnen te halen.

Nog een voorbeeld, afgelopen zaterdag in de krant, polite in Duitsland lost met evenveel geld en manschappen 3x zoveel zaken op als de Nederlanders, nee hoor, laten wij nu maar lekker de gewone burger uitmelken, levert meer op dan achter een stel criminelen aangaan.

Ik had het niet beter kunnen vertellen. Inderdaad, als er bij werkzaamheden 60 staat rijdt iedereen ook 60 in Duitsland. Daarna mag er toch weer doorgereden worden :9

Hetzelfde voor wegen buiten bebouwde kom: 100 km/uur behelave bij kruisingen, daar 70. Gewoon logisch en beter dan het hele stuk 60. (overigens blijft het wel opletten met 100 km/uur - uitritten en zo, maar ik geloof dat Duitsers gewens zijn beter op te letten in het verkeer, kijk maar op de snelweg.

Helaas heeft de linkse regering in sommige deelstaten wel besloten de snelheidslimiet tot 130 km/uur terug te schroeven :( ... milieu en zo.

Toch zal mijn volgende vakantie waarschijnlijk in Duitsland zijn :] :P
 
Op dinsdag 26 maart 2002 01:01 schreef Gizzmo13 het volgende:Ik bedoel hiermee, dat iedereen iets doet wat de maatschappij geld kan kosten. En ik niet van plan ben in me eentje me als een heilig boontje te gaan gedragen. Ik ben erg gesteld op me leven, maar wil er ook erg graag van genieten.
Ik ook. Maar je leeft hier niet alleen, en jij gedraagt je of dat wel zo is met die "ik doe waar ik zin in heb"-houding.

En als ik 300 rij, wil dat niet automatisch zeggen dat ik in de vangrail eindigd. En zo wordt hier nu wel gepraat.
Het ging over het hypothetische geval dat het wel zou gebeuren.

Ooh god, ga we nu de verstandige man uit hangen, als ik zeg dat jij je gedraagt als een kleuter, kom ik wel heel verstandig over.
Dan moet je toch echt met argumenten komen, en niet met wat geflame. sorry , maar hier trap ik niet in. Lees ook nog maar een keer de eerste reactie.
Nou nou zeg, als je dit al geflame noemt... En argumenten? Ik stel voor dat je je eigen posting nog eens doorleest. "Ik doe waar ik zelf zin in heb", is dat niet recalcitrant? Hoe wil je het anders noemen? Met die opmerking komt het over alsof je je uit alle macht af wilt zetten tegen alles en iedereen dat/die jouw mening t.a.v. de maatschappij en de bijbehorende wetten en regels niet deelt.

Je gedraagt je anders wel als een moraalridder.
Eerst beschuldig je me van flamen zonder argumenten, maar nu doe je het zelf. Take some of your own advice. Ik meldde nog dat ik zelf het gas ook opentrek, ik geloof niet dat een moraalridder dat zou doen... en anders zeker niet en publique zou toegeven.

En ik ben het niet met je eens dat al die kutwetten en regels zin hebben.
Ik ben het absoluut met je eens dat niet alle wetten en regels zin hebben maar uiteindelijk word je er wel op afgerekend als je bijvoorbeeld in de rechtzaal terecht zou komen. En die regels zijn er met een reden, alhoewel ook ik het daar zeker niet altijd mee eens ben! Laat dat duidelijk zijn, ik ben zeker geen mak lammetje dat alles accepteert.

(verkeer in Duitsland)
Ik ben het met je eens dat het beter is geregeld in Duitsland, en dat in Nederland de geloofwaardigheid van snelheidsbeperkingen en -controles verloren gaat door de absurde geldzucht van justitie. Ook ik word geflitst voor 60 piek overtredinkjes.

's Nachts flitsen op een lege snelweg is ook zo'n goed voorbeeld, er wordt niet gekeken naar de omstandigheden van een verkeersovertreding, terwijl wanneer je met een hakbijl iemand aan stukken hakt je er met een taakstraf vanaf kunt komen omdat je een moeilijke jeugd hebt gehad.

Bij een verkeersovertreding is het zwart of wit, te snel of niet te snel, er is geen middenweg of coulante houding van justitie in bepaalde gevallen. En juist dat roept weerstand op.
 
GO GIZZMO :)

En jij lult nu ook als een automobilist, want hoe denk jij dat opa en oma reageren als er een sportmotor met een sportuitlaat langs komt met zeg 140km/u.

Die zeggen dan ook dat al die motors verboden moeten worden.

En er zal ook wel eens een moeder met kinderwagen geschrokken zijn van dat knetterding van jouw als je met 60 door de dorpsstraat reed.

Je bent gewoon geschrokken en daar baal je van, want wat was er nu eigenlijk gevaarlijk aan het rijgedrag van die auto die je voorbij kwam??
 
HE'S ON FIRE! :)

Even serieus, maar dat vindt ik toch altijd zo'n bullshit.
Al die mensen die zo nodig moeten roken kosten "de maatschappij" veel meer. En wat te denken van al die voetballiefhebbers, waarvoor elke zondag weer een legertje ME de straat op moet. En zo zijn er nog 100 voorbeelden.

Ik doe lekker waar ik zin in heb, of het mag of niet, ik bepaal het zelf wel.

If you want to do something, do it today. Tomorrow the might be a law against it.
 
THE MAN IS ON THE LOOSE>>>HAHAHA>>> :)

ik sluit me bij je aan...niets meer aan toe te voegen :)

Ik bedoel hiermee, dat iedereen iets doet wat de maatschappij geld kan kosten. En ik niet van plan ben in me eentje me als een heilig boontje te gaan gedragen. Ik ben erg gesteld op me leven, maar wil er ook erg graag van genieten.
En als ik 300 rij, wil dat niet automatisch zeggen dat ik in de vangrail eindigd. En zo wordt hier nu wel gepraat.Ooh god, ga we nu de verstandige man uit hangen, als ik zeg dat jij je gedraagt als een kleuter, kom ik wel heel verstandig over.
Dan moet je toch echt met argumenten komen, en niet met wat geflame. sorry , maar hier trap ik niet in. Lees ook nog maar een keer de eerste reactie.Je gedraagt je anders wel als een moraalridder.

En ik ben het niet met je eens dat al die kutwetten en regels zin hebben.
Ik vindt het verkeer in Duitsland nog altijd een stuk beter. Af en toe je kunnen uitleven legaal geeft ook meer geloofwaardigheid als je wel een keer een snelheidslimiet tegen komt.

Nederland met zijn snelheidscontrole's op wegen s'avonds die erg leeg zijn. Tuurlijk, is heel goed voor de veiligheid.
Toevallig vanavond weer, staan bij de PPP op snelheid te controleren vanaf 19.30 tot 22.00.
Dan is dit stuk snelweg erg rustig, en dus vangen ze veel. Ze moeten hier eens tijdens de spits controleren, dan knallen er zeer regelmatig wel een paar op elkaar in de staart van de file.
Maar nee, dan is de pakkans te klein, of de overtreding niet hoog genoeg om genoeg geld binnen te halen.

Nog een voorbeeld, afgelopen zaterdag in de krant, polite in Duitsland lost met evenveel geld en manschappen 3x zoveel zaken op als de Nederlanders, nee hoor, laten wij nu maar lekker de gewone burger uitmelken, levert meer op dan achter een stel criminelen aangaan.
 
Op dinsdag 26 maart 2002 09:32 schreef Bananeman2002 het volgende:Ik ook. Maar je leeft hier niet alleen, en jij gedraagt je of dat wel zo is met die "ik doe waar ik zin in heb"-houding.

Er zijn ook mensen die willen doen waar ze zin in hebben. Als jij vind dat dat niet mag, ben je net zo. Jij bent er, en daarom mag een ander niet zo hard rijden?

Overigens staat op GoT ook nog een hele leuke topic Gizzmo! ;)
 
Op dinsdag 26 maart 2002 09:32 schreef Bananeman2002 het volgende:Ik meldde nog dat ik zelf het gas ook opentrek, ik geloof niet dat een moraalridder dat zou doen... en anders zeker niet en publique zou toegeven.

Eerst val je erover dat iemand 300+ op de teller zet en daarna zeg je dat je zelf ook het gas lostrekt.
Meten met 2 maten is dit volgens mij.
Als hij vindt dat hij (veilig) 300+ kan rijden, dan doet hij dat toch?
 
veilig 300 rijden kan alleen maar op de playstation2 ;)

Eerst val je erover dat iemand 300+ op de teller zet en daarna zeg je dat je zelf ook het gas lostrekt.
Meten met 2 maten is dit volgens mij.
Als hij vindt dat hij (veilig) 300+ kan rijden, dan doet hij dat toch?
 
Eerst val je erover dat iemand 300+ op de teller zet en daarna zeg je dat je zelf ook het gas lostrekt.
Meten met 2 maten is dit volgens mij.
Lees anders mijn eerste reply in dit topic eens, http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=4529&singlepost=94272 , daar staat duidelijk in dat iedereen moet doen waar hij of zij zin in heeft op een lege weg.

Mijn hele verhaal gaat erover dat je rekening moet houden met andere mensen, dat je niet alleen rondrijdt. Je kunt je ook te pletter rijden met 120 per uur. Hoe zou jij je voelen als je met wat voor snelheid dan ook iemand doodrijdt terwijl je zelf geen schram hebt? Hartstikke veilig toch, want je hebt zelf niks.

Als hij vindt dat hij (veilig) 300+ kan rijden, dan doet hij dat toch?
Dat dacht het grootste deel van de motorrijders die in het verkeer zijn omgekomen waarschijnlijk ook. Hoe kun je nou weten wanneer het veilig is en wanneer niet? Daar spelen zoveel factoren in mee. Ik heb meer "angst" voor de zogenaamde rijkwaliteiten van andere weggebruikers dan die van mezelf.
 
Dat dacht het grootste deel van de motorrijders die in het verkeer zijn omgekomen waarschijnlijk ook. Hoe kun je nou weten wanneer het veilig is en wanneer niet? Daar spelen zoveel factoren in mee. Ik heb meer "angst" voor de zogenaamde rijkwaliteiten van andere weggebruikers dan die van mezelf.

Dat ze zich zelf te pletter rijden, is alleen maar rot voor de familie die achterblijft.
Veiligheid is relatief hè?
De een vindt 100 onveilig en de ander vindt dit pas bij 250.
Als je weet dat jezelf veilig rijdt, dan hoef je je geen zorgen te maken toch? Dan weet je hoe je een ongeluk kunt voorkomen.
 
Quote uit dit artikel, ook bedoeld om te onderstrepen dat ik niet van mening ben dat een hoge snelheid direct betekent dat je tegen de vangrail aankwakt:

Europees onderzoek heeft volgens hem namelijk al uitgewezen dat er geen verband bestaat tussen het vermogen (potentiële snelheid) van de motor en ongevallen. "Het hangt veel meer samen met leeftijd en ervaring van de rijders."
Niet bedoeld als oordeel van mijn kant over de rijkwaliteiten van wie dan ook hier. Ook ik trek graag het gas open, maar ben (wellicht door mijn relatief korte ervaring) voorzichtiger dan anderen hier. Veiligheid creëer je grotendeels zelf, er rijden enorm veel idioten rond op de Nederlandse wegen die hun rijbewijs bij drie pakken wasmiddel hebben gekregen.
 
op de terug weg heb ik een alltime speed record neergezet voor me blackbirdje...

op de edit ergens op de snelweg zat ik op

311 km/h

ik kan je vertellen...dat is hard..ongekend...
gewoon gaaf...en dat wilde ik ff op het forum kwijt.

niets meer niets minder :) :) :)

[Groen-Linkser met opgeheven vingertje modus]
Tjonge, gij gevaarlijk mensch! Weet u wel hoe gevaarlijk ende slecht voor het milieu dit is? U zult niet harder dan 120 km/h rijden!
[/Groen-Linkser met opgeheven vingertje modus]

Zolang de weg leeg was en je dus niemand anders in gevaar hebt gebracht vind zelfs ik als chopperaar 311 km/h :} Mijn Intruder gaat niet harder als 170, en da's hard zat anders waai je er vanaf....

Dat je jezelf in gevaar brengt moet je zelf weten. Het is inderdaad niet fijn voor de mensen die de rommel op moeten ruimen als het fout gaat, maar daar moet je effe niet vanuit gaan. Met 120 geeft het ook een zooitje lijkt me.

Waren er wel anderen (ook koekblikken) op de weg, dan vind ik het :j :( |(
 
ik denk dat mijn hand half vastgevroren aan het gas blijft hangen van de adrenaline, dat had ik bij 135 km/h op een 70cc aprilia rs al *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan