Naald snelheidsmeter trilt..

Drieske81

Die hard MF'er
16 okt 2009
471
155
Briltil
Gister viel mij op, dat de naald van mijn snelheidsmeter (Honda CB1) begint te trillen (snel op en neer) bij hogere snelheden (vanaf 120km/u). Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn? :?
 
Laatst bewerkt:
Zijn dat niet gewoon traditionele tellers die in zo'n CB1 zitten? Een magneetje dat ronddraait in een kooi en zo de naald meetrekt, en een veertje dat hem terughoudt? Die dingen beginnen vroeg of laat allemaal te wapperen.
 
Dat van de tellerkabel kan best wel eens kloppen. Mijn CB1 had daar de laatste tijd ook last van en ik wist niet wat het was. Maar nu is toevallig vorige week de tellerkabel kapot gegaan. Ben benieuwd of het opgelost is met een nieuwe kabel (is al besteld). :)
 
Bedankt voor de reacties allemaal! Zal de tellerkabel controleren en voor de zekerheid ook maar vervangen. Ook al kan ik er misschien zo nog een tijd zonder problemen mee rijden, vind het wel super irritant!
 
:^

Als ie idd een tellerkabel heeft dan is die op zijn einde. Kan binnenkort knappen, kan ook nog tijden doortrillen.
Als je 'm bij het wiel losmaakt en er komt wat roestwater uit dan weet je genoeg.


Aandrijving zit niet op het voorwiel maar op het voortandwiel.
Op de bout van het tandwiel zit een plastic dop en daar komt de kabel weer in.
Deze plastic dop kan ook z'n einde naderen,dan gaat de kabel door de dop draaien.

Plastic dopje kost je bijna 10 euro en de kabel kost maar liefst 30 euro...
 
Terug
Bovenaan Onderaan