Naam van een motorracer die slalom won zonder slalom?

Onwetende

Rookie
14 aug 2020
5
3
Beste motorsportliefhebbers,

Ik heb een motorsportvraag waar ik graag jullie hulp bij zou willen vragen, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik zoek de naam van een Nederlandse motorcoureur die aan de basis stond van een mooie anekdote. Hij deed onder andere mee aan slalomwedstrijden en won daarbij regelmatig. Hij startte een keer als laatste deelnemer en racete vervolgens in één keer naar de eindstreep. Hij had uitgerekend dat hij zo’n scherpe tijd zou hebben dat hij zou winnen, ondanks de strafseconden voor elke gemiste pion. Dat klopte!

Ik zou meer informatie over hem willen opzoeken, maar helaas weet ik zijn naam niet meer. Ik weet wel dat hij ergens in de periode 2004-2009 overleed en er toen een in memoriam in de Volkskrant stond. Google, het archief van de Volkskrant en alle Nederlandse motorcoureurs op WIkipedia leverden niets op. Wie weet zijn naam en misschien zelfs meer informatie?

Alvast bedankt!
 
Moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit gehoord heb van slalom wedstrijden voor motoren. In welke tijd was dat? En was dat op de weg?
 
Grappenmaker. Onwetende,die naam ook.


Ja dat dacht ik ook, maar er zijn toch ook wel heel aparte takken van sport met de motor gedaan.

Motor voetbal bijvoorbeeld. Heeft echt bestaan. Vind ik nog onwaarschijnlijker dan slalom eigenlijk
 
:^

TS heeft een vraag en komt hier om te kijken of iemand toevallig weet over wie dit verhaal kan gaan, als het je niet interesseert kan je natuurlijk ook gewoon niet reageren en dat kost je nog minder moeite ook! :Y
Denk eerder dat hij wat aandacht zoekt en thuis niet krijgt.
 
Avro's motorsportman van het jaar, begin jaren '80. Hoogtijdagen van de grote drie op de circuits en mannen als Wolsink en Rond op zand.
Motorsporten uit meerdere disciplines moesten allerlei races doen, ook een slalom. Wat de ts omschrijft lijkt een grap voor Wolsink of Henk Vink

Edit: dit programma heb ik het over:
 
Avro's motorsportman van het jaar, begin jaren '80. Hoogtijdagen van de grote drie op de circuits en mannen als Wolsink en Rond op zand.
Motorsporten uit meerdere disciplines moesten allerlei races doen, ook een slalom. Wat de ts omschrijft lijkt een grap voor Wolsink of Henk Vink

Edit: dit programma heb ik het over:
Prachtig programma,zouden ze nou weer moeten organiseren met herlings,bendsneijder,vd mark etc😀
 
Prachtig programma,zouden ze nou weer moeten organiseren met herlings,bendsneijder,vd mark etc😀
echt ja, zie je het ze al doen... de teams en sponsoren zouden dat nu nooit meer toestaan!!

wel echt geniaal programma, en ook een beetje klunzig allemaal wel haha..
 
Avro's motorsportman van het jaar, begin jaren '80. Hoogtijdagen van de grote drie op de circuits en mannen als Wolsink en Rond op zand.
Motorsporten uit meerdere disciplines moesten allerlei races doen, ook een slalom. Wat de ts omschrijft lijkt een grap voor Wolsink of Henk Vink

Edit: dit programma heb ik het over:
geweldig dat de Avro daar gewoon een programma voor maakte! nou niet bepaald de meest populaire sport in Nederland. ook toen volgens mij al niet.
 
Ik meen te herinneren dat Maus Gatsonides een (auto) rally won door alle controle posten over te slaan, en direct naar de finish te racen. De snelle tijd was dominant over de strafpunten had hij sluw berekend.
OK, laag motorgehalte..
 
Terug
Bovenaan Onderaan