Naam wegslijpen

jolandamagna

Rookie
4 feb 2008
3
0
De naam Honda wil ik helemaal weglaten van mijn Magna VF750C. Kan ik die letters weghalen met een slijptol of wordt dan het blok te heet? Zie foto, zie pijl. Aan de andere kant zit nog zo'n deksel waar de naam Honda op staat. Kan er eventueel een plaatje overheen gelast worden? Is dit aluminium? Als de fiets straks helemaal weer is opgebouwd moet de merknaam nergens meer te lezen zijn.
full
 
Vol laten lassen en weer strak slijpen en polijsten, anders iets in de aftermakt sfeer zoeken, of plameuren en netjes (laten) spuiten??

Zomaar slijpen zou ik niet doen, wordt het dekseltje misschien wel heel dun.

RFast
 
Als het deksel vlak is kan je er een laagje affrezen.
Je kan ook de letters wegplamuren en het dekseldaarna spuiten
Waarom wil je die letters eraf hebben :?
 
De naam Honda wil ik helemaal weglaten van mijn Magna VF750C. Kan ik die letters weghalen met een slijptol of wordt dan het blok te heet? Zie foto, zie pijl. Aan de andere kant zit nog zo'n deksel waar de naam Honda op staat. Kan er eventueel een plaatje overheen gelast worden? Is dit aluminium? Als de fiets straks helemaal weer is opgebouwd moet de merknaam nergens meer te lezen zijn.[afbeelding]
eh..met de slijptol ?? :?

ik begrijp dat je de naam 'honda' ergens inmens bent gaan haten maar ik zou zorgvuldig te werk gaan..

1. slijptol terug de kast in...als je schijf het deksel raakt, zit je er al zowat doorheen (l)
2. deksels zijn van aluminium..plaatje eroverheenlassen gaat lastig worden. opvullen met vloeibaar alu kan wel..
3. schuren of met lintschuurmachine / dremel oid kan wel.. maar ik zou het deksel er maar afhalen om te kijken of je niet door het materiaal heen gaat..zo dik is het allemaal niet.

succes :)
 
Als je dan perse een haakse slijper erop wil zetten, gebruik dan zoiets :

Afbraam-lamellenschijven.jpg


Gebruik ik altijd om verf en shit eraf te halen, en werkt een stuk zorgvuldiger..
 
Pak een grote ouderwetse soldeerbout met gasvlam bijv. pak een leuke staaf soldeerlood ( of hardsoldeer mischien ) en soldeer de letters vol. overtollig afveilen, schuren etc, etc... netjes spuiten en klaar.
 
dan idd gewoon opvullen en lekker vlak schuren..

Kleurverschil, gaat niet. Tenzij je hem later spuit (na plamuren) of laat chromen (na oplassen).

Al ééns gedacht om een persoonlijk logo, of vlakke schijf op deze kap te monteren, eventueel vervaardigd uit aluminium om zo dicht mogelijk in de kleur te komen ?? Met een paar schroefjes monteren, geborgd met loctite (ook voor afdichting). Of als je met leer gaat werken, een plak leer achter de zelf gemonteerde ornament plaat.

Raymond
 
Laatst bewerkt:
Volgens my alleen het frameplaatje, en die moet zitten waar die op het kenteken staat aangegeven. Dus als daar een balhoofd nummer staat ingeslagen, kun je de rest gerust weg halen. Echter bij magna's, vooral amerikaanse fietsen, zit er een VIN identificatieplaat op het frame. De plaatsing ervan wordt ook op het kenteken weergegeven.

Ik heb een CB900FZ waar alles van gestript is, echter het balhoofdnummer heb ik na het moffelen van het frame terug geschuurd tot een duidelijk nummer te kunnen tonen. Het gebied is voorzien van een vette laag blanke lak opdat ie duidelijk zichtbaar is voor inspectie en toch de roest tegenhoud. De frameplaten en overige zooi is eraf. Ik ben tot nog toe 4 keer aangehouden, en vier maal is het in orde bevonden. In mijn papieren staat namelijk balhoofdnummer ter identificatie. Wel heb ik het orginele frameplaatje bij de accubak achter het rechter zijkapje gemonteerd ter verduidelijking, mocht er ééns een moeilijke diender der wet mij inspecteren. O-)

Raymond
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan