Naar achter geplaatste voetsteunen (Raask) CB750

Jochem - SOHC4

MF veteraan
24 apr 2002
4.290
1
Is er iemand die ervaring heeft met een Raask naar-achter-geplaatste-voetsteunenset? Ik heb net een setje gemonteerd, en ik moet zeggen: ze becvallen perfect! De zitpostitie is een heel stuk actiever en je lijkt een stuk meer één met je fiets! Ik ben nu alleen nog op zoek naar mooie voetsteunrubbers en een rubbertje voor om het schakelheveltje. Iemand een suggestie?

full
 
Die rubbertjes zijn toch wel ergens te vinden in sportmotorland? Of is het wer zo'n Japanse klote-tussenmaat :P

Probeer eens een sportbrommertoko zou ik zeggen :)
 
Laatst bewerkt:
Ha ha, zal wel lukken.... eerst m'n rempedaalhevel maar eens even op de goede maat slijpen, want die past voor geen meter. Misschien laat ik ze wel gewoon kaal. is ook mooi....
 
HÉ pas op hè, met je SPROTbrommer

Ga slapen, ouwe man!! :P

...
Misschien laat ik ze wel gewoon kaal
....

Wordt dat niet glad bij regen en vrieskou (kauahklauahrit) :P Met name steppies kun je toch beter wel een roebertje omheen hebben volgens mij. Of het oppervlak opruwen (profieltje erin vijlen/frezen/drukk'n/etc.)
 
Is er iemand die ervaring heeft met een Raask naar-achter-geplaatste-voetsteunenset? Ik heb net een setje gemonteerd, en ik moet zeggen: ze becvallen perfect! De zitpostitie is een heel stuk actiever en je lijkt een stuk meer één met je fiets! Ik ben nu alleen nog op zoek naar mooie voetsteunrubbers en een rubbertje voor om het schakelheveltje. Iemand een suggestie?

(Afbeelding)


Past zo'n setje ook op een CB 550?
 
Das mooi spul, jammer genoeg staat er geen prijs bij

Hmmm nieuw klap je zo'n 150-200 Euro's voor zo'n setje neer (Geen idee waarom....). Ze gan op ebay voor zo'n 20-70 Euro van hand tot hand...

Roukama heeft ze soms gebruikt liggen en verkoopt ze dan (wel opgeknapt (gepolijst)) voor 129,- Euro.
 
Ha, die Jochem;

Binnenkort is de winter-Vehikel weer, waarschijnlijk staat daar weer het bekende 'rubbermannetje'. Als die geen leuke passende rubbers voor je heeft, dan zou ik 't niet meer weten. Succes met je speurtocht.
 
En een klein Piccie van het gemonteerde setje na een poetsbeurt. (alleen de rubbertjes nog monteren)

full
 
Moet de duopassagier met zijn voeten bij jou in je laarzen meerijden ?
Is nu geen ruimte meer op voetsteun tenzij japans damesvoetje :+
 
Moet de duopassagier met zijn voeten bij jou in je laarzen meerijden ?
Is nu geen ruimte meer op voetsteun tenzij japans damesvoetje :+

Mwoah, foto is van schuin van voren, dus dat vertekent een beetje. Je ziet de duosteun nog wel zitten. Als het goed is, komt er volgende week een Giuliari zitje op en dan wordt met z'n tweeen rijden sowieso een probleem....

full
 
Mwoah, foto is van schuin van voren, dus dat vertekent een beetje. Je ziet de duosteun nog wel zitten. Als het goed is, komt er volgende week een Giuliari zitje op en dan wordt met z'n tweeen rijden sowieso een probleem....

(Afbeelding)
hmm :9 das pas een mooi zadel :P :P , ehh jochem als je dit zadel monteerd, hoe er dan wel rekening mee dat je na een rit van een paar 100 km, een vermoeide derriere hebt, dit soort zadels zijn "sportief" geveerd ;) ( 'k kan het weten, heb hetzelfde type zadel erop zitten :P :P , maareh ik vind het 100 keer beter staan als het orginele zadel :9 :9
 
hmm :9 das pas een mooi zadel :P :P , ehh jochem als je dit zadel monteerd, hoe er dan wel rekening mee dat je na een rit van een paar 100 km, een vermoeide derriere hebt, dit soort zadels zijn "sportief" geveerd ;) ( 'k kan het weten, heb hetzelfde type zadel erop zitten :P :P , maareh ik vind het 100 keer beter staan als het orginele zadel :9 :9

Mijn deriiere is net zo sportief als ikzelf...ugh... we zien wel!
 
Meer zitvlees aanmaken john! (als het lukt, geef mij het recept, heb namelijk ook een sportief geveerd achterwerk :P )
neee 'k wil het zadel wel kopen ;) :P , enne ik rij al 8 jaar rond op dit type zadel, dusse heb al wel wat zitvlees gekweekt :P
 
neee 'k wil het zadel wel kopen ;) :P , enne ik rij al 8 jaar rond op dit type zadel, dusse heb al wel wat zitvlees gekweekt :P

Zadel is niet te koop helaas.... Waarom wil je het hebben eigenlijk? Je hebt toch ongeveer zo'n zadel?

Remedie tegen te weinig zitvlees: Dagelijks veel te veel bier naar binnen kieperen. Zorgt ook voor een zeer aerodynamisch voorkomen....
 
Update: Zadel zit d'r op en ik ben erg tevreden. Heb absoluut geen last van een houten reet (heb vandaag tocht gereden van ruim 100 km). Zal morgen even een piccie plaatsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan