Naar België geëxporteerde motor naar Nederland terughalen, hoe werkt dat zonder buitenlands kenteken?

dieseltank

Rookie
16 mei 2007
19
2
Hi, kentekenvraag:
vandaag heb ik een motor in België gekocht (in onderdelen). Deze motor heeft een Nederlands kenteken (documenten), maar is geëxporteerd Uit Nederland. De Rdw kentekencheck kent het kenteken niet meer.
De motor is echter nooit officieel in België ingevoerd, dus heeft geen Belgisch kenteken.

Hoe kom ik weer aan een Nederlands kenteken op mijn naam?
Bert
 
Hi, kentekenvraag:
vandaag heb ik een motor in België gekocht (in onderdelen). Deze motor heeft een Nederlands kenteken (documenten), maar is geëxporteerd Uit Nederland. De Rdw kentekencheck kent het kenteken niet meer.
De motor is echter nooit officieel in België ingevoerd, dus heeft geen Belgisch kenteken.

Hoe kom ik weer aan een Nederlands kenteken op mijn naam?
Bert

Je kunt export/afmelding uit het kentekenregister alleen binnen twee weken terugdraaien, maar deze termijn zal al lang verlopen zijn, vermoed ik.
Dus het voertuig moet opnieuw worden geïmporteerd en aangeboden worden bij één van de RDW-keuringsstations.
Met de eventuele goedkeuring van de RDW kun je dan een nieuw kenteken aanvragen.
 
Hi, kentekenvraag:
vandaag heb ik een motor in België gekocht (in onderdelen). Deze motor heeft een Nederlands kenteken (documenten), maar is geëxporteerd Uit Nederland. De Rdw kentekencheck kent het kenteken niet meer.
De motor is echter nooit officieel in België ingevoerd, dus heeft geen Belgisch kenteken.

Hoe kom ik weer aan een Nederlands kenteken op mijn naam?
Bert

De RDW Kentekencheck gaat maar tot 3 jaar terug bij een uitgevoerd kenteken, daarna is het kenteken voor de gewone burger niet meer op te vragen. Bij de VWE (Finnik) echter wel. Heb dit nog even gecheckt met een kenteken wat ik in 2008 heb uitgevoerd.

Aangezien de motor nooit ergens anders is geregistreerd en je de originele nederlandse documenten nog hebt, kun je het land waar je hem gekocht hebt vergeten.

Als de motor compleet is kun je hem aanbieden voor heractivering van het nederlandse kenteken en krijg je waarschijnlijk zelfs het originele kenteken terug. Deze keuring is zo goed als gelijk aan een importkeuring vanuit een EU land.
In het verleden werden kentekens wel vaker aangeboden voor export, terwijl het voertuig gewoon in bezit bleef van de eigenaar.
 
"In onderdelen"
Misschien goedkoper om een frame met kenteken op de kop te tikken? En die dan opbouwen met je verzameling onderdelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan