naar de eifel met een illegale uitlaat!

maart78

Banned user
8 jun 2003
777
0
maasdijk
Binnekort ga ik weer effe naar de eifel :}


ik heb zelf eeen bos demper zonder E-keurmerk. alleen heb geen ik zin om die demper er onderuit te halen, en die lelijke orginele demper er weer onder te hangen.

wat doen julie als je naar het buitenland gaat??
ik zou ook niet eens weten hoe hoog de boetes zijn
is het het gokken waard?

grtzz maart
 
Daar heb ik ook wel eens over na gedacht .... als ik die kant op zou gaan zou ik liever niet m'n originele demper terug zetten..

Nu maakt de mijne niet echt een enorme bak herrie ..maar als ik met de BOS demper naar de Eifel zou gaan .....dan wel de dB-killer erin.. (als je niet te veel herrie maakt val je niet zoveel op, kleinere kans op aanhouding)
 
Suc6 :+ .

Oh, over de kosten van de bekeuring zou ik mij niet druk maken, maar meer over het terug lopen met je motor op je motorlaarzen.....
 
ik ga van t weekend naar de eifel, en ik gooi er toch voor de zekerheid me originele demper onder. ik ben vorige keer niet anagehoude, maar ja zel net zien dat je het deze keer niet verwisselt en dat je dan wordt aan gehouden

wet van murphy geloof ik ;)
 
Binnekort ga ik weer effe naar de eifel :}


ik heb zelf eeen bos demper zonder E-keurmerk. alleen heb geen ik zin om die demper er onderuit te halen, en die lelijke orginele demper er weer onder te hangen.

wat doen julie als je naar het buitenland gaat??
ik zou ook niet eens weten hoe hoog de boetes zijn
is het het gokken waard?

grtzz maart


Voor zover ik weet is de controle streng en kun je linea recta weer naar huis, zelfs lopend lees ik hier net.

Tja, je kunt het gokken of gewoon de normale pijp eronder. Hoeveel tijd zou het kosten, half uurtje. Weet je tenmiste zeker dat je de hele dag probleemloos rijden kunt
 
Ik zou me er niet zo druk om maken. Ik woon zelf een half uur rijden van de eifel. Ik rij dus eigenlijk alleen maar daar, en ik word tot nu toe nog altijd netjes gewaarschuwd door mede weggebruikers voor controles. Als je dan even in de 6 langs de controles rijd is er niets aan de hand.

Ik heb al heel wat kilometers in de eifel gereden, tegenwoordig met een volledig open systeem. En ze hebben mij nog nooit staande gehouden

Gr. Bjorn
 
Binnekort ga ik weer effe naar de eifel :}


ik heb zelf eeen bos demper zonder E-keurmerk. alleen heb geen ik zin om die demper er onderuit te halen, en die lelijke orginele demper er weer onder te hangen.

wat doen julie als je naar het buitenland gaat??
ik zou ook niet eens weten hoe hoog de boetes zijn
is het het gokken waard?

grtzz maart
Ik ga al z'n 9 jaar naar de eifel... ben eigenlijk nog nooit aangehouden... tot afgelopen jaar... toen hadden we er twee in de groep die een open pijp hadden... en toevallig werden we aangehouden...
ze staken er een grote liniaal in de uitlaat en kwamen op die manier tot de conclusie dat de pijp illegaal was.... :?
kosten: 50 euries... en vervolgens mochten ze gewoon doorrijden :?
Die zullen 's avonds wel uit eten gegaan zijn :P

maar we gaan het zien deze x, want ik ben erbij!
:+
 
Tja, twee keer in Duitsland geweest dit jaar en twee keer niets, maar dan ook helemaal niets tegengekomen...
 
Ik zou zeggen: ga in de eifel rijden zonder e-keurmerk uitlaat. Kunnen we hier je ervaringen lezen.
 
Tja, twee keer in Duitsland geweest dit jaar en twee keer niets, maar dan ook helemaal niets tegengekomen...
ik dit jaar ook 2x geweest... en aankomend weekend nog een xtje....
de 2e x dit jaar stonden ze alleen te laseren.... en dat prcs bij een hele mooie bocht... ;(
 
Ben 2x naar de eifel geweest met open demper. No problemo's.

Sinds ik snel kan wisselen naar orgineel schroef ik die er lekker onder.
 
Ik kom er zo'n beetje weekelijks. (als ik vrij heb dagelijks)

In het weekend kom ik minimaal 2x een snelheidscontrole tegen, uitlaten controle kom je zelden tegen. Maar ze zijn er wel degelijk.

Laatst nog van een vent gehoord op een terras dat hij ook was gecontroleerd en niet verder mocht, maar hij had gelukkig zijn dB kiler bij zich, dus die heeft hij er maar ingeschroeft.

PS: Daarna begonnen ze ook nog eens te zeuren dat hij geen E-keur op z'n knipperlichten had...... B| maar daar kreeg hij alleen een waarschuwing voor.
 
ik ben een keertje bij zoon motorcamping geweest in de eifel.. en daar stonden allemaal van die home made choppers enzo..

maar die dingen maken een grotere klere herrie dan een bos demper of laser demper.. dus waarom zou dat dan wel mogen?? alleen omdat er een e-keurmerk op zit?

ben wel benieuwd.. :)
 
Yep..... het hangt van het type motor af. Tweecylinders maken nu eenmaal meer kabaal.
Oudere motoren hebben wat dat betreft een extra voordeel, omdat er destijds veel minder strenge eisen aan werden gesteld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan