Naar de tief

smarco

Rookie
16 nov 2001
24
0
Arnhem
Hallo,

Van het weekend de motor naar de tief gereden. GSX-R600. :( Had een highsider op een dijk met nat weer. Ja ja, is niet verstandig. Zijn er nog tips t.a.v. het waar en hoe laten repareren van de fiets? Heb alle kuipdelen kapot (ja echt waar) en een deukje in de tank en een kleintje in het frame. Rijdt nog prima verder. Moet ik hem naar een officiele dealer brengen voor de reparatie dat ik dan sneller de onderdelen heb of maakt dat niet uit? Laat het maar horen.

Mzzl
Marco
 
Ik hoop voor je dat je goed verzekert bent.
Want als ik het zo hoor kan je motor wel eens totalloss zijn.
Tenzij je alles zelf doet misschien.
Ik heb een paar jaar gelden zo iets bij de hand gehad, hoop kuip schade en deuk in het frame van mijn ZX9 wel eventjes fl 14.000,- schade ;(
Gelukkig betaalde mij verzekering alles.
Succes in elk geval.
Crawl
 
afwachten denk ik maar het frame is niet dermate beschadigd dat daar iets aan gerepareerd moet/kan worden.
 
Als het aan de verzekering (of een 2de hands koper) ligt is 'ie echt wel total loss als het frame beschadigd is.
 
Klinkt idd als een totalloss, alleen de kuipschade is al duizenden guldens, en met die frameschade kun je het helemaal wel shaken denk ik...

Succes ermee!
 
Bel eens met Cama Parts in Maassluis, die zouden nog wel eens een complete kuipset kunnen hebben liggen. Ze hadden er in ieder geval een voor een CBR600F uit 97 in zwart/geel, maar ik geloof niet dat dat past. :)
Je frame zou je kunnen laten plamuren en poedercoaten, mits het niet te zwaar beschadigd is.
 
ik zit net te denken... als ze het ding total loss verklaren is het wrak nog steeds van mij en krijg ik 80% van de dagwaarde. Voor dat geld kan ik mooi een imitatie kuip erop knallen, de originele uitlaat er weer op en heb ik een voor de vakantie nog geld om een biertje te kopen... heb ik gelijk of werkt het niet zo?
 
ik zit net te denken... als ze het ding total loss verklaren is het wrak nog steeds van mij en krijg ik 80% van de dagwaarde. Voor dat geld kan ik mooi een imitatie kuip erop knallen, de originele uitlaat er weer op en heb ik een voor de vakantie nog geld om een biertje te kopen... heb ik gelijk of werkt het niet zo?
 
Laatst bewerkt:
ik zit net te denken... als ze het ding total loss verklaren is het wrak nog steeds van mij en krijg ik 80% van de dagwaarde. Voor dat geld kan ik mooi een imitatie kuip erop knallen, de originele uitlaat er weer op en heb ik een voor de vakantie nog geld om een biertje te kopen... heb ik gelijk of werkt het niet zo?

De verzekering zal toch graag het wrak willen hebben, voordat ze jou uitbetalen. Helaas pindakaas.
 
Heb je zelf niets?

Frame zal toch gecontroleerd moeten worden op haarscheurtjes en gerichtheid e.d. lijkt me.

Met zoveel kuipschade dank ik dat hij inderdaad total-loss is.

Klote :(

Succes er mee.
 
De verzekering zal toch graag het wrak willen hebben, voordat ze jou uitbetalen. Helaas pindakaas.

Toen m'n vorige CBR total-loss werd verklaard, mocht ik 'm van de verzekering houden voor 600 eurootjes .
Verkocht voor (veel)meer geld dus extra bovenop de dagwaarde die ik kreeg uitbetaald. 8-)
 
Van de verzekering krijg je de dagwaarde minus de restwaarde van het wrak. De expert zoekt opkopers en de bieding van de opkopers geeft de restwaarde. Je mag dan uiteraard zelf beslissen of je het wrak verkoopt of niet. Denk er wel aan dat een dergelijke schade wordt gemeld/geregistreerd in de schadepas. Bij bedrijven die deze schadepas kunnen raadplegen ( verzekeraars/expertisebureaus/politie/RDW enz.. ) is dus altijd bekend dat je motor total loss is geweest. Stel dat je weer eens een schade hebt dan komt dit weer aan het licht en kun je een "leuke"uitkering wel vergeten.

Succes met de beslissing.

Misschien kun je met de dagwaarde en restwaarde bij elkaar wel een leuke deal maken voor een nieuwe/tweedehands motor.
 
Van de verzekering krijg je de dagwaarde minus de restwaarde van het wrak. De expert zoekt opkopers en de bieding van de opkopers geeft de restwaarde. Je mag dan uiteraard zelf beslissen of je het wrak verkoopt of niet. Denk er wel aan dat een dergelijke schade wordt gemeld/geregistreerd in de schadepas. Bij bedrijven die deze schadepas kunnen raadplegen ( verzekeraars/expertisebureaus/politie/RDW enz.. ) is dus altijd bekend dat je motor total loss is geweest. Stel dat je weer eens een schade hebt dan komt dit weer aan het licht en kun je een "leuke"uitkering wel vergeten.

Succes met de beslissing.

Misschien kun je met de dagwaarde en restwaarde bij elkaar wel een leuke deal maken voor een nieuwe/tweedehands motor.
Ja, alleen is het zo bij motorfietsen, dat deze zeer snel economisch total-loss zijn en er verder geen schade aan het rijwiel gedeelte is. Mijn cbr had 6700 gulden schade van alleen omvallen, doe dat aan 2 kanten en hijs is total-loss....
 
sja met natweer heb je full wets nodig...en anders gewoon niet plat gaan in de bocht...

t blijft kl*te...

succes dude...


Hallo,

Van het weekend de motor naar de tief gereden. GSX-R600. :( Had een highsider op een dijk met nat weer. Ja ja, is niet verstandig. Zijn er nog tips t.a.v. het waar en hoe laten repareren van de fiets? Heb alle kuipdelen kapot (ja echt waar) en een deukje in de tank en een kleintje in het frame. Rijdt nog prima verder. Moet ik hem naar een officiele dealer brengen voor de reparatie dat ik dan sneller de onderdelen heb of maakt dat niet uit? Laat het maar horen.

Mzzl
Marco
 
Bedankt voor jullie reacties zover. :}
Morgen komt er een expert. Ik hou jullie op de hoogte...

Marco
 
Terug
Bovenaan Onderaan