Naar de TT met je herriepijp?

*GSX-R600*

Die hard MF'er
10 mrt 2002
713
0
Rotterdam
Zoals de titel al zegt, is het verstandig om met mijn niet geheel legale :) carbondemper naar de TT te gaan, of wordt er streng gecontroleerd op geluid?
 
Ik zag vorig jaar op tv dat er gecontroleerd werd op geluidsniveau. D'r werden best veel boetes uitgedeeld.

Denk niet echt dat het slim is dus. ;)
 
Heb niet eens een standaard pijp. Kocht de motor zo. Wat nu??? Gewoon onder de 5000tpm houden ozdat ie minder herrie maakt of..... Hoe hoog zijn die boetes???
 
Volgens mij zijn de juten vooral gefixeerd op de zogenaamde herrieblokken...en hebben ze het te druk voor lawaaiige motoren.
 
Ik heb vorig jaar geen geluidscontole gezien.
En dat jaar er voor ook niet.
En bij de superbikes heb ik ook nog nooit geluidscontrole gezien.
Alleen maar snelheidscontroles :(
Maar als je toch je orignele pijp hebt liggen
zou ik die er voor de zekerheid op doen.
De boetes liggen volgens mijn best hoog ;(
 
Als je heel het jaar met herriepijpen rijd ga je ze toch niet wisselen omdat er een stelletje blauwe uniformen staat te controleren? :j
We zijn toch geen watjes? :+
 
Kheb nog nooit geluidscontroles gezien... en ik weet ook dat wij gewoon onze 'herriepijp' laten zitten. Op hoop van zegen dan maar :)
 
Ik denk dat ik dan mijn originele pijp maar in de materialenbus gooi die mee gaat (legertent, biertap, generator, muziekinstallatie }) ) als ze dan gaan zeiken kan ik in iedergeval met die verder.
 
Afgelopen jaar kosten de eerste 5db teveel Fl.360,-- Boven de 5 db teveel was kenteken in nemen en een boete van minimaal Fl. 800,--. Het is namelijk geen verkeers overtreding maar een milieudelict wat betekend dat het een misdrijf is. Echter afgelopen jaar is alles geseponeerd daar de metingen niet goed verricht werden. Er waren toch bijna driehonderd motoren die teveel geluid (herrie) maakten.
 
Bij de Mille staat 96 dB bij 4625 toeren. En dus niet bij 4626 toeren, ja!

Ik neem aan dat dat de orginele is, vind ik vrij veel. M'n SV zegt 80.

Ben benieuwd hoeveel geluid m'n Mille nu maakt... Iemand dit dat kan meten?
 
Volkel? Ja ikke wel hoor... :)
Ok....ik vraag morgen ff op de basis of wij zoiets hebben en dan laat ik het wel weten ;)

En nee...niet allemaal tegelijkertijd.

De basis is geen plek voor een treffen.
En nee Maximum....jij mag de volgende keer mee als de start- en landingsbaan open wordt gesteld om er legaal op laag te vliegen ;)
 
Ik heb de vraag voorgelegd aan het RDW, over wat nu precies de geluidsnormen zijn voor motoren;

Antwoord was dat ie in ieder geval niet MEER geluid mag maken dan de norm voor je fiets ten tijde van afgifte van het kenteken.........

Nu is dit lekker vaag. Stel ik heb een 92'er ZXR750R, wat was destijds de toelatingsnorm voor de openbare weg voor deze fiets? Als er iemand is die dit weet, graag....Stel ik wordt aangehouden met mijn motor op weg naar de TT; weet oom agent mij dit WEL te vertellen, of voeren zij doodleuk een statische meting uit met de norm van 2002(bv 80 Db)?!

Ik wilde dat er nu eens DUIDELIJKHEID komt over wat legaal is en illegaal. Op het circuit kwamen we daar niet uit, op de openbare weg kennelijk ook niet. En vanwaar al die ophef eigenlijk? Teveel geluid een milieudelict? Ik breng toch geen blijvende schade toe aan het milieu met een paar DB's meer of minder?

Ps, als ik een bedrijfje begin met het statisch meten van uitlaten op motoren, om de rijders van dienst te kunnen zijn, ben ik dan ook illegaal bezig als er inderdaad een bij zit die inderdaad meer DB's dan de norm produceert? Ik zal immers eerst moeten meten of ie teveel geluid maakt! Of krijg ik (of de bestuurder) dan ook een boete voor het feit dat ik een milieu-overtreding bega? Ik ben de logica kennelijk weer eens kwijt. :?
 
Afgelopen jaar kosten de eerste 5db teveel Fl.360,-- Boven de 5 db teveel was kenteken in nemen en een boete van minimaal Fl. 800,--. Het is namelijk geen verkeers overtreding maar een milieudelict wat betekend dat het een misdrijf is. Echter afgelopen jaar is alles geseponeerd daar de metingen niet goed verricht werden. Er waren toch bijna driehonderd motoren die teveel geluid (herrie) maakten.

Als ze mijn fiets meten en hij heeft te veel herrie, laat ze dan maar eens mijn kenteken innemen. Weerhoud mij er niet van om naar huis te blazen. Nadat ik het kenteken er afgeschroefd heb.. })

Laat ze toch mooi opflikkeren met hun geluidsnorm. :j Ik ben toch binnen een paar seconden gepasserd. De gemiddelde tractor maakt meer herrie en rijd nog langzamer ook, dus daar heppie meer last van.

Is het trouwens mogelijk om ergens een meting te laten doen zonder dat het me geld (boete) gaat kosten???
 
Ok....ik vraag morgen ff op de basis of wij zoiets hebben en dan laat ik het wel weten ;)

En nee...niet allemaal tegelijkertijd.

De basis is geen plek voor een treffen.
En nee Maximum....jij mag de volgende keer mee als de start- en landingsbaan open wordt gesteld om er legaal op laag te vliegen ;)

En Yammie weet je al wat??? :)
 
En Yammie weet je al wat??? :)
Ja...gisteren dus al, maar ik moest weer weg.

En helaas hebben wij geen geluidsmeter op het bureau.
Wil niet zeggen dat we zo'n ding niet op het veld hebben. Maar het wordt dan wel een stuk moeilijker om zo'n ding dan ff te "lenen".
 
Terug
Bovenaan Onderaan