Naar Frankrijk met welke intercomset??

miepiej

MF'er
9 mei 2009
44
0
amersfoort
Hee allemaal!

Over een paar weken is het zo ver... op de motor en op naar Zuid Frankrijk! Afgelopen weken dus veel handige motorvakantiespulletjes gekocht en motoren laten nakijken etc. We hebben nu bijna alles.. behalve een intercomset van motor naar motor! Ik zoek me helemaal het schompes maar ik kan gewoon echt niet kiezen of vinden of bij elkaar zoeken!!

Degene waar ik denk ik wel van onder de indruk ben is die van Cardo Scala rider. Maar goed, die is dan gelijk ook weer heel duur!
Heeft iemand een tip voor een goede intercomset tot 150 euro? Het liefst wel met mp3 maar als dat niet lukt voor die prijs geeft het ook niet, dan maar alleen praten met elkaar.
Hopelijk zijn hier veel mensen met ervaringen die mij kunnen helpen hiermee :):):)

Gr. Juliette *O*
 
Gaan jullie op 1 of 2 motoren?

Ik ben zelf met me vriendin 29 juni terug gekomen uit het zuiden van frankrijk. Totaal 3500km gereden met 2 motoren en de scala rider G4. Ik was er wel heel erg tevreden over. We hebben dagen gehad van meer als 10 uur rijden en beide sets waren dan nog niet leeg.
Ik ben ook lang op zoek geweest naar een set (ook vanwege de prijzen), maar heb echt geen seconde spijt gehad van deze aanschaf!

P.S. Route Napoleon is heel gaaf om te rijden!!
 
Ik heb vorige week ook de Scala Rider aangeschaft. Prima spul.
Een beetje internetshoppen kan veel geld schelen
 
Even meevragen, zo'n bult van een bluetooth op je helm, geeft toch extra wind-lawaai?

Dat Brand bier, dat wordt toch helemaal niet in Limburg gebrouwen?
 
Laatst bewerkt:
Even meevragen, zo'n bult van een bluetooth op je helm, geeft toch extra wind-lawaai?

Dat Brand bier, dat wordt toch helemaal niet in Limburg gebrouwen?

img0520u.jpg

Als je een goede koopt niet, universele meestal wel. Bij deze zit batterij, oplaad kabel alles in de helm verwerken en zitten op de buitenkant alleen wat knopjes. Deze steken wat uit zodat je met je handschoenen kan voelen wat je drukt.

Set kost overigens 250 euro dacht ik. Moet je wel een n-com voorbereide helm hebben van nolan of xlite.

edit: ook de mic zit in de voorkant ingebouwd en de boxen zitten in de wanden. Ik zeg wanden want je krijgt nl. 2 boxen en niet maar 1.
 
Laatst bewerkt:
We gaan op 2 motoren (gelukkig :P)
Nou ik ga toch maar eens googelen voor die scala.. Op marktplaats zag ik hem voor 250 euro staan, maar die gast woont vet ver weg! En opsturen heb ik nare ervaringen mee.
En is dit niet iets? --> http://motoren.marktplaats.nl/acces...free-bluetooth-voor-motor-en-skii-helmen.html
Is bluetooth wel een goed idee?

Scala rider is ook Bleutooth alleen met een bereik van 1500m (rieel dus ongeveer 800)bereik. Je moet wel een Set kopen als je degene die me gaat wilt horen he?
Ik heb hem zelf hier nieuw gokocht:
http://www.seeyourheartbeat.com/webshop/motor/headsets/cardo-scala
Ik kon het voor een set niet echt goedkopen vinden.
 
Wat dacht je van geen intercom?
Dan heb je elkaar tijdens de stops ook nog wat te vertellen.
 
Scala rider is ook Bleutooth alleen met een bereik van 1500m (rieel dus ongeveer 800)bereik. Je moet wel een Set kopen als je degene die me gaat wilt horen he?
Ik heb hem zelf hier nieuw gokocht:
http://www.seeyourheartbeat.com/webshop/motor/headsets/cardo-scala
Ik kon het voor een set niet echt goedkopen vinden.

Deze lijkt me idd wel goed ja... maaaar op de website staat dat hij voor jet-helmen is!! ik heb een intergrale helm.. :( kan het dan wel?? Of is jou ervaring wel met een intergrale helm?
 
Ik heb een Shoei XR1000 (intergraalhelm) en daar pas hij prima in. Het is alleen een rot klusje om alle draadjes netjes weg te krijgen.
Je moet dan die wired versie hebben geloof ik. Niet degende met zo'n boom eraan.
Ik werk zelf in soest en heb hem bij die kerel opgehaal in nijkerk. Dat is voor jou ook dichtbij aangezien je niet van opsturen houd.
Ik heb trouwens ook nog naar die ouwe scala Q2 gekeken, maar het bereik stond mij een beetje tegen. En als ik zie dat de G4 1500m ook niet haalt heb ik er geen spijt van. Ondaks dat hij 100,- meer koste.
 
Mijn vriendin en ik hebben allebei een Scala Cardo Q2. Bevalt echt supergoed.
Zij heeft een Arai NR5 en ik heb een Shoei XR1000.

Het bereik is wat korter dan de G4 (500 meter ipv 1600) maar als je samen rijdt is dat echt meer dan voldoende. Ga maar na: Hoever rij je nou eigenlijk uit elkaar? Waarschijnlijk nog geen 30 meter..

Accu's gaan erg lang mee, heb zelfs mijn set 's nachts een keer aan laten staan en kon hem de volgende dag gewoon blijven gebruiken.

Heb de sets in de aanbieding weten te kopen voor 130 euro p.st. (dus 260 euro in totaal)

edit: Als je een integraal helm hebt, moet je voor de 'wired' versie gaan. Dan zit er niet zo'n flexible stokje aan de microfoon, maar gewoon een draadje dat je in de voering kan wegmoffelen.
 
Laatst bewerkt:
We hebben een setje gekocht. Ik krijg hem vandaag binnen :-D Het merk is cobra(precies het type heb ik niet bij de hand), niet draadloos maar we wilde het een beetje betaalbaar houden.(89,-!) Als we elkaar maar iets duidelijk kunnen maken :-) Ik laat wel weten hoe hij werkt! Bedank voor de adviezen!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan