Naar het noorden

rojerasen

MF veteraan
5 feb 2014
1.741
638
almelo
Ik ga zaterdag naar Helsingborg, er is daar een mooie motortentoonstelling op zondag. Maandag richting Ostersund, dan door naar Narvik of Bodo voor de Lofoten> Kijken of er een walvis te zien is. Dan terug, denk door Noorwegen via TRondheim. Ik heb een tent mee, maar is ik een hutje op een camping of airbnb kan krijgen tegen een redelike prijs is dat ook een optie. als er MF-ers zijn die dezelfde dagen dezelfde kant heengaan, kunnen we misschien een stukje gezamenlijk oprijden. ( ik ben overigens al met de motor op de noordkaap geweest en ken midden zweden redelijk goed, dat terzijde. ) Ik hoor het wel , of niet, is ook goed
 
Morgen ga ik ook naar het noorden,maar niet zo ver,een toren beklimmen bij Gisselfjeld DK en dan naar Vimmerby wat oude cross motoren bekijken.
Rustig weer naar huis toeren want dan is het vakantie geld op,Goede reis allen!
 
Ben inmiddels weer terug,mx museem was mooi,moet je van houden,heb de toren ook beklommen maar durfde m,n pak niet uit te doen op het inmense parkeer terrein,had achteraf wel gekunt wat dat had daar bij de kaartverkoop opgeborgen gekund,
Het was daarna zo,n anderhalf kilometer lopen voordat de toren beklommen kon worden en die is ook hoog.
Heb het gered,boven waaide het lekker fris,terug in Koge hostel lekker onder de douche.
Dit gebeuren was op de terug reis,zag dat de toren op een adventiorpark staat bij Haslev,vanaf de autovej zie je,m al staan afslg Ronnede.
Dag erop weer naar huis,over de Elbe met de pont maar daar stond me een rij auto,s voor,deze voorbij gerden en kon gelijk mee met de motor.
Dat dikke blauwe ding deed het goed en slurpt niet meer benzine dan de Suzuki gsx-r 750 l2,kortom een geslaagde rit.

Marten
 
Morgen ga ik ook naar het noorden,maar niet zo ver,een toren beklimmen bij Gisselfjeld DK en dan naar Vimmerby wat oude cross motoren bekijken.
Rustig weer naar huis toeren want dan is het vakantie geld op,Goede reis allen!
Vimerby deze zomer ook geweest tijdens mijn rondreis door Scandinavië is pippi langkous land
 

Bijlagen

  • IMG_20190630_114953.jpg
    IMG_20190630_114953.jpg
    232 KB · Weergaven: 3
Gisteren teruggekomen uit Oslo, 1300 kilometer. Wel even doorbijten, maar ook wel te doen. Geiranger is leuk, vooral de weg ernaartoe, de Trollstigen is heel toeristisch, en dat snap ik ook best, het is spectaculair. Dan de Atlantic road, ook bijzonder. Pas wel op met uit eten gaan, dat kan best in de papieren lopen. Ik was het zat en had geen zin meer om tentje op te zetten, dus hotel in. Biertje 98 noorse kronen ( = ca 10 Euro) , hamburger in het restaurant was 25 euri. Maar je kunt prima slapen via Airbnb, zo rond tussen 20 en 40 euro per nacht moet je wat kunnen vinden, en dan loont het de moeite van de camping niet, die kost 170 kronen
 
Gisteren teruggekomen uit Oslo, 1300 kilometer. Wel even doorbijten, maar ook wel te doen. Geiranger is leuk, vooral de weg ernaartoe, de Trollstigen is heel toeristisch, en dat snap ik ook best, het is spectaculair. Dan de Atlantic road, ook bijzonder. Pas wel op met uit eten gaan, dat kan best in de papieren lopen. Ik was het zat en had geen zin meer om tentje op te zetten, dus hotel in. Biertje 98 noorse kronen ( = ca 10 Euro) , hamburger in het restaurant was 25 euri. Maar je kunt prima slapen via Airbnb, zo rond tussen 20 en 40 euro per nacht moet je wat kunnen vinden, en dan loont het de moeite van de camping niet, die kost 170 kronen

Ik had precies hetzelfde.

Een camping plaats kostte 12 euro, een 1 persoons hytte 20 euro:

1565529736160.png



Waarom dan je tent opzetten? Plus je hebt stroom om de boel op te laden.
 
Ik was bij Geiranger, en omdat het regende even gevraagd of er ook een hytte was. Nou, die was er hoor. Maar ik schrok wel even van de prijs, 1150 Noorse kronen, of wel 128 euro. Het was wel een hele ruime hut, werd er bij verteld. Toen toch maar het tentje opgezet! Er is dus veel variatie in onderdak.
 
Ik was bij Geiranger, en omdat het regende even gevraagd of er ook een hytte was. Nou, die was er hoor. Maar ik schrok wel even van de prijs, 1150 Noorse kronen, of wel 128 euro. Het was wel een hele ruime hut, werd er bij verteld. Toen toch maar het tentje opgezet! Er is dus veel variatie in onderdak.

Jesus zat er een zwembad in die hytte? Het maximale dat ik ben tegengekomen was 40 euro (omgerekend).
 
Jesus zat er een zwembad in die hytte? Het maximale dat ik ben tegengekomen was 40 euro (omgerekend).
Ik was ook stomverbaasd ! Mijn ervaring een paar jaar geleden was ook dat je een hytte kon krijgen voor tussen de 300 en 400 kronen.
 
zo tussen de 20 en 25 euro betaald voor een hyte , een keer maar doorgereden , 100 euro bij trolstigenresort vondt ik echt te duur
 

Bijlagen

  • 1560979217783.jpg
    1560979217783.jpg
    54,9 KB · Weergaven: 6
  • 1561057553280.jpg
    1561057553280.jpg
    57,9 KB · Weergaven: 5
  • 1561279783882.jpg
    1561279783882.jpg
    48,3 KB · Weergaven: 5
maar wildkamperen is natuurlijk goedkoper en zeker zo leuk
 

Bijlagen

  • IMG_20190627_193756.jpg
    IMG_20190627_193756.jpg
    271,8 KB · Weergaven: 3
Terug
Bovenaan Onderaan