Naar Italië via Duitsland en Zwitserland

Martin@81

MF veteraan
14 feb 2002
2.982
2
Goed zoals altijd ga ik naar Italië via Duitsland en Zwitserland.

Ik ga met m'n Mille, moet ik nou per sé m'n orginele demper erop zetten? Of zou dat niet hoeven?

Weet iemand dan trouwens hoe / of je de chip ook met omzetten?

TNX. :)
 
Welnee, hoeft niet, nog nooit ergens problemen gehad, ook niet waar jij heen gaat.


was afgelopen week in Zuid-Frankrijk, Nice, Cannes ed, alle motorrijders rijden daar met een echte open racepijp, kunnen wij nog een boel van leren. })
 
Heb van een Zwitser gehoord, dat de politie daar wel moeilijk kan doen over uitlaten die teveel herrie maken. Als ik naar Zwitserland ging deed ik dan ook meestal mijn standaard demper er onder. Zwitserland heeft binnen Europa ook de strengste eisen aangaande het geluid.

Moet je er ook bij vertellen dat ik in "Der Schweiz" ook nog nooit aangehouden ben.
Ben je op doorreis naar Italie, zou ik gewoon de gok wagen. Verblijf je 3 weken in Zwitserland, dan zou ik gaan voor origineel.

In Frankrijk en Italie kan er bijna niets misgaan, zeker niet in Frankrijk, daar rijdt alles met vervangingsdemper.
 
Die Zwitser die ik sprak, aantal jaren terug, reed zelf een BMW en zijn zoon had een fireblade.
Hij vertelde ook dat er in de weekenden aardig op snelheid op de passen wordt gecontroleerd.

Nou moet je aardig je best doen wil je op de passen echt veel te hard rijden... om de 100 meter een haarspeldbocht... maar o zo mooi om te rijden.

Veel plezier !
 
Die Zwitser die ik sprak, aantal jaren terug, reed zelf een BMW en zijn zoon had een fireblade.
Hij vertelde ook dat er in de weekenden aardig op snelheid op de passen wordt gecontroleerd.

Nou moet je aardig je best doen wil je op de passen echt veel te hard rijden... om de 100 meter een haarspeldbocht... maar o zo mooi om te rijden.

Veel plezier !

Ik heb ze regelmatig zien staan op de passen, maar nooit echt zien meten of zo.

Wel bij Basel, daar staat een flitspaal.

Voor de rest heb ik al een bekeuring gehad toen ik inhaalde over dubbele doorgetrokken strepen...

Maar wel lekker sturen daar!
 
Ach.... dat weet je achteraf pas of je de orginele demper er op had moeten zetten.

Maar achteraf kijk je een koe in haar hol.

Ik zou zeggen: gewoon rijden. Wat ik er van weet meot je wel de andere chip er in zetten met het verwisselen van de uitlaat.
 
In Duitsland bestaat de kans dat je niet meer verder mag rijden totdat er een goedgekeurde uitlaat is gemonteerd (plus een flinke boete). Gebeurt zelden en hangt van de wout en je herrie af, maar de kans bestaat nu eenmaal...

Zwitserland weet ik niet, volgen daar wel vaak strikt de regeltjes.
 
LEKKER met een open pijp rondrijden dat galmt lekker met al die bergwanden...

vergeet de db killer maar lekker anders sjouw je daar ook nog mee rond
 
Op maandag 17 juni 2002 01:01 schreef martinweb.nl het volgende:Wel bij Basel, daar staat een flitspaal.

Die flitspaal heeft een foto van mij met ongeveer 220.

En afgelopen zomer een dikke week in Zwitserland rond gereden zonder problemen, en zonder db killer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan