naar italie zonder tol/vignet

Renegade198

Rookie
22 okt 2007
13
0
Zwolle (Overijssel)
Ik ben van plan half september 2008 een week naar Denice in Italie te gaan

Kan je zwitserland binnenrijden/doorcruisen zonder op een snelweg te komen? zodat je geen vignet hoeft.
zo niet: is er een route door Frankrijk die geheel "tol-loos" is?
<dan rijd ik dus om Geneve heen>

de bedoeling is nl. dat ik in 3 dagen tijd daar in Venice aankom.. daar een week blijf.. en dan 3 dagen rustig weer terugrijd zodat de gehele rit/vakantie dus 2 weken duurt.
onderweg zie ik ter plekke dan wel waar ik kan slapen <hotel/B&B>

alvast bedankt voor de tips/advies.
 
Via Duitsland door het zwarte woud en dan bij Konstanz de grens over en de zuikant van de Bodensee volgen, rij dan binnedoor richting Chur en dan Davos. Van daarauit kun je twee kanten op, of st Moritz en Tirano of rischting Bolzano. Denk ook aan de Stelviopas!
vanaf Baden baden heb je mooie toeristische route, tussen Konstanz en Chur is het wel vervelend (veel stoplichten enzo) daarom zou ik maar zo'n vignet kopen en dat gedeelte via de autobahn rijden, dan heb je meer tijd om leuke passen te rijden.
 
Laatst bewerkt:
Via de "Romantischer Straße" in Dld. rijd je naar Garmisch PartenKirchen .... vandaaruit naar Innsbruck -> dan de oude "Brennerpass"dus niet de Brenner Autobahn naar Italië :Y

Is sowieso een héle mooie route om te rijden.

[edit]
Tenzij je persé via Zwitserland of Frankrijk wil rijden..... natuurlijk ;) [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Net voor bij de OUDE Brennerpass kun je dan op de Italiaanse autosnelweg voor een eindje ... niet gratis maar je hebt er geen vignet voor nodig, zoals aan de oostenrijkse zijde
 
Laatst bewerkt:
Net voor bij de OUDE Brennerpass kun je dan op de Italiaanse autosnelweg voor een eindje ... niet gratis maar je hebt er geen vignet voor nodig, zoals aan de oostenrijkse zijde

Inderdaad .... Bij Bolzano ;)

Maar de Pass is véél mooier om te rijden, toch :Y
 
^^
Jaaaaaa
Maar wie de oude pas rijdt, blijft altijd halverwege hangen op het cafe terras met zicht op de vallei, waardoor dan eenmaal boven wat tijd moet ingehaald worden, en dan is de afdaling via de Italiaanse snelweg richting Bolzano om wat tijd goed te maken en om effe je motor de sporen te geven, mooi meegenomen. Kost geen drol en na het trage oostenrijkse gedeelte is het es wat anders ...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan