Naar Kroatie/Bosnie.. Mooie plekken ???

Rijkers-Honda

Die hard MF'er
3 mei 2010
549
4
Goede dag,,

Voorzomer 2013 gaan wij met ze 3 richting kroatie.. Bedoeling is om in frankfurt de snelweg af te gaan en via Oosterijk slovenie kroatie bosnie italie zwitserland frankrijk Binnendoor.. Dan in luxemburg de snelweg weer op richting Nederland.. we hebben ongeveer 3 weken de tijd..

De vraag aan mensen die hier al zijn geweest, wat zijn nou echt plekken die we niet mogen missen ??? voornamelijk mooie bochten, (we hebben allroad motoren dus offroad is geen probleem)

Alvast bedankt,, *D
 
Denk dat het allemaal wel mooi is!

Daar wil ik ook wel eens gaan allroaden! op adv rider staan een paar leuke trip planners en ride reports over die kanten, check dat eens uit!

mvg
 
Deze houd ik in de gaten. Wij zijn hetzelfde van plan maar dan met de supersports.
Dus op het offroad gedeelte na dan he ;)
 
Laatst bewerkt:
Slovenie: bled, bron izvir soce, de julische alpen!
Kroatie: de gehele kustroute, zadar(stad), een eiland bezoeken en nog veel meer.
Bosnie: mostar is wel leuk, jablanicko jezero is een mooie rivier met weg ernaast, en je kunt srebrenica bezoeken dat is wel interessant, bosnie is best wel vreemd om door te rijden, je wordt constant geconfronteerd met oorlog, maar aan de andere kant met mooie natuur.

Qua bochten zou ik gewoon door de bergen rijden, daar heb je altijd wel mooie routes ook de kustweg ziet vol met (high speed) bochten, zou zeker slovenie nemen echt een heel mooi land.

Dit zijn wel een paar mooie dingetjes in die landen, ik was destijds met een transalp op pad samen met agranado en linking. Maar terecht dat je met een allroad gaat sommige wegen zijn echt 3 keer kut!
 
ergens is nog een oud topic van mij over kroatie , newbie tour enz enz
ik rij zelf al meerdere jaren rond in die buurten , en kan alleen maar zeggen ga.
en laat je verrassen......tis echt de moeite waard.
 
Hallo, we zijn er in 2011 een week geweest en verbleven in een pensionnetje (super) je kan er alle kanten uit vanaf Sarajevo. Het is er ook goedkoop. Mooie trip: Sarajevo - Mostar - Gacko - Brod- en terug naar Sarajevo. Hele mooie trip, +- 400km. Mostar is echt touristisch, en duurder dan elders in het land. Kijk uit als het regent!!!!
 
Thanks..... zodra de route bekend is.. knallen we hem op MF en een reisverslag.. ZINAAAN
 
ik ga dit draadje ook volgen, wij willen in april/mei 14 dagen naar Kroatië. Dus kom maar op met de tips ;)
 
ik hoor alleen maar goede berichten over de kustweg...

Reijka - Zadar volgens mij 250 KM ongeveer
 
We hebben in 2011 een hele toer gemaakt door Slovenië en Kroatië maar de Plitvice Meren moet je zeker meepakken en er een overnachting nemen dan kun je er een hele dag van genieten.
 
Vorige week deze kustweg nog gereden *O*
Als er ergens een motorhemel si dan zal die er ongeveer zo uit zien. :9~
Dik 600 km bochte,bochten,bochten en een uitzicht 8-)
full
 
urenlang van ene oor op de andere leggen :]
Bijna geen verkeer, strak asfalt droog wegdek en 25 graden:9~
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan