Naar links trekken na banden wissel

wes1985

Die hard MF'er
5 okt 2016
314
47
Na een lekke achterband, heb ik er voor gekozen nieuwe banden te laten zetten.
De banden zijn michelin road 6 banden ik heb de wielen los gebracht en daarna weer gemonteerd.
Toen ik een stukje ging rijden merkte ik raar gedrag in de motor, beetje schommelen en het naar links trekken van de motor als je het stuur las laat.
In de banden zat een kleine hoogte slag, ze lagen niet helemaal lekker op de velg.
Achter is dat opgelost voor niet helemaal maar is minimaal.
De geleerde hebben er mee gereden en oordeel balhoofd niet goed, of afstelling of nieuwe zelf weten maar na 40k kilometers denk ik hup nieuwe.
Dus nieuw balhoofd flink wat euros later.
Het schommelen is nagenoeg weg, als ik er heel erg op let dan nog wel maar niet vervelend aanwezig.
Het naar links trekken is er nog wel dit is enkel als ik het stuur los laat, doorgaans doe ik dit niet maar goed. Een motor hoort gewoon te sporen zou je zeggen.
Iemand hier die iets vergelijkbaars heeft gehad?
Het was voor de banden wissel niet maar die banden waren wel goed ingereden zeg maar.
 
Ik heb er geen ervaring mee. Zit het achterwiel er wel recht in? Ik kan me voorstellen dat als het achterwiel een beetje naar rechts neigt, dat je motor dan vanzelf in een linker bocht wil vallen.
 
Ik heb er geen ervaring mee. Zit het achterwiel er wel recht in? Ik kan me voorstellen dat als het achterwiel een beetje naar rechts neigt, dat je motor dan vanzelf in een linker bocht wil vallen.
Klopt, maar die is gecontroleerd meermaals zelfs. Ik heb ook het hart van de as met een schuifmaat naar de achterkant van de brug gemeten.
Die is exact hetzelfde
 
Het balhoofd is uit elkaar geweest. Is die wel weer goed uitgelijnd?
Als het t-stuk een beetje verdraaid is ten opzichte van de kroonplaat, dan is je hele voorvork een beetje getordeerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Uitlijnen deden we vroeger met een touwtje langs de wielen.
Niet alleen vroeger, grbryik het nog steeds wel.

Ik doe het ook met een schuifmaat. Met een touwtje klinkt nauwkeuriger, maar hoe doe je dat?
Oef hoe kan dat met enkele woorden omschreven worden. Zal even voor je zoeken of ik een omschrijving kan vinden. Zonder foto's of tekeningen valt het tegen om uit te leggen.
 
Het balhoofd is uit elkaar geweest. Is die wel weer goed uitgelijnd?
Als het t-stuk een beetje verdraaid is ten opzichte van de kroonplaat, dan is je hele voorvork een beetje getordeerd.
De problemen waren voor het wisselen van de balhoofdlagers al aanwezig.
Na het vervangen is het nogmaals gecontroleerd en bij gesteld door de vakgarage
 
Lang leve Google, gaat sneller dan zelf tikken.

Omschrijving met foto's: Ienatsch Dinsdag: Hoe Een Motorfiets Te
qq
Filmpje:
Bizar dat een halve streep voor in de motor zoveel scheelt, ik ga morgen prullen met een touwtje.

Persoonlijk denk ik dat het wel iets makkelijker kan, door de breedte van de achterband te meten en dan voor ook op die breedte te zetten.
Dan kun je achter het wiel bijstellen en controleren. Dit is wat kort door de bocht uitgelegd maar ik zal er nog een nachtje over slapen.

Bedankt voor de tip👍👍👍
 
Na een lekke achterband, heb ik er voor gekozen nieuwe banden te laten zetten.
De banden zijn michelin road 6 banden ik heb de wielen los gebracht en daarna weer gemonteerd.
Toen ik een stukje ging rijden merkte ik raar gedrag in de motor, beetje schommelen en het naar links trekken van de motor als je het stuur las laat.
In de banden zat een kleine hoogte slag, ze lagen niet helemaal lekker op de velg.
Achter is dat opgelost voor niet helemaal maar is minimaal.
De geleerde hebben er mee gereden en oordeel balhoofd niet goed, of afstelling of nieuwe zelf weten maar na 40k kilometers denk ik hup nieuwe.
Dus nieuw balhoofd flink wat euros later.
Het schommelen is nagenoeg weg, als ik er heel erg op let dan nog wel maar niet vervelend aanwezig.
Het naar links trekken is er nog wel dit is enkel als ik het stuur los laat, doorgaans doe ik dit niet maar goed. Een motor hoort gewoon te sporen zou je zeggen.
Iemand hier die iets vergelijkbaars heeft gehad?
Het was voor de banden wissel niet maar die banden waren wel goed ingereden zeg maar.
Ik heb dit ook met mijn road 6 banden, maar ik dacht dat het kwam door dat ik achter eerst een gecupte band had, het naar links trekken doet hij alleen been lage snelheid.
Het schommelen ging weg na dat de banden ingereden waren.
 
Ik heb dit ook met mijn road 6 banden, maar ik dacht dat het kwam door dat ik achter eerst een gecupte band had, het naar links trekken doet hij alleen been lage snelheid.
Het schommelen ging weg na dat de banden ingereden waren.
Dit antwoord was ik eigenlijk al een beetje bang voor😬
 
Terug
Bovenaan Onderaan