Naar Roemenië en weer terug

Je verteld dat je in Duitsland niet door de file mag, op de heenreis van mijn vakantie waren er in Duitsland natuurlijk ook file's en automobilisten gingen veelal voor je opzij, ook waren er andere motorrijders die hetzelfde deden..nog wel met best een bloedgang!

Enne, die slowaakse camping bij dat meertje, was dat toevallig in de buurt van een in rotsen uitgehakt kasteel?
Ik had op de site van de MAG gelezen dat het niet mag en onderweg zag ik ook een aantal motorrijders die het wel deden. Ik begreep bij een benzinestation van een aantal motorrijders dat er fikse boetes voor staan als ze je pakken.
De camping was vlak boven Bratislava en zat in een vlak gebied.
 
Laatst bewerkt:
een van de betere en leukere verslagen moet ik zeggen :}
ik reis al 35 jaar over deze bol maar zo een verslag maken.....prachtig lees voer joh.
en ja de landen die je bezocht heb,t zijn prachtig, en dat weet ik uit eigen ervaring.
hoop dat meer M-F eens die kanten op rijden, of juist niet O-)
 
Heel goed verslag en mooie foto's :}

Ik moest ook wel lachen om het stukje van de Roemenië schuur, die staat hier al een paar jaar op het dorp en heb nooit echt geweten waar dat geld naartoe ging :P Je hebt me ook hard aan het denken gezet om dit ook is te gaan doen.
 
Ik had op de site van de MAG gelezen dat het niet mag en onderweg zag ik ook een aantal motorrijders die het wel deden. Ik begreep bij een benzinestation van een aantal motorrijders dat er fikse boetes voor staan als ze je pakken.
De camping was vlak boven Bratislava en zat in een vlak gebied.

gewoon gang houden }) ga echt niet afremmen als het 37'c is :N

een van de betere en leukere verslagen moet ik zeggen :}
ik reis al 35 jaar over deze bol maar zo een verslag maken.....prachtig lees voer joh.
en ja de landen die je bezocht heb,t zijn prachtig, en dat weet ik uit eigen ervaring.
hoop dat meer M-F eens die kanten op rijden, of juist niet O-)

kom er ook net vandaan O-)
 
Heerlijk om te lezen. Ben zelf tot hongarije gekomen deze zomer. Maar nu wil ik zeker verder. Azië :+
 
Laatst bewerkt:
Even MF-oma wegjagen uit dit mooie topic.

Leuk om het nog eens terug te lezen en te ontdekken dat we nog lang niet alles gezien hebben in Roemenië en omgeving.

Ik wil je bij deze ook bedanken voor het schrijven van dit mooie reisverslag, het is voor ons een prima inspiratiebron geweest. :}
 
Laatst bewerkt:
tof verslag:) heb alles in 1 keer uitgelezen en kon meerdere dingen meteen herkennen van toen ik in Roemenie was met de motor. graag wil ik nog een keer terug. want zo te lezen heb ik heel veel dingen gemist:)
 
Lees je verslag (tweede en volgende delen) pas nu, terwijl ik zoek op de camping in de achtertuin in Budapest waar wij stonden. Ik ben die vorige dag nog naar het hospitaal in de rots geweest.
Mooi te lezen dat je goed thuis gekomen bent. Gaaf verslag, zou die kant ook wel op de motor op willen gaan.
Maar conditieverbetering zorgt ook deze zomer voor 10 dagen motor (naar de dolomieten) en drie weken fietsend naar het oosten.

Veel plezier deze zomer als je weg gaat. En mocht ik je weer treffen in Budapest drinken we er een. :-)
 
Hey, leuk dat ik je hier weer tegen kom, was zeker gezellig in Budapest. Ga van de zomer weer die richting op, maar probeer dan wat zuidelijker te komen.
 
Ik kan Bulgarije aanbevelen: betere kwaliteit wegen dan Romenie, voelt wat veiliger.
En prachtige alpenwegen. pak de kaart en zoek ze op.

Maar als het je ding is moet je zeker de passen in Romenie gaan doen: Transalpina en Transfagarasan.

Doe ze wel bij goed weer, en neem de tijd.
 
Ik kan Bulgarije aanbevelen: betere kwaliteit wegen dan Romenie, voelt wat veiliger.
En prachtige alpenwegen. pak de kaart en zoek ze op.

Maar als het je ding is moet je zeker de passen in Romenie gaan doen: Transalpina en Transfagarasan.

Doe ze wel bij goed weer, en neem de tijd.

Huh? Dan is er zeker veel verandert de afgelopen 4-5 jaar. Ik ben in Bulgarije ooit vastgelopen met de dieplader, zo diep was de spoorvorming. Wat een geitenpaden af en toe zeg. Sommige wegen waren inderdaad gloednieuw, met rotondes waarop je alleen rechtdoor kon, alleen maar aangelegd om EU-subsidies te cashen.

Verder heb ik me wel altijd kostelijk vermaakt in beide landen, lekker eten ("piept de pui" heb ik onthouden = kipfilet) mooie meiden (iubita) en goed bier van Ursus.


Maargoed ik ben ook van plan deze zomer de Transgfagahgrarasannfan Zuid naar Noord te doen en daarvoor misschien ook nog een puntje van Bulgarije mee te pakken. Ik ben bekend in beide landen alleen niet als toerist. Hoe gaat het daar met kamperen? Zag in het verslag van Hans89 (waarvoor overigens groot compliment :} ) dat er campings zijn maar is dat zoeken naar een speld in de hooiberg of heeft ieder groter dorp wel een camping?
Weet ook niet of het de moeite is want in Sibiu heb ik wel eens een nette hotelkamer gehad voor 15 euro. De restaurant en barrekening was hoger _O-
 
Campings zijn daar geen gemeengoed, daarom had ik van te voren al campings opgezocht die langs de globale route lagen. Roemenen kamperen wel veel, maar doen dat bijna altijd in het wild, vandaar dat er ook weinig campings zijn.
 
@UTP: ik ben van Bucarest, via Ruse, via Plofdiv, via Bankso, naar Sandanski gereden: Moooie rit, goede (berg)wegen.

hotels: in Bg voor <30euro/nacht, en goed ! (ik sjouw geen tent mee, te lui voor)
wifi: bij meeste benzinestations en hotels, kwaliteit varieert (meestal traag, maar werkend)
 
Terug
Bovenaan Onderaan