Naar Roemenië en weer terug

Leuk verslag! Vooral omdat het laat zien dat je ook met een relatief bescheiden motor toch een hoop lol kan hebben.
In 2012 ben ik ook in Roemenie geweest, voornamelijk in het noordoosten, op de terugweg vanuit Oekraine. Je kijkt je ogen uit, dit is ook Europa (EU zelfs). Maar het kerkhof van Sarpanta is inderdaad een aanrader. Een stripverhaal als grafsteen, het is weer eens wat anders dan een saaie grijze steen.
 
Leuk verslag. Goed om te lezen dat de CB zich zo goed houdt! Ergens onderweg nog na laten kijken (behalve biJ de accu wissel)?
 
Hey Hans,

Hier zit je dus met je verslag, mooi man :}

Kan je me het adres of coördinaten van de camping op de Transalpina eens doorgeven? Ik ben al twee dagen het internet aan het afschuimen op zoek naar één maar voorlopig enkel hotels gevonden daar en nu lees ik dat er toch 1 is.
Nog even aftellen, volgende week ben ik ook onderweg naar daar. *O*
 
Hey Hans,

Hier zit je dus met je verslag, mooi man :}

Kan je me het adres of coördinaten van de camping op de Transalpina eens doorgeven? Ik ben al twee dagen het internet aan het afschuimen op zoek naar één maar voorlopig enkel hotels gevonden daar en nu lees ik dat er toch 1 is.
Nog even aftellen, volgende week ben ik ook onderweg naar daar. *O*
je mag er gewoon wildkamperen en langs de 7c ligt een camping na ~1km vanaf de dn1


en de Transalpina is in 2012 geopend las ik ergens dus vandaar dat alles nieuw was :Y renovatie was in 2007 gestart.

verder een leuke trip :}
 
je mag er gewoon wildkamperen en langs de 7c ligt een camping na ~1km vanaf de dn1


en de Transalpina is in 2012 geopend las ik ergens dus vandaar dat alles nieuw was :Y renovatie was in 2007 gestart.

verder een leuke trip :}
Het klopt dat je daar mag wildkamperen, maar werd me door de Roemenen zelf afgeraden. Er wordt daar veel gekampeerd door Roma's en door de "tokkies" uit de buurt en daar wil je dus niet tussen staan.
 
Laatst bewerkt:
Het klopt dat je daar mag wildkamperen, maar werd me door de Roemenen zelf afgeraden. Er wordt daar veel gekampeerd door Roma's en door de "tokkies" uit de buurt en daar wil je dus niet tussen staan.
ze hadden allemaal mooie caravans met mooie Nederlandse stickers met een Roemeense plaat :+


natuurlijk zelf nieuw gekocht :+
 
Wohoo, super mooi.

Moet het nog even helemaal doorlezen maar vind het nu al schitterend!
Hoeveel km reed je dan zo ongeveer op een dag?

Groeten.
 
Laatst bewerkt:
Wohoo, super mooi.

Moet het nog even helemaal doorlezen maar vind het nu al schitterend!
Hoeveel km reed je dan zo ongeveer op een dag?

Groeten.
Heel erg verschillend, maar meestal zo tussen de 250 en 300 km, ik rijd alleen dus kan ik lekker door boemelen. Qua totaal heb ik gemiddeld 500 km per dag gereden, maar dit is inclusief autobahn en snelweg.
 
Dag 15
astf.png

Ik ben weer lekker op tijd wakker en kan al weer volop genieten van de zomerse temperaturen, ik snap helemaal waarom in ze warme landen zo relaxt zijn. Na het ontbijt zeg ik Ruth en Erwin gedag en ga op pad. Vandaag ga ik Roemenië verlaten en wil door Hongarije rijden, vanaf daar is het plan om via Oostenrijk en Zwitserland te rijden. Ik rijd richting Valea Lui Mihai waar ik de grens over wil gaan, ik koop voor de grens nog wat drinken zodat mijn lei’s of zijn het leu’s op zijn. Bij de grens wordt ik gecontroleerd door een Roemeense en Hongaarse grenswacht, hier hoef ik wederom mijn helm niet af te zetten, maar ze willen nu wel mijn rijbewijs zien. Er wordt ook een rondje om mijn motor gelopen, ze zien het kenteken, maar schenken er voor de rest geen aandacht aan. Het gedeelte in Hongarije waar ik nu doorheen rijd is een beetje saai en lijkt met de weilanden en akkers zelfs op Nederland. Ik rijd via een aantal doorgaande wegen naar Miskolc, aangezien ik op de kaart zie dat daar bergen/heuvels liggen. Onderweg wordt ik nog afgeleid door wat plaatselijk schoon op de stoep, waardoor ik met een flinke knal door een put heen ga. Daarbij komt mijn demper los en deze repareer ik ter plekke met wat tiewraps om dat dan ’s avonds maar eens beter over te doen. Ik heb thuis al een andere demper liggen, maar vond het zonde om deze te plaatsen en had zodoende mijn oude demper erop gezet die vorig jaar beschadigt is geraakt met een schuiver.
P7182231.JPG

Ik kan lekker doorrijden en ik ben dan ook al gauw in Miskolc en zie daar ook gelijk het laaggebergte liggen van het Bükki National Park. Ik koop in Miskolc nog wat broodjes die ik onderweg op kan eten. Op de kaart zie ik een mooie slingerweg met het nummer 2595 die dwars door het park naar Eger loopt.
P7152054.JPG

Zodra ik deze weg op ga, ben ik aangenaam verrast dat het asfalt van sublieme kwaliteit is en erg weinig verkeer is en al gauw rijd ik de banden goed rond. Als ik een mooi plekje zie om te stoppen neem ik een pauze en eet mijn brood op. Wanneer ik daar zit wordt in luttele seconden de lucht helemaal donkergrijs, begint het te waaien en hoor ik de verte een gerommel aan komen. Ik zit wel onder de bomen, maar trek toch snel mijn regenpak aan. Net op tijd heb ik mijn regenpak aan want er barst een geweldig hoosbui los, ik kan maar een paar meter ver zien. Terwijl ik daar zit komt er nog een motorrijder in zijn korte broek en shirt voorbij, die had dit ook niet verwacht. Na een paar minuten is het alweer zonnig en vervolg ik ook mijn weg. Op sommige stukken even opletten, want het water spoelt van de hellingen in stromen over de weg. Door de hoge temperaturen droogt de weg snel op en al gauw ben ik weer lekker aan het sturen. Bij Eger draai ik een weg met het nummer 24 op, aangezien ik op de kaart ook weer veel kronkels zie. Deze weg is iets drukker en het wegdek is minder goed, maar er valt prima overheen te rijden. Omdat ik zie dat deze weg juist uit de bergen gaat, ga ik een weg op met het nummer 2408. Deze weg loopt weer door de bossen en de bergen en al gauw sta ik al weer op bijna 1000 m. Wanneer ik tijdens een korte stop op de kaart zie dat ik in de buurt van Boedapest zit, besluit ik om die kant op te gaan. Ik weet dat daar een motorcamping zit en wil daar naar toe gaan. Ik rijd via de 21 en de 3 naar Boedapest toe en al gauw passeer ik het bord van de stad en stel ik het adres van de camping in op de gps. In de stad valt prima te rijden en ik heb de camping in één keer gevonden. De camping heet Bikercamp Budapest en camping ligt midden in een woonwijk op de binnenplaats van een motorhotel. Op de camping zie ik een aantal fietsen staan en stel Finse motoren en een Zwitserse motor, maar geen mensen. Ik krijg van de gastvrouw een gidsje over Boedapest in het Nederlands een stadsplattegrond, ze geeft ook tips over het openbaar vervoer als ik de stad in wil. Ik zet snel mijn tentje op, neem een douche en kleed me om en verplaatst me naar het centrum. Omdat ik de hele dag heb gereden ga ik lopend en besluit dat ik terug wel met de metro ga. Ik heb best trek en zoek een eetentje op en vind al snel een gyros tentje waar ik te eten haal en eet dit aan de oevers van de Donau op, grappig detail is dat ik eerder deze vakantie aan het eind van deze rivier heb gestaan. ’s Avonds loop ik een rondje door de binnenstad en geniet van het weer en de vele mensen. Ik duik een terrasje op waar ik geniet van een koud biertje. Daar raak ik ook in gesprek met 2 Italiaanse dames, die Engels spreken met een zwaar accent. Zij kennen Nederland niet, maar wel Amsterdam, daar zijn ze wel eens geweest en vonden dat een leuke stad, ze hebben compleet niet door dat Amsterdam in Nederland ligt. Ze zijn nu in Boedapest om te feesten, maar omdat het nog maar 10 uur is, zijn de disco’s en dergelijke nog niet open. Ze vragen of ik mee ga met hun, maar ik ben niet zo’n feestbeest dus bedank voor het aanbod. Ik pak de metro terug naar de camping en in de metro besluit ik morgen nog een dag te blijven en de stad te bezoeken. Op de camping zijn nog 2 mensen wakker en kom er achter dat dit 2 Nederlanders zijn. Deze man en vrouw zijn op de fiets naar Hongarije gekomen en gaan naar de grens met Roemenië toe. Ik drink nog een biertje met hun en duik rond een uur of 12 mijn slaapzak in.
P7152077.JPG


Dag 16

P7162166.JPG

De camping heeft een ontbijtservice en ik heb afgesproken met de gastvrouw dat ze rond half 9 een ontbijt zou serveren. Ik ben een uur te vroeg wakker en ga maar eens in het gidsje kijken wat er zoal te zien valt en maak een selectie van dingen die ik wil zien. Op dit lijstje staan onder andere de bekendste bezienswaardigheden en wil in ieder geval 1 museum bezoeken. Terwijl ik daar mee bezig ben schuift de Zwitser ook aan. Hij is ook gisteravond aangekomen en gaat vandaag ook de stad in, hij gaat op de motor aangezien hij geen zin heeft in de metro en lopen. Het ontbijt is goed verzorgd en ondertussen zijn de Finnen ook wakker geworden en schuiven ook aan voor een ontbijt. Na het ontbijt ga ik met de metro naar de stad en vermaak me daar prima.
P7162118.JPG

Ik bezoek een aantal mooie bezienswaardigheden, een museum dat gaat over Boedapest ten tijde van de 2e wereld oorlog en een noodziekenhuis museum in de Burchtheuvel. Vooral het museum over WO2 is bijzonder aangezien de Hongaren aan de kant van de Duitsers mee vochten en de Russen en de Geallieerden, dus als de slechteriken worden afgebeeld.
P7162126.JPG

Na een hele dag door de stad struinen strijk ik neer op een terras en bestel eten en drinken en geniet ik van de mensenmassa die voorbij komt. Om een uurtje of 9 vind ik het wel mooi geweest en verplaats me terug naar de camping. Daar aangekomen liggen de Finnen al weer in hun tent en zitten de 2 Nederlanders er ook weer. Ik schuif bij hun aan en steek ondertussen ook nog de vuurkorf aan. Wanneer we daar zitten komt er nog een Nederlander op de fiets aan. Hij verteld dat hij ook motor rijdt en van daar deze camping kent, ik kom erachter dat hij ook op het Motor Forum zit onder de naam Aandegracht. We hebben ’s avonds nog erg interessante en leuke gesprekken en het is dan ook al wat later als ik mijn tentje in ga.

Dag 17
zpj6.png

Het ontbijt zou op de zelfde tijd geserveerd worden als gister en ik ben rond een uur of 8 wakker. Ik ruim mijn spullen op en maak mijn motor op orde en ondertussen staat het ontbijt ook klaar. Tijdens het ontbijt begrijp ik van de Finnen dat 2 koppels terug gaan naar huis en 1 koppel nog naar Kroatië afzakt, aangezien zij 4 weken vakantie hebben. De Nederlanders blijven allemaal nog een dag in Boedapest en de Zwitser gaat richting het zuiden en ziet wel waar hij uitkomt, zolang de zon schijnt vind hij alles best. Het eerste plan was om via de Alpen terug te rijden, maar daar heb ik helemaal geen zin meer in en besluit om via Slowakije en Tsjechië terug te rijden. In het boekje over Boedapest lees ik iets over een Dom in het plaatsje Esztergom, dit ligt aan de grens met Slowakije en dit wil ik wel bezoeken. Wanneer ik wil vertrekken blijk ik niet genoeg contanten te hebben om te betalen, dus loop ik eerst naar het dichtstbijzijnde pinautomaat. Wanneer ik terug kom is iedereen al vertrokken en reken ik af en stap ook op de motor. Ik constateer dat de uitlaat nog vast zit en doe daar dan voor de rest ook niks aan. Ik verlaat het centrum en rij langs de Donau richting Esztergom en passeer onderweg een aantal mooie uitzichten en dorpjes.
P7172181.JPG

Aangekomen in Esztergom valt de imposante dom direct op en besluit ik om deze met een bezoek te vereren. De dom en bijbehorende tentoonstellingen zijn erg mooi en het uitzicht vanaf de koepel is ook de moeite waard en ik ben blij dat ik naar binnen ben gegaan.
P7172229.JPG

Ik geef in een winkeltje mijn laatste Forinten uit en steek de grens over met Slowakije. Op een bankje aan de Donau die de grens vormt eet wat broodjes en kijk naar de mogelijke route. Ik besluit om zo veel mogelijk de Donau te gaan volgen en zal dan vanzelf in Bratislava uitkomen. Hier merk ik direct ook weer op dat Slowakije best een duur land is ivm de euro die ze hebben. De kwaliteit van de wegen is hier voor de rest prima en kan dan ook lekker rijden. De mensen zijn hier in het verkeer een stuk vriendelijker als in Nederland en zijn ook best motorminded. Bij stoplichten, files en dergelijke wordt heel vaak een ruimte open gelaten voor motoren. Op 2 baanswegen gaan ze helemaal rechts rijden en zo kan je op dezelfde rijbaan voorbij rijden. Het gebeurd dus ook regelmatig dat je met 3 voertuigen tegelijk naast elkaar rijd op een 2 baansweg. Wanneer ik bij Bratislava kom duik ik de snelweg op zodat ik over de ring om de stad heen kan rijden. Op de snelweg staat een file en ik gedraag me voorbeeldig en rijd tussen de 2 meest links rijen door. Wanneer de banen steeds smaller worden kan ik er met mijn bagage niet goed meer doorheen en besluit ik maar in de rij mee te rijden. Op een gegeven moment komt er een HD voorbij rijden over de vluchtstrook en hij wenkt dat ik achter hem aan moet rijden. Zodoende rijden we vrolijk met een gangetje van 100 km/h over de vluchtstrook en aangezien alle motorrijders dit doen zal dit wel toegestaan zijn, er rijdt zelfs een motoragent tussen. Als er een auto met pech op de vluchtstrook staat, rijden we dwars door de file om de auto heen en gaan dan weer over de vluchtstrook. Bij invoegstroken wordt er ook dwars doorheen gereden en aan de andere kant ook weer vrolijk over de vluchtstrook. Dit is weer eens wat anders dan in Nederland, waar ze al moeilijk doen als je er normaal tussendoor rijdt. Na Bratislava verlaat ik weer de snelweg om weer binnendoor te rijden en rijd parallel aan de D2. Onderweg kijk ik ondertussen of er geen camping is en zowaar ontdek ik een bordje van een camping. Aangekomen bij deze camping blijkt dit een soort van recreatie terrein te zijn bij een meertje waar vrij gekampeerd kan worden. Het is er erg druk en rumoerig en besluit door te rijden naar een volgende locatie. Ik wil proberen om in Slowakije te overnachten zodoende kan ik dan met de euro betalen en hoef ik niet eerst te gaan pinnen. Voordat ik erg in sta ik al weer aan de grens met Tsjechië en besluit om nog een stuk langs de grens te rijden om een camping te vinden. Wanneer ik in Slowakije niks kan vinden besluit ik dan maar om de grens over te gaan en daar wat te zoeken. Op de kaart zie ik bij het plaatsje Brecav een tentje getekend en ga die kant op. Deze camping is snel gevonden en hier is het gezellig druk, de camping bestaat uit een aantal grote velden en je kan staan waar je wilt. Gelukkig geen camping waar je een afgezet plekje hebt met struiken of iets dergelijks. Op de camping zitten op een Duitser en een Pool na alleen maar Tsjechen. Wanneer ik wat zit te eten komt er een auto met een Belgisch kenteken de camping op. Dit Belgisch koppel komt uit Maasmechelen en drink ik ’s avonds nog een biertje met hun aan de bar en is het erg gezellig.

Dag 18
6zdr.png

Na het ontbijt een bak koffie maak ik mijn spullen op orde en vertrek weer voor een dagje rijden. Het enigste doel voor vandaag is om richting de grens met Duitsland te rijden. Ik had van Tsjechische motorrijders die ik Roemenië had ontmoet, begrepen dat de zuidkant van Tsjechië ook de moeite waard is. Je rijdt hier dan door het Bohemer Woud, dit is een middelgebergte op de grens met Duitsland, Oostenrijk en Tsjechië en is onderdeel van het Boheems Massief. De Belgen vertrekken op hetzelfde moment, alleen gaan zij de andere kant op richting Slowakije. De temperatuur is al weer hoog, het wegdek is goed, dus dat betekend dat ik al gauw weer lekker aan het sturen ben. Het landschap is heel divers en bestaat uit weilanden, akkers, bossen, heuvels en laaggebergte. De weg loopt daar mooi slingerend doorheen en wordt met regelmaat afgewisseld met serieuze haarspeldbochten. Na een uurtje of 2 lekker sturen kom ik een mooi idyllisch plaatsje terecht waar ik neer strijk op een terras voor een bak koffie. Met uitzicht op een kasteeltje geniet van een goeie Latte Machiato.
P7182236.JPG

Het gebied is niet druk en zo nu en dan passeerde ik een enkele motorrijder of een fietser. Van de bediende op het terras begrijp ik dat de streek steeds drukker begint te worden met toeristen, jammer want het is hier erg rustig en aangenaam. Ik rijd weer verder en rij nu parallel aan de grens met Oostenrijk, ik rijd vlak langs een grenspost waar een file met toeristen staat. Omdat ik richting de Duitse grens wil, pak ik nog wat doorgaande wegen om wat meer kilometers te maken. Daarbij kom ik door het stadje Ceske Budejovice waar ik de Moldau over steek, dit stadje ik bekend geworden om zijn Budweiser bier. Hier eet ik in een restaurantje wat en ondertussen bekijk kijk de kaart en zie op de grens met Oostenrijk, Duitsland en Tsjechië het Nationaal park Šumava liggen. Over het algemeen is een nationaal park de moeite waard om doorheen te rijden dus zet ik koers naar het zuiden en al gauw rijd ik weer in de bossen, heuvels en het laaggebergte. Ik merk ook dat hier wat meer campings en hotels zitten aangezien ik veel toeristen zie.
P7182239.JPG

De omgeving is erg mooi en ik rijd nu ook langs een meer waar ik een aantal mooie uitzichten heb. De weg is goed te berijden, dus zo nu en dan wordt er flink gas gegeven. Na een prachtige rit besluit ik dat het om een uurtje 18 wel mooi is geweest en stuit als snel op een camping, wat wil je als er zoveel zitten. Wanneer ik mijn tentje aan het opzetten ben, komt er een andere campinggast naar mij toe. Dit is ook een Nederlander die motor rijd en nu met de caravan op vakantie is, aangezien zijn vrouw door haar gezondheid niet meer achterop kan zitten. Na een leuk gesprek kom ik erachter dat deze man ook op het motor forum actief is, maar ik weet helaas de naam niet meer. Wanneer mijn tentje staat besluit ik wat te gaan eten en in het dorpje verderop vind ik een restaurant. Het eten is er goed en de prijzen zijn ook nog erg leuk, wel duurder als de andere landen, maar nog steeds goedkoper als Nederland. Ik loop nog een rondje door de omgeving en duik lekker op tijd mijn slaapzak in.

Dag 19

vh3u.png

Ik wordt al weer wakker van de warme zon op mijn tentje en kijk op mijn horloge en zie dat het nog maar half zeven is. Op het gemak pak ik een douche en ontbijt in het zonnetje voor mijn tent. De motor wordt weer in orde gemaakt en zie dat de demper nog steeds vast zit. Het plan voor vandaag is om tot het middaguur binnendoor te rijden en dan de autobahn op richting Nederland. Ik zit op nog 25 km van de grens, dus al snel zie ik de bordjes al staan van Bundesrepublik Deutschland. Voor de grens maak ik mijn Kronen nog even op aan benzine en eten en drinken. Ik rijd langs de grens met Tsjechië door het Beierse Woud en steek daarbij nog 2 keer de grens over. In tegenstelling tot de rest van Duitsland is het hier erg rustig en kom in 5 uur tijd maar 4 motorrijders tegen. Ook staat er geen enkele snelheidscontrole, woehoe. Het is hier prima rijden en maak ondertussen nog wat foto’s, dit is gewoonweg genieten.
P7192246.JPG

P7192252.JPG

Rond een uurtje of 1 kom ik een wat grotere plaats terecht en kom een Burgerking tegen, hier neem ik wat te eten en kijk naar de afstand die ik moet rijden tot huis. Ik heb niks met snelweg rijden dus vandaag wil ik tot Frankfurt komen en dan morgen naar huis. Ergens bij Amberg duik ik de A6 op en het is wel even lekker om snelheid te maken. Ik kan lekker doorrijden en al snel zit ik op de A3 naar Frankfurt. De kant die ik op ga is rustig, maar de andere kant staat helemaal stil, veel caravans, campers en afgeladen auto’s die allemaal richting Oostenrijk gaan. En dit is geen grap, de eerstvolgende 250 km stond het aan de andere kant alleen maar stil of was het langzaam rijdend. Je mag in Duitsland niet door de file heen rijden met de motor, dus ik zag ook veel motoren tussen de auto’s staan, ik was blij dat ik niet die kant op ging. Net na Frankfurt verlaat ik de snelweg en vind al snel een camping in de buurt van Eppstein. Bij de camping aangekomen staat er een lange rij met auto’s, caravans en campers. Dit zijn allemaal mensen die uit frustratie de snelweg hebben verlaten en op zoek zijn gegaan naar een camping. Ik hoor van enkele mensen dat ze soms 2 uur hebben stil gestaan, erg leuk begin van je vakantie heb je dan. De camping ligt op een helling en ik mag helemaal boven op een trekkersveldje staan en zet mijn tentje op. In een dorpje vlakbij vind ik een restaurant en bestel te eten wat overigens goed smaakt, aan de prijs is ook te merken dat ik weer in het westen ben. Ik wandel op het gemak terug naar de camping en neem een douche en lig al snel in mijn tent.

Dag 20
m9jc.png

Wanneer ik rond half 8 wakker wordt, ontdek ik dat zo’n beetje iedereen al weg is. Waarschijnlijk willen ze allemaal de tijd in halen die ze gister kwijt zijn geraakt. Vanaf hier is het nog een uurtje of 4 rijden naar huis en ze verwachten me ergens in de middag thuis. Ik heb dus helemaal geen haast en het is dus ook na negen uur wanneer ik mijn CB start voor het laatste stuk. Ik kan lekker doorrijden en ben dan ook heel snel bij Köln. Ik stop onderweg nog een keer om te tanken en scoor een bak koffie. De temperatuur was bij vertrek vanaf de camping zo rond de 25 graden en bij langs de weg zag ik zelfs 30 graden staan. Maar hoe meer ik richting Aken en Maastricht rijdt zakt de temperatuur en wanneer ik de grens over ga is het zelfs fris. Het is ondertussen al een beetje vaste prik geworden dat ik op de A13 bij Tessenderlo nog een pauze houdt. Vanaf hier is het via de ring Antwerpen nog een 1,5 uur rijden en sluit daar een soort mijn vakantie mee af. Ik koop een broodje en een bak koffie en zie nog een Nederlandse motor staan. Wanneer zij naar buiten komen maak ik nog een praatje, zij komen vanuit Oostenrijk en vinden de 20 graden hier ook erg koud en zijn zelfs gestopt om de voeringen in broek en jas te ritsen. De ring Antwerpen ben ik al voorbij voordat ik er erg in heb en al snel zit ik op de A58 richting Middelburg. Aangekomen bij de Vlaketunnel staat er zoals gewoonlijk is in de zomer een file door het fantastische systeem wat Rijkswaterstaat in de tunnel heeft geïnstalleerd, bedankt Rijkswaterstaat het wordt er echt veiliger op. Gelukkig kan ik makkelijk door de file heen en eenmaal door de tunnel is de file over. Tot aan huis kan ik gewoon doorrijden en draai dan ook al snel de oprit op. Na bijna 3 weken weg is het ook weer lekker om thuis te komen. Ik kan terug kijken op een mooie ervaring en hoop nog vaker die kant op te kunnen met de motor.

De rest van de foto's is hier te bekijken: https://plus.google.com/u/0/photos/106560230255999108884/albums/5903529942524336561
 
Laatst bewerkt:
Mooi verslag!

Ik ben net terug uit Tsjechië, Chesky Krumlov. Helaas niet met de motor,maar wel inspiratie opgedaan voor een mooie tour!

:)
 
Cesky Krumlov is volgens mijn Tsjechische vriendin het mooiste stadje van Tsjechië en ik kan dat beamen. 't Is wel autovrij, ben er twee jaar geleden doorgereden met de moto, maar dat mocht niet van de politie :).

Hans: 'k heb je camping op de Transalpina gevonden. Was wel werken die berg oprijden, maar wat een mooi uitzicht daarboven. Op de Transfagarasan had ik regen en 'k wou er de dag erna weer over en weer gietende regen. Morgen nog eens proberen.
 
Mooi verslag, fijne schrijfstijl heb je ook!!! Ik heb het helemaal op m'n telefoon gelezen, volgende week maar eens de foto's kijken op de computer. Voor mijn werk ben ik jaren geleden veel in Roemenië geweest en sommige dingen zijn erg herkenbaar. Het leek me altijd al mooi om eens op de motor terug te gaan. Je hebt met dit verslag inspiratie gegeven voor volgend jaar :)
 
Cesky Krumlov is volgens mijn Tsjechische vriendin het mooiste stadje van Tsjechië en ik kan dat beamen. 't Is wel autovrij, ben er twee jaar geleden doorgereden met de moto, maar dat mocht niet van de politie :).

Hans: 'k heb je camping op de Transalpina gevonden. Was wel werken die berg oprijden, maar wat een mooi uitzicht daarboven. Op de Transfagarasan had ik regen en 'k wou er de dag erna weer over en weer gietende regen. Morgen nog eens proberen.
Kon je de eigenaresse verstaan? :+
 
Kon je de eigenaresse verstaan? :+

Het was de dochter denk ik en nee, t was niet eenvoudig :)
Electriciteit krijgen van de eigenaar was nog moeilijker, hoewel ik daar toch duidelijk stond te zwaaien met mijn verlengkabel.

Ik zit ondertussen nog steeds in Boekarest, morgen naar de Transfa nog maar eens.
 
altijd weer leuk om ervaringen van mensen met Roemenië te lezen. in 2005 ben ik met de auto over de Transfagarasan geweest. ik hoop nog eens een keer die kant op te kunnen gaan en dan weer diverse hoogtepunten te bezoeken, o.a. kasteel Bran. en natuurlijk de twee mooiste wegen te berijden: de transfagarasan en de transalpina!
 
Je verteld dat je in Duitsland niet door de file mag, op de heenreis van mijn vakantie waren er in Duitsland natuurlijk ook file's en automobilisten gingen veelal voor je opzij, ook waren er andere motorrijders die hetzelfde deden..nog wel met best een bloedgang!

Enne, die slowaakse camping bij dat meertje, was dat toevallig in de buurt van een in rotsen uitgehakt kasteel?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan