naar zolder

gaan er ook mensen met de motor of gooit iedereen dat ding op een kar of in een busje?Ik was eigenlijk van plan om er op de motor heen te rijden.
 
Ik ga morgen naar Zolder om te rijden... Ook voor de eerste keer..

Zal je wel ff laten weten hoe het was..!!

Heb je een grote zolder¿¿
0002007B.gif
 
Ben gisteren ook op Zolder geweest. Wij hebben niveau 1 gedaan, en ik vond het wel leuk! De instructeur, een Belg die ik niet altijd goed verstond, deed het voorkomen dat het tempo heeeeeeeel traag was, maar dat vonden wij wel meevallen. Als je nog nooit circuit gereden hebt, an is het allemaal best spannend!
Mijn 600 je deed het heel goed op dit circuit, mijn man reed op een Thunderace (1000cc) en kon mij alleen op de rechte stukken in halen (als dat had gemogen) in de bochten was ik toch sneller.
Mijn motor heeft in ieder geval aardig op zijn kloten gehad, ik heb hem meerdere keren in het rode gebied gejaagd. Heb me ook 2 keer verremd, 1 keer omdat ik met 2 vingers wilde remmen, zoals de intructeur zei, nou, dat was geen strak plan... en de 2e keer zat ik gewoon niet goed op te letten en dacht ineens ooohhh we zijn er al! Verder niks aan de hand kon gewoon op de baan blijven en zelfs nog wat mensen voor blijven.
De regen sessie vond ik nog spannender, omdat er bij mij tijdens regen allerlei alarmbellen gaan rinkelen! NEE KIJK UIT, GLAD!!!
En nu moet je imeens op dezelfde manier blijven rijden als dat het droog is en ook gewoon vol in de ankers gaan voor een bocht. Dat vertrouwen moet je toch wel hebben. Ik heb gemerkt dat de baan idd niet gladder is, ik had nog steeds waanzinnige grip!
Het was in ieder geval een hele leuke ervaring maar nu willen we het ook eens op het heilige asfalt van Assen gaan proberen.

PS Kunnen jullie ook de site van circuitfoto.be niet op?? Ik schijn een of ander wachtwoord te moeten invullen?
 
Laatst bewerkt:
@fazerchick: zijn jullie op de motor naar zolder gereden? Dit is mijn plan (vanaf Rdam) maar weet niet of dat goed te doen is?
 
@pjp

Ja hoor, dat is prima te doen, wij zijn wel zaterdag er al heen gereden en hebben overnacht in de buurt, omdat je al vroeg op het circuit moet zijn. Terug hebben we lekker wat gegeten in Breda zodat je een pauze hebt, goed te doen.
 
Ik ben ook 1+ gaan doen. Viel me nog tegen qua snelheid. Volgende keer maar gewoon vrij rijden, ik moest elke bocht inhouden voor degene voor me. ;(

Alleen de 1e sessie heb ik een paar ronden wat harder kunnen rijden achter de marshall aan. Was gelijk heel de groep uit elkaar gereden toen we moesten rouleren bij start-finish. _O-

Ik vond zelf het rijden in de regen het leukst, toen reed ik voor mijn gevoel het meest op de (mijn) grens. Maar toen ik voor de 4e keer weggleed met mijn achterwiel heb ik de sessie maar niet afgemaakt. -O-
Denk dat 1mm profiel niet genoeg is voor regen rijden. |(
 
he 26 mei dan kommen we elkaar nog wel tegen. wij vertrekken uit middelburg, vorig jaar op 17 september nog gereden vier sesies en toen regen. was voor mij de eerste keer. maatjes van mij gaan vaker en hebben en circuit motor ik ga op mijn straat fiets. een tip als je in de mogelijkheid ben ga met de auto en trailer. mocht je vallen dan kun je altijd nog thuis komen als je zelf niets mankeerd.

op aanraden van mijn vrienden niet gestart in niveau 1 maar in 2 snel. als je al veel straat ervaring hebt kun je hier prima mee mee komen. kreeg de eerste sessie een marshel mee maar die zei al snel dat ik er vandoor mocht gaan. probeer gewoon lekker je eigen rit te rijden wel gas geven natuurlijk, en er zijn er altijd die sneller zijn!!!!

plezier maken dat is belangrijk weet waar je grenzen liggen en ga altijd voor veiligheid.

kreeg vandaag erg veel zin in 26 mei, even met een maatje lekker wezen vlammen. en dan begint het weer te kriebelen ik heb er goesting in.

jullie veel plezier groeten en misschien zien we mekaar
 
Hoi ik ben ook van de partij op 10-07 (vrij rijden) ik kijk er al naar uit sinds februari! :9~ Word mijn eerste keer op Zolder en mijn eerste echte circuitdag. (vorig jaar de KNMV opstapdag gehad op Assen en dat was super, alleen had het tempo wel wat omhoog gemogen)
Zelf was ik van plan om een dag van te voren ergens in de buurt op een camping te gaan staan. Om nu om 4 uur mn wekker te zetten in de vakantie... Het lijkt me ook niet zo handig om na een hele dag circuit rijden nog eens 2 uur op de motor te gaan zitten. Ik weet nog wel van de opstapdag dag ik aardig verrot was. En dat waren maar drie sessies.

Oja weet iemand of die transponder ook je rondetijden noteerd? Niet dat die zo spectaculair zullen zijn maar toch leuk om te weten.
 
Laatst bewerkt:
he 26 mei dan kommen we elkaar nog wel tegen. wij vertrekken uit middelburg, vorig jaar op 17 september nog gereden vier sesies en toen regen. was voor mij de eerste keer. maatjes van mij gaan vaker en hebben en circuit motor ik ga op mijn straat fiets. een tip als je in de mogelijkheid ben ga met de auto en trailer. mocht je vallen dan kun je altijd nog thuis komen als je zelf niets mankeerd.

op aanraden van mijn vrienden niet gestart in niveau 1 maar in 2 snel. als je al veel straat ervaring hebt kun je hier prima mee mee komen. kreeg de eerste sessie een marshel mee maar die zei al snel dat ik er vandoor mocht gaan. probeer gewoon lekker je eigen rit te rijden wel gas geven natuurlijk, en er zijn er altijd die sneller zijn!!!!

plezier maken dat is belangrijk weet waar je grenzen liggen en ga altijd voor veiligheid.

kreeg vandaag erg veel zin in 26 mei, even met een maatje lekker wezen vlammen. en dan begint het weer te kriebelen ik heb er goesting in.

jullie veel plezier groeten en misschien zien we mekaar

*O* waar rijd je op?
 
Hoi ik ben ook van de partij op 10-07 (vrij rijden) ik kijk er al naar uit sinds februari! :9~ Word mijn eerste keer op Zolder en mijn eerste echte circuitdag. (vorig jaar de KNMV opstapdag gehad op Assen en dat was super, alleen had het tempo wel wat omhoog gemogen)
Zelf was ik van plan om een dag van te voren ergens in de buurt op een camping te gaan staan. Om nu om 4 uur mn wekker te zetten in de vakantie... Het lijkt me ook niet zo handig om na een hele dag circuit rijden nog eens 2 uur op de motor te gaan zitten. Ik weet nog wel van de opstapdag dag ik aardig verrot was. En dat waren maar drie sessies.

Oja weet iemand of die transponder ook je rondetijden noteerd? Niet dat die zo spectaculair zullen zijn maar toch leuk om te weten.


Toen ik een half jaar geleden daar was. Zag ik niets anders dan tenten staat voor de pitboxen. Dus je zou zelfs bij het circuit kunnen slapen:W

en ja een transponder noteerd je ronde tijden alhoewel ik niet weet of je er een meekrijgt.
 
Laatst bewerkt:
Toen ik een half jaar geleden daar was. Zag ik niets anders dan tenten staat voor de pitboxen. Dus je zou zelfs bij het circuit kunnen slapen:W

en ja een transponder noteerd je ronde tijden alhoewel ik niet weet of je er een meekrijgt.

Haha op het circuit slapen, dat zou helemaal gaaf zijn, wakker worden met de geur van vers verbrandde koffie benzine en het gefluit gebulder van volgeltjes motoren.
In de brief die ik kreeg stond dat ik een transponder krijg op die dag dus. Maar ik dacht dat die er alleen voor was om door te geven wie er langs de geluidspaal rijd.
 
Laatst bewerkt:
Haha op het circuit slapen, dat zou helemaal gaaf zijn, wakker worden met de geur van vers verbrandde koffie benzine en het gefluit gebulder van volgeltjes motoren.
In de brief die ik kreeg stond dat ik een transponder krijg op die dag dus. Maar ik dacht dat die er alleen voor was om door te geven wie er langs de geluidspaal rijd.

stond ook bij mij in de brief. Maar mischien omdat het bij mij open uitlaat dag was en mijn eerste keer was dat ik dat ding niet meekreeg. Mischien dat jij er wel een mee krigt. Is altijd leuk om je tijden te zien, zeker als je van plan bent vaker gaat. Dan zie je tenmiste wat je doet. Maar ik zou zeggen veel plezier. Hou het voor jezelf leuk. Er zijn altijd snellere mannen maar dat maakt niets uit. Het belangrijkste is dat je zelf plezier hebt en veilig en ongedeerd naar huis kan (de motor ook natuurlijk).
 
Laatst bewerkt:
In de brief die ik kreeg stond dat ik een transponder krijg op die dag dus. Maar ik dacht dat die er alleen voor was om door te geven wie er langs de geluidspaal rijd.

Ja, dat klopt, die transponder is er puur om je geluid te meten, heb je teveel decibel, krijg je de zwarte vlag.
Er worden geen rondetijden gemeten.
 
stond ook bij mij in de brief. Maar mischien omdat het bij mij open uitlaat dag was en mijn eerste keer was dat ik dat ding niet meekreeg. Mischien dat jij er wel een mee krigt. Is altijd leuk om je tijden te zien, zeker als je van plan bent vaker gaat. Dan zie je tenmiste wat je doet. Maar ik zou zeggen veel plezier. Hou het voor jezelf leuk. Er zijn altijd snellere mannen maar dat maakt niets uit. Het belangrijkste is dat je zelf plezier hebt en veilig en ongedeerd naar huis kan (de motor ook natuurlijk).
Ghehe daar heb ik persoonlijk een andere visie op, inhalen en sneller zijn is voor mij een deel van het plezier }) Zelfde als voor de "fun" aan een wedstrijd meedoen, onzin, ik wil gewoon winnen, klaar. Dat je dan koste wat het kost halsbrekende toeren uit gaat halen is wat anders, als die ander echt sneller is dan is dat zo, maar ik hou wel van een beetje competitie. ;)

Ja, dat klopt, die transponder is er puur om je geluid te meten, heb je teveel decibel, krijg je de zwarte vlag.
Er worden geen rondetijden gemeten.
Oke bedankt, jammer.
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand trouwens ervaring met de zolder camping? Heb nu 2 keer gebeld en 3 mailtjes gestuurd maar echt duidelijke info blijft tot nu toe uit... Word er een beetje moe van. Als het goed is kan ik er overnachten maar een echte bevestiging blijft uit. Beetje raar. Net of ze geen klanten willen :?
 
Let wel op dat je niet verzekerd bent he!

Maatje van mij is vorige maand op zolder geweest, ook voor de eerste keer.

En hij is mooi op zn plaat gegaan nadat hij bijna op zn voorligger is geknald die zich voor de bocht verremd had. (recht stuk omhoog, daarna omlaag en gelijk een bocht naar links)

Was een mooie Gsxr 750 K4 die hij net 2 weken had.

Oja en schroef je kentekenplaten eraf want heb gehoord dat ze daar van de verzekeringsmaatschappijen nogal eens kentekens staan te noteren.
 
vervelend die val partijen. ook een maatje van me is op zijn plaat gegaan (26 mei) eerste sessie derde ronde zag hem al op krabbelen dus niks aan de hand, maar is wel even schrikken!! hebben 10 kg grind uit het kuipwerk gehaald alles na gekeken en zijn weer gaan knallen. eerste sesie was de baan zeik nat, wilde eerst niet rijden maar toch gedaan zelf rijd ik een cbr 600f rood paars met michelins 2ct dus grip genoeg, stond er vertelt van hoe glad het kon zijn, maar ook hoe veel grip je nog hebt in de regen.

al met al een prachtige dag geweest met weer wat ervaring erbij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan