naar zolder

pjp

MF veteraan
21 jun 2005
1.042
0
26 mei ga ik voor de eerste keer circuitrijden en heb daar erg veel zin.
Ik ga naar Zolder. zijn er meerdere hier op het forum die die dag gaan rijden en misschien is het leuk om samen die kant op te reizen?

ik zou zeggen laat iets horen (o, en tips voor op het circuit zijn welkom :Y )
 
Ik ga morgen naar Zolder om te rijden... Ook voor de eerste keer..

Zal je wel ff laten weten hoe het was..!!
 
Graag! ben erg benieuwd! Veel plezier! *O*
 
ik kom er alle dagen :W ( werk aan de andere kant van de sloot }) ) , donderdag de belcar weer hore traine :9~

zolder is best wel leuk,goeie accomodatie en goed gelegen...

met de motor heb ik 'r nog niet gereden (zal er wel van kome als ik 'n rs125je heb aangeschaft voor erbij), met een raceauto en de trapfiets wel :)
wel oplette voor oetlullen die ook voor de eerste keer gaan op hun nieuwe superbike en je van je fiets rijden door domme ik-wil-snel-gaan-en-volgen-maar-kan-niet-remme-of-insturen-acties B| |(
machogehalte kan nog wel eens hoog staan,je zit in belgisch limburg he :+
veel plezier in ieder geval.. enneh hou 'm recht he ;)
 
21 april was er ook iets speciaals te doen op Zolder geloof ik.. iets met demorijden van Kawasaki en een speciale circuit-happening

http://www.kawasaki.nl/content.asp?Id=34048D6B55B&CId=6549116
 
Laatst bewerkt:
ik ga 28 april, en ik ben idd het meest oplettend voor mensen die mij kost wat kost in willen halen. Ik ga ook voor het eerst dus als iemand mij per se in wil halen gaat ie zijn ganag maar, ik kom voor mijn lol!
 
26 mei ga ik voor de eerste keer circuitrijden en heb daar erg veel zin.
Ik ga naar Zolder. zijn er meerdere hier op het forum die die dag gaan rijden en misschien is het leuk om samen die kant op te reizen?

ik zou zeggen laat iets horen (o, en tips voor op het circuit zijn welkom :Y )

Hoi Ben ook is van plan daar te gaan rijden, wat moet dat kosten want volgens mij valt t best mee daar kwa prijs!
Ben er wel paar keer geweest leuk circuitje ligt mooi gelegen tussen de bossen
en heb van horen zeggen dat daar ook goede begleiding is dus die tips zul je zeker wel van hun krijgen!
Veel plezier in ieder geval alvast
 
Laatst bewerkt:
Ik ken het circuit niet van het zelf rijden, wel van regelmatig bezoek aan de autoraces daar. Maar wat mij betreft is Zolder het gezelligste en leukste (vanaf de kant dan) circuit in de benelux.
 
Ken het circuit nog niet, ga er 9 mei en 25 juli eens een paar rondjes rijden!
Niet zo duur inderdaad, heb 125 euro moeten betalen, en een cursusje is geloof ik maar 115 ofzo!
Zit volgens mij wel aardig wat verschil tussen de diverse aanbieders qua prijs.
Zoekt en gij zult vinden ;)
Wie weet tot daar!
 
met de motor heb ik 'r nog niet gereden (zal er wel van kome als ik 'n rs125je heb aangeschaft voor erbij),machogehalte kan nog wel eens hoog staan
wel oplette voor oetlullen die ook voor de eerste keer gaan op hun nieuwe superbike en je van je fiets rijden door domme ik-wil-snel-gaan-en-volgen-maar-kan-niet-remme-of-insturen-acties B| |(

van oetlullen gesproken...
wie koopt nu een rs 125 " voor erbij" als men de BESTE :? , SNELSTE :N , MOOISTE :Y Ducatie rijdt?
Lullig? :Y O-) jawel, als die hoyasuka's om de oren vliegen.
 
Ik ga morgen naar Zolder om te rijden... Ook voor de eerste keer..

Zal je wel ff laten weten hoe het was..!!

En? was het :} ?? Ben erg benieuwd, ook wat betreft de faciliteiten op het circuit. Tanken, bandjes, hulp bij de afstelling van de vering etc is dat er allemaal?
Hoe was de begeleiding? Do,s en don't s?
Veel vragen, sorry O-)
 
Nou ben terug van Zolder...

We waren om 4 uur opgestaan en rond kwart voor 5 gaan rijden ( twee motoren in een busje )
We hadden op de navigatie staan dat we het beste via Antwerpen konden rijden, dat was welliswaar meer kilometers(235 KM) vanuit Almere, maar wel de hele tijd snelweg. we hadden er 2,5 uur over gedaan

Ik zou toch aanraden om via eindhoven te gaan en daar de N weg naar Zolder te pakken dit is 185 KM maar een hele lange tijd een 2 baans N weg waar je makkeilijk net zo hard kan rijden als op de snelweg. deze weg hadden we ook op de terugweg gepakt en toen was het een stuk drukker dan vroeg in de ochtend, we hadden er 2 uur over gedaan..

Eenmaal op het circuit aangekomen bus neergezet, motoren uitgeladen en ff vragen aan de buren wat precies de bedoeling was... Hij liet ons weten dat we voor dat we iets gingen doen door de technische keuring heen moesten.. Dus wij daar heen..
Een aantal aandachts punten:
- heb goed profiel op je banden
- standaard uitlaat of DB killer er in..
- zorg dat er goede druk op je remhendels heb staan..

Na de keuring terug naar de bus en toen kwamen we er achter dat we nog een inschrijfnummer moesten halen.. ( doe dit meteen na dat je door de technische keuring komt anders moet je redelijk lang wachten)
Wij inschrijfnummers gehaald en dan krijg je ook meteen een brief waar in staat waar je hoelaat moet zijn..
( ik weet niet in welke klasse je hebt ingedeeld maar ik zat in niveau 1, ik denk jij ook)

wij moesten om 10:20 naar Pitbox 28 daar kregen we uitleg wat we allemaal gingen doen die dag. Er zijn nederlandse en belgische leraren. Als je een Belg hebt dan moet je goed luisteren want die is niet altijd te verstaan...

Hij gaat je uitleggen wat de bedoeling voor de dag is..( ik kan het wel allemaal gaan zeggen alleen dan wordt mn verhaal nog langer) het is in ieder geval leuk als je nog nooit op het circuit hebt gereden..Je gaat 5x 20 min op het circuit rijden en na elke keer rijden kom je terug in de pitbox voor de theorie..

wij hebben helaas maar 3 keer gereden omdat het redelijk hard ging regenen..
je bent niet verplicht om te gaan rijden... maar wij hadden geen zin in een schuiver...!!

Tanken kan je op het cicuit doen..
Bandjes moeten goed zijn anders moet je daar kopen en is een stuk duurder..
ja kan er eten, drinken, sigaretten kopen, naar de WC...
Begeleiding was goed...
 
ik kom er alle dagen :W ( werk aan de andere kant van de sloot }) ) , donderdag de belcar weer hore traine :9~

zolder is best wel leuk,goeie accomodatie en goed gelegen...

met de motor heb ik 'r nog niet gereden (zal er wel van kome als ik 'n rs125je heb aangeschaft voor erbij), met een raceauto en de trapfiets wel :)
wel oplette voor oetlullen die ook voor de eerste keer gaan op hun nieuwe superbike en je van je fiets rijden door domme ik-wil-snel-gaan-en-volgen-maar-kan-niet-remme-of-insturen-acties B| |(
machogehalte kan nog wel eens hoog staan,je zit in belgisch limburg he :+
veel plezier in ieder geval.. enneh hou 'm recht he ;)

In Niveau 1 mag je elkaar niet inhalen..

doe je dat wel mag je je spulen pakken..!!

Het kernwoord bij Niveau 1 is VEILIGHEID...!!
 
21 april was er ook iets speciaals te doen op Zolder geloof ik.. iets met demorijden van Kawasaki en een speciale circuit-happening

http://www.kawasaki.nl/content.asp?Id=34048D6B55B&CId=6549116



21 April is idd een Kawa dag op Zolder :Y

ik ga ook heen voor het eerst *O*
 
Klinkt goed! dank voor je reactie. En wat waren je tijden? ga je nog een keer?



je krijgt geen tijden je moet gewoon in een treintje achter elkaar aan rijden..

je gaat elke keer een stukkie harder

Die dag leer je echt:
- lijnen rijden
- positie op de motor
- plaats van handen en voeten

in de eerste 2 rondjes had ik echt pijn aan mn polsen mdat het zo langzaam ging..

over twee maanden Niveau 1+ doen...!!!
 
Ik ben zelf in augustus naar zolder geweest naar de open uitlaat dag. Jammer genoeg heb ik maar 2 rondjes gereden omdat het heel de dag hard aan het regenen was en ik geen zin had om met schade naar huis te gaan. Het is precies zoals BennieR1 zegt. Je kunt tanken net buiten de pitbox. Keuring stelt geen drol voor maar eerst even inschrijven. Op het formulier dat je meekrijgt na het inschrijven staat precies hoelaat je in de des betreffende pitbox moet wezen. Bij ons was het de pitbox waar je ook de keuring had. Ik ben zelf van plan ook nog een keer een normale dag te boeken omdat je dan ieder geval uitleg kijgt hoe je de ideale lijnen moet rijden. Is toch wel heel handig. Er zijn altijd mannen die dat tegen spreken maar hoor van meerdere dat dit toch echt beter is. Op de open uitlaat dag heb je dat niet dan is het gewoon vrij rijden in langzaam gemiddeld en snelle groepen. Voor de rest een heel leuk circuit waar toch wel redelijk veel snelle bochten in zitten en 2 leuke rechte stukken.

Let trouwens wel op dat je met een orginele uitlaat rijd of eentje met DB killer. Want ze meten geloof ik op 2 punten. Je krijgt 1x een waarschuwing en mag die run niet meer afmaken en bij een 2e overtreding is het einde oefening. :W
 
Laatst bewerkt:
Tanken kan je op het cicuit doen..
Bandjes moeten goed zijn anders moet je daar kopen en is een stuk duurder..
ja kan er eten, drinken, sigaretten kopen, naar de WC...
Begeleiding was goed...

Bandjes duur?

€245 euro voor een setje BT002 pro. Is niet echt duur hoor :N
Denk zelfs dat ze maar op weinig plekken goedkoper zijn.
 
van oetlullen gesproken...
wie koopt nu een rs 125 " voor erbij" als men de BESTE :? , SNELSTE :N , MOOISTE :Y Ducatie rijdt?
Lullig? :Y O-) jawel, als die hoyasuka's om de oren vliegen.

ik!

btw als je alleen reageert om mij te irriteren zout je maar terug op naar hier :W :j

meer reactie krijg jij ook niet meer van mij ouwe sok :Z
 
Laatst bewerkt:
In Niveau 1 mag je elkaar niet inhalen..

doe je dat wel mag je je spulen pakken..!!

Het kernwoord bij Niveau 1 is VEILIGHEID...!!

i know... maar 't is niet dat je niveau 1 gedaan hebt dat je hard kan gaan :N loopt vaak genoeg fout af daar, zeker met veel volk op de baan zoals bij sommige bookingverenigingen wel gebeurt ...

beetje zonde om dan daar de dupe van te worden B|
 
Nou ben terug van Zolder...

We waren om 4 uur opgestaan en rond kwart voor 5 gaan rijden ( twee motoren in een busje )
We hadden op de navigatie staan dat we het beste via Antwerpen konden rijden, dat was welliswaar meer kilometers(235 KM) vanuit Almere, maar wel de hele tijd snelweg. we hadden er 2,5 uur over gedaan

Ik zou toch aanraden om via eindhoven te gaan en daar de N weg naar Zolder te pakken dit is 185 KM maar een hele lange tijd een 2 baans N weg waar je makkeilijk net zo hard kan rijden als op de snelweg. deze weg hadden we ook op de terugweg gepakt en toen was het een stuk drukker dan vroeg in de ochtend, we hadden er 2 uur over gedaan..
Breda-Turnhout-Geel is nog korter, maar net zo snel :)
Edit: Voor mij vanuit Gorinchem is dat, zie nu op de routeplanner dat vanuit Almere over Eindhoven inderdaad korter is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan