Nachtelijke highsider gemaakt

Eenmaal thuisgekomen ontdekte ik wel een pluspuntje: zonder die rechter spiegel en richtingaanwijzer kan ze een stuk gemakkelijker door de tuindeur...

Ik moest :) .

Maar voel wel met je mee hoor, zonde van de schade (zeker omdat
je er een jaar aan gewerkt had :( ) maar blij dat je zelf
niets mankeert....
 
Het zou ook heel goed kunnen zijn dat de olie gewoon uit de carter-ontluchting is komen lopen.... een kapot carterdeksel lijkt me redelijk opvallen en bovendien zou je dan verwachten dat íe ook na het rechtopzetten door zou blijven lekken, wat gezien de post van TS niet het geval is.

meneer Betwetertje.........hahahahaha

geloof mij nou maar , dan kom het allemaal goed.
 
He SparkyGSX,

Klote man, ik hoop dat je alles snel weer op lappen voor het aanstaande buitenlandavondtuur. Belangrijkste is dat je lichamelijk geen megazaken hebt en dat je zonder verdere kleerscheuren "gewoon" kan lopen en denken :)
Da's het belangrijkste toch???? Overigens jouw humor is van het soort klasse dus weer een fijn verhaal voor later bij de _O- icetea _O- . Of toch maar een biertje?

Lag er trouwens niet weer zo'n mooi hoopje zand als in die ene bocht tijdens het rijden afglopen maandag???

mazzel!!
 
Heej eldzjepettotdm,

Die hele avond is gebaseerd op het maken van verhalen. Namelijk tijdens het rijden met de motortrailer naar huis zaten we hem al te knijpen met de brandstof en stonden we uiteindelijk bij een pomp zonder nachtautomaat... Doorrijden naar de volgende dus en hopen dat we die zouden halen. Al rijdende doemden natuurlijk al de wilde verhalen in onze hoofden op als we daadwerkelijk met een lege tank zouden staan...(Het is een diesel, dus dan zouden we ook nog eens moeten ontluchten...) De kans op een lege tank was namelijk ENORM aanwezig... Uiteindelijk de 20km verder gelegen pomp gehaald en het aantal liter getankt dat volgens de specs van de auto overeenkomt met de brandstoftankinhoud...PFEEEW.

Maar ja, uiteindelijk geen verhaal. Balen dus. SparkyGSX was kennelijk zo geobsedeerd door het idee van een verhaal, dat ie zijn eigen verhaal maar geschreven heeft...
 
Vanochtend gelijk de politie gebeld om melding te maken van de gelekte olie, het lag niet echt op de ideale lijn, maar je zou er als motorrijder toch doorheen kunnen rijden. Het lag aan de binnenkant van de bocht tegen de vluchtheuvel aan, en het zal ongeveer een liter geweest denk ik. De plaatselijke politie zou rijkswaterstaat opdracht geven om het op te ruimen. (draai ik weer zelf voor op, lekker dan, ik had ook niet kunnen bellen, maar ja, zo ben ik dan weer niet).

Heel netjes dat je gebeld hebt. Ik denk trouwens dat het wel los zal lopen met dat verhalen van die schade op jou. Rijkswaterstaat heeft wel wat beters te doen dan factuurtjes te maken voor relatief kleine vervuilingen. Tis nu niet echt een dieseloliecontainer die leeggelopen is ;)
En mocht je de kosten toch voor je rekening krijgen, dan lijkt het mij redelijk als je dit op je WA laat verhalen. Per slot van rekening heb jij niet bewust olie gelekt en is het het gevolg van een ongeval. Uiteindelijk kun jij de bal met evenveel gemak kaatsen, want zeer waarschijnlijk ben jij door de staat van het wegdek onderuit gegaan en voor die staat van het wegdek is Rijkswaterstaat verantwoordelijk .
Maar goed, intussen ben je er redelijk goed vanaf gekomen. Sterkte met het herstel.
 
zeer waarschijnlijk ben jij door de staat van het wegdek onderuit gegaan en voor die staat van het wegdek is Rijkswaterstaat verantwoordelijk .
Maar goed, intussen ben je er redelijk goed vanaf gekomen. Sterkte met het herstel.

Ja, volgens mij ligt er dus veel te veel bitumen op dat nieuwe stuk wegdek, die met dit warme weer door de auto's is uitgesmeerd over de kruising. Ik heb er over zitten denken om te proberen rijkswaterstaat aansprakelijk te stellen, maar de motor is al 17 jaar oud, en ik denk dat de dagwaarde min de restwaarde (dat is wat je van de verzekering zou krijgen, toch?) minimaal zal zijn, dus niet echt de moeite. Als hij economisch niet total-loss zou worden verklaard (lijkt me sterk met zo'n oude motor), moet je het door een dealer laten repareren en dan moet je nog maar afwachten of je het vergoed krijgt.


Hoe is het nu met je motor, wat veroorzaakte de olielekkage ?

De Kale

Tja, dat is nog steeds de grote vraag, aangezien het blok nog gewoon loopt en dan geen olie lekt. Ik vermoed dat de kleppendeksel pakking niet helemaal afsluit (is al wat ouder en een aantal keer los geweest), dat er een hoop olie in die ruimte is gekomen, en langs die pakking eruit is gelopen. Iets anders kan ik niet bedenken eigenlijk.

Een paar mensen suggereerde al dat het door de carterontluchting zou kunnen komen, maar volgens mij heb ik alleen ontluchting midden boven op het kleppendeksel, en dat slangetje gaat naar het luchtfilterhuis.

Aan het blok kan ik het niet echt zien, de olie zit zo'n beetje overal omdat ik em natuurlijk weer rechtop gezet heb en zo. Het plan is om het blok te poetsen zodat ie helemaal droog is en dan een stuk te rijden om te kijken of ie ook droog blijft.
 
Ja, volgens mij ligt er dus veel te veel bitumen op dat nieuwe stuk wegdek, die met dit warme weer door de auto's is uitgesmeerd over de kruising. Ik heb er over zitten denken om te proberen rijkswaterstaat aansprakelijk te stellen, maar de motor is al 17 jaar oud, en ik denk dat de dagwaarde min de restwaarde (dat is wat je van de verzekering zou krijgen, toch?) minimaal zal zijn, dus niet echt de moeite. Als hij economisch niet total-loss zou worden verklaard (lijkt me sterk met zo'n oude motor), moet je het door een dealer laten repareren en dan moet je nog maar afwachten of je het vergoed krijgt.

Ik weet niet of je rechtsbijstand hebt, maar móchten ze je een flink bedrag in rekening brengen, dan heb je dit nog achter de hand. 'als jullie gaan aanklagen, dan ga ik ook aanklagen ;)
Hopelijk is dat allemaal niet nodig.

Ik heb trouwens 20 jaar geleden met mijn GS550 een schuiver gemaakt op bevroren sneeuw en daar hield ik ook een heel klein scheurtje in het carter aan over. Ik kon wel janken toen ik de olie zag. Ik heb dat toen dichtgesmeerd met 2 componenten kneedmetaal. Ik had er destijds weinig vertrouwen in dat ie dat zou houden, maar vorige week liep de motor nog steeds (en zonder lekkage 8-)
Blijkbaar is dat toch een prima langeduurreparatie. Je schreef dat ie nu niet lekt, maar dat is natuurlijk met een koud blok. Als het blok heet wordt en gaat uitzetten, dan kan dat scheurtje dat nú dichtzit makkelijk open gaan staan en opnieuw gaan lekken.
 
Je schreef dat ie nu niet lekt, maar dat is natuurlijk met een koud blok. Als het blok heet wordt en gaat uitzetten, dan kan dat scheurtje dat nú dichtzit makkelijk open gaan staan en opnieuw gaan lekken.

Hmm, goed punt, daar had ik nog niet aan gedacht. De olie is natuurlijk ook dikker met een koud blok, dunne olie lekt natuurlijk ook gemakkelijker.
Het scheelt wel dat het blok helemaal ingebouwd zit tussen het frame en de uitlaatbochten, het is onmogelijk om het aan te raken met een vlak stuk asfalt, behalve de startmotorkoppeling aan de linkerkant van het blok (en die heeft geen krasje).
 
Als je motor op zijn kant (of misschien zelfs op zijn kop) heeft gelegen kan er best wat olie via de carterontluchting naar buiten zijn gelopen. Dan zou 'ie vanzelf moeten stoppen met lekken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan