nagaan weersgesteldheid bepaalde datum (HELP!)

quintiexxx

Die hard MF'er
16 mrt 2003
251
0
Eindhoven
help!

ik was enige tijd geleden slachtoffer van de onoplettendheid van een automobilist waarbij ik een uitwijkmanouvre moest maken en vanwege een nat / glad wegdek in de slip ben geraakt.

nu neemt de tegenpartij geen schuld en het ploitierapport rammelt van alle kanten.

hoe kan ik naslaan hoe de weersgesteldheid op een bepaalde dag in een bepaalde gemeente was?

;(
 
help!

ik was enige tijd geleden slachtoffer van de onoplettendheid van een automobilist waarbij ik een uitwijkmanouvre moest maken en vanwege een nat / glad wegdek in de slip ben geraakt.

nu neemt de tegenpartij geen schuld en het ploitierapport rammelt van alle kanten.

hoe kan ik naslaan hoe de weersgesteldheid op een bepaalde dag in een bepaalde gemeente was?

;(


Ik weet niet waar je woont, maar alle vliegevelden van de Koninklijke Luchtmacht hebben een eigen meteo. Mogelijk dat aan de hand van de daar opgemaakte weerraporten een en ander is te reproduceren. Anders heeft Het KNMI mogelijk nog aanvullende weersations die officiële waarnemingen doen en registreren. Tot slot rigistreert Rijkswaterstaat op een aantal vaste meetpunten in het land de toestand van de weg in relatie tot het weer. Zij leggen dit waarschijnlijk ook vast in een database.

Het zal je waarschijnlijk te doen zijn om een lokaal waarrapport.


suc6
 
Via www.weeronline.nl kun je een jaar terug kijken om min/max temperaturen en neerslag op te vragen.

Bv. neerslag op 28 januari 2004 in Eidhoven: ga naar Nederland > Eindhoven > Terug blik > Neerslag 2 weken januari 2004 en je ziet in de plot dat het 6mm was.
 
Ik heb wel eens het KNMI gebeld omdat ik pas 2 maanden nadat het gebeurd was hagelschade ontdekte aan mijn sleurhut: een telefoontje en ik wist de juiste datum voor mijn verzekering, prima service daar!
 
Terug
Bovenaan Onderaan