Naked bike zomer seizoen buiten of binnen

Speedy1985

Rookie
17 mrt 2017
7
0
Laren N-H
Hey,

Ik heb inmiddels mijn Honda CB650F tricolor opgehaald en hij staat voor nu in de schuur waar die in de winter stop ook gaat staan.
Maar nu mijn vraag wie heeft de motor buiten staan? en kan die het beste steeds binnen staan of kan die in de motor seizoen buiten staan en in de winter pas in de schuur dit is me eerste motor dus vandaar me vraag ook betreft netjes op de motor te zijn ( als hij buiten staat staat hij ook droog )

ik hoor het wel wie hem altijd buiten hebben staan en wie niet en wat het beste is om de moor netjes te houden gr. stefan
 
Het beste is motorolie van de action in een plantenspuit te doen en dan dun laagje over de motor spuiter (niet op de remmen).
Regen druipt er dan zovanaf,
Dan blijft die mooi glimmend en geen uv aantasting.

Zo doe ik het altijd
 
Hey,

Ik heb inmiddels mijn Honda CB650F tricolor opgehaald en hij staat voor nu in de schuur waar die in de winter stop ook gaat staan.
Maar nu mijn vraag wie heeft de motor buiten staan? en kan die het beste steeds binnen staan of kan die in de motor seizoen buiten staan en in de winter pas in de schuur dit is me eerste motor dus vandaar me vraag ook betreft netjes op de motor te zijn ( als hij buiten staat staat hij ook droog )

ik hoor het wel wie hem altijd buiten hebben staan en wie niet en wat het beste is om de moor netjes te houden gr. stefan

Van een paar nachtjes buiten zal je motor niet smelten, maar als je de mogelijkheid hebt om hem binnen te stallen, waarom zou je dit dan niet doen?

Binnen zetten is in principe altijd beter, mits hij in een goed geventileerde ruimte staat. Blijft hij lekker droog, schoon en veiliger tegen mensen die niet met hun vingers van andermans spullen af kunnen blijven.
 
Ik zou hem zelf minimaal overdekt wegzetten. Ik heb een CB500 in een jaar zien vergaan omdat deze buiten ongunstig was geplaatst. Al het gloednieuwe rubber binnen het jaar gescheurd, roest, slechte remmen etc. Ik heb nu twee motoren in een hok staan en daar blijven ze prima onder.
 
'Niked bike zomer seizoen buiten of binnen' > 'Naked bike zomer seizoen buiten of binnen'
 
Alle weersomstandigheden tasten de motor aan, dus ook de zon (uv stralen). Als je de mogelijkheid hebt de fiets binnen te zetten, zou ik dat gewoon lekker doen. Wordt het voor kwaadwillenden ook nog eens lastiger gemaakt om 'm mee te nemen.
 
Thanks allen, heb hem nu binnen staan en met een motor mover en rijplaatjes voor de verhoogde drempel van de deur zou het makkelijk gaan om hem binnen te zetten moet nog ff handigheidje erin krijgen
Sorry van de schrijf foutje het is idd een naked bike
 
Terug
Bovenaan Onderaan