Naked bikes met veel custom parts, aanpasmogelijkheden?

pilfton

MF'er
31 jan 2020
63
15
Ghent, Belgium
Alweer een post door mij, veel vragen als beginner natuurlijk. :)

In mijn zoektocht naar een 1e motor, vraag ik me af of er een bepaald merk/model of type van motoren is in de scrambler/caféracer categorie
die veel custom parts heeft en waar ik zelf wat op kan leren onderdelen vervangen, aanpassen en aan sleutelen.
(Ik wil niet leren een volledige motor bouwen, maar aanpassen met custom onderdelen lijkt me wel leuk)
 
BMW R75/R100, maar die zijn behoorlijk aan de prijs. K75's en K100's worden ook veel aangepast en zijn iets betaalbaarder (en minder leuk). Andere populaire optie is de CB Four-serie van Honda. Als je geen zin hebt om te slijpen/lassen, dan is er voor de Ducati Monster echt een shitload aan accessoires leverbaar waarmee je je fiets naar smaak kunt aanpassen. Kwestie van bestellen en vastschroeven, terwijl je voor het bouwen van een echte caferacer wel wat meer kennis en kunde nodig hebt.
 
oudere Honda's zijn makkelijk om aan te knutselen, veel zaken zijn tot zekere hoogte uitwisselbaar. Echter, de lol is ook het vinden en passend maken natuurlijk.

Ik zou zeggen een ZRX maar ik zou wat lichter beginnen :+
 
hawk, NTV, CB(R), VFR, CB1

edit:

klusbrommertje:
bDPNkYu.jpg


eventueel ook te koop
 
Alweer een post door mij, veel vragen als beginner natuurlijk. :)

In mijn zoektocht naar een 1e motor, vraag ik me af of er een bepaald merk/model of type van motoren is in de scrambler/caféracer categorie
die veel custom parts heeft en waar ik zelf wat op kan leren onderdelen vervangen, aanpassen en aan sleutelen.
(Ik wil niet leren een volledige motor bouwen, maar aanpassen met custom onderdelen lijkt me wel leuk)
Heb je al gereedschap?
 
hahaha! Nou hik nog aan tegen de kabelboom bij dit project, dus wellicht niet helemaal voor een beginner
 
hahaha! Nou hik nog aan tegen de kabelboom bij dit project, dus wellicht niet helemaal voor een beginner
Nee, behalve als @TS een opleiding elektrotechniek heeft gevolgd. Dan kun je een heel eind komen.
wat is er mis met de bedrading aan deze en wat verwacht je te krijgen voor een motorfiets waar nog een hoop aan te doen is?
 
kabelboom is origineel, de fiets niet meer helemaal. Dus een aantal zaken moeten verlengd of veranderd worden, en er zit een andere teller op die werkend gemaakt moet worden.

Prijs... lasting. Ik heb er voor zo'n 1300,- inzitten, waaronder nieuwe schokbreker, twee lithium accu's nieuwe ketting en tandwielen en een hoop klein spul. Dat zal ik er wel niet uit krijgen in deze staat :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan