Naked en een schermpje/kuipje kan dat?

Wat kan op een naked:

  • Alleen 100% kaal

    Stemmen: 10 23,3%
  • Flyscreen of klein ruitje

    Stemmen: 28 65,1%
  • Tophalf met bellypan

    Stemmen: 5 11,6%
  • Passend gemaakte autoruit

    Stemmen: 0 0,0%
  • Aftermarked volledige stroomlijn

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    43
net niet te groot, maar hoeveel bescherming geeft dat nou ?
lijkt me dat nog met je kop in de wind zit ,
(krijg je wel een mooie dikke nek van uiteindelijk :) )

ben nog steeds aan het overwegen om zo'n klein schermpje/koplamp dakje aaan te schaffen als het werkt tenminste .

Zo'n schermpje werkt best goed tot zo'n 160kmh. Beetje afhankelijk van hoe de wind staat ;) Daarboven wordt het wat onaangenamer en niet lang vol te houden.
 
'Naked' komt van het zien van de techniek,een bloot blok dus

Hmmm, leuke en diverse reacties tot dusver. XXXL heeft het ook wel aardig door met bovenstaande opmerking. Er zijn echter wel meer motoren die redelijk wat van het blok laten zien zonder in de buurt te komen van een naked (VTR Firestorm, SV 650/1000 S, Fazer etc etc)...

Wordt maar es tijd dat er een fabrikant opstaat die een schermpie maakt die je zonder al te veel moeite binnen een paar minuten op of af je bloterik kunt zetten. Heb je altijd de keuze:
* echt naakt voor de boulevard op een mooie zondag
* schermpie voor je tocht naar de Ardennen of die wat frissere/nattere dag
 
Is "Oben Ohne" naakt? :?
Is een vrouw met alleen een tangaslip aan naakt? :?
Is een naturist met een petje op naakt? :?

Sommigen zullen zich in een korte broek in de stad naakt voelen en met dezelfde kleren aan op het strand weer "overdressed"

Zoveel mensen zoveel meningen. Hier komen we nooit uit.
 
Zoveel mensen zoveel meningen. Hier komen we nooit uit.

No offence maare:
Hoeft ook niet. De meeste topics op dit forum geven de mening van individuele bikers weer. Is dan ook meestal zo dat het juist om de meningen van anderen gaat he. Zou een beetje saai forum worden als we gaan proberen over vaststaande feiten drukke discussies los te maken :?
 
Ik ben bang dat onderstaande schrijver gelijk heeft en verdere discussie wel leuk, maar zinloos is... Volgend onderwerp?
Maarrr,de laatste GL1800 heeft ook een bloot blokje,
Kan hem niet echt naked noemen :)
dus daar gaan we weer
 
Waarom rijd je naked, omdat je t mooi vind.
niet omdat t praktisch is??(!) is alleen maar lastig schoon te houden.
Dus waarom een ruitje? als je naked motor hebt? omdat t praktisch is daarvoor heb je geen naked die is mooi zonder ruitje en onpraktisch.
neem dan maar een tourbuffel als je praktisch (confortabel) wild rijden.
nee bij mij geen ruitje...
 
Waarom rijd je naked, omdat je t mooi vind.
niet omdat t praktisch is??(!) is alleen maar lastig schoon te houden.
Dus waarom een ruitje? als je naked motor hebt? omdat t praktisch is daarvoor heb je geen naked die is mooi zonder ruitje en onpraktisch.
neem dan maar een tourbuffel als je praktisch (confortabel) wild rijden.
nee bij mij geen ruitje...

Er is nog een verschilletje tussen een naked en een tourbuffel: zo'n 5.000 euro...
 
Maarrr,de laatste GL1800 heeft ook een bloot blokje,
Kan hem niet echt naked noemen :)

Nou ja, een bloot blokje, ik zie alleen maar een stukje cilinderkop, en zelfs daarvan betwijfel ik of het geen cover is. Ik blijf het dus eens met de stellingd dat blotigheid zit in de 'blok-exposure'...
 
'Tophalf met bellypan' = wel toevallig... daar had ik het met jou vorige week over!? ;)

Nou, weet ik gelijk of ik er dadelijk nog bij hoor...

Voel je zeker niet aangevallen jongen! Jouw Bandit S zal eerder mooier/sportiever worden met bellypan dan zonder. Gooi er alleen geen volledige stroomlijn onder want dat zou ik echt zonde vinden -> ;(

Ik doel met deze topic natuurlijk op motoren zoals de mijne, dus standaard zonder kuipje of ander plaatwerk. Er zijn gasten die dan aftermarket allerlei niet echt passend plaatwerk gaan aanbrengen en dat is meestal om te :r

Wat d8 je hiervan:
full


By2way: hoe zit dat met die mods aan je bike? Datum in de planning? Pics volgen wel neem ik aan en tot die tijd geen woord meer over je bellypan he :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan