Naks vervangen honda vtr 1000

Stefan92112

MF'er
10 sep 2019
33
8
Goodmorning

de naks van mijn vtr 1000 moet vervangen worden. Is dit een klusje om makkelijk zelf te doen? En waar moet ik op letten bij het vervangen?

alvast bedankt
 
Het feit dat je dat moet vragen is al een slecht teken.
Wij weten ook niet hoe handig je bent.
Je weet toch dat er 2 in zitten,in elke cilinder 1.
De klepdeksels moeten er af om de nokkenassen in de juiste stand te zetten.
Als je daarmee iets fout doet is je blok eraan.
 
Zijn genoeg mensen die ze vervangen met de kleppendeksels er nog op. Ik raad dat af, de link/handleiding van Aprilia 4 fun is naar mijn idee de beste aanpak. 6mm speling aanhouden op de nokkenasketting is belangrijk. Wat vloeibare pakking op de achterste manuele spanner zodat er geen olie langs de draadbout lekt is een pré. Gelijk kleppen controleren en de carburateurs synchroniseren zou de klus helemaal afmaken. Voordat je op de startknop drukt eerst handmatig de motor zonder bougies erin ronddraaien om te zien ofdat de timing nog klopt op beide cilinders. Leuke winterklus :) :t.

O, monteer manuele spanners en laat je geen nieuwe auto spanners aansmeren.
 
Ik ga vd week het blok er maar tussen uit halen dan kan ik er beter bij. En las dat ik de ketting kan vast maken aan de tandwielen als die op tijd staat. Dus dat ga ik dan even proberen
 
Blok kan in het frame blijven, voorkom je ook een hoop ellende mee . Oa draadeinden in het blok waar de uitlaten mee vastzitten kunnen afbreken mocht je deze willen lossen. En andere zaken natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan