Beste medeforummers, ik heb een prangende vraag
Van een collega kan ik voor een appel en een ei een CBR600F1 uit 1987 overnemen. Hij meldt echter dat de nokkenasketting wat rammelt. Dit lijkt een gevalletje 'NAKS kapot'.
Nu kan ik van dit type nergens een handleiding vinden voor het vervangen hiervan. Ik vind wel handmatige NAKSen voor een paar tientjes, maar een inbouwhandleiding is onvindbaar. De lokale motorzaak rekent ~300 euro voor het vervangen, wat ik op een motor van dit kaliber veel te duur vind.
Voor mij is het issue nu 'wel of niet kopen', afhankelijk van de kosten die ik er nog aan moet maken. Voor de rest loopt de motor prima, dus dat is geen issue.
Iemand enig idee of ik dit makkelijk zelf kan (redelijk handig, geen sleutelervaring), of ik er wellicht gewoon mee door kan rijden, of wellicht een tip voor iemand in het zuiden des lands die dit een stuk goedkoper kan? Alvast enorm bedankt
Van een collega kan ik voor een appel en een ei een CBR600F1 uit 1987 overnemen. Hij meldt echter dat de nokkenasketting wat rammelt. Dit lijkt een gevalletje 'NAKS kapot'.
Nu kan ik van dit type nergens een handleiding vinden voor het vervangen hiervan. Ik vind wel handmatige NAKSen voor een paar tientjes, maar een inbouwhandleiding is onvindbaar. De lokale motorzaak rekent ~300 euro voor het vervangen, wat ik op een motor van dit kaliber veel te duur vind.
Voor mij is het issue nu 'wel of niet kopen', afhankelijk van de kosten die ik er nog aan moet maken. Voor de rest loopt de motor prima, dus dat is geen issue.
Iemand enig idee of ik dit makkelijk zelf kan (redelijk handig, geen sleutelervaring), of ik er wellicht gewoon mee door kan rijden, of wellicht een tip voor iemand in het zuiden des lands die dit een stuk goedkoper kan? Alvast enorm bedankt