Nanfang motor kopen?

nee tuurlijk niet teunis want er kan geen bakkie naast

Wat niet is, kan nog komen. What\'s next? de NanFang ShangHai-600RR :) Een 599cm3 4 cilinder 32 klepper met injectie, abs, gps, airbag, sigarettenaansteker, asfaltbakje, GSM-kitje en radio. :}
 
als je er dan ook een paar mooie fietstassen bij doet wil ik die wel hebben
 
als je er dan ook een paar mooie fietstassen bij doet wil ik die wel hebben

Je krijgt 2 leren fietstassen, een tanktas, een rugtas en een plastic tas.

Maaruh even serieus : Ik zou GEEN nanfang kopen. Ten eerste, het ding is maar 150cc dus niet vooruit te branden en niet voor op de snelweg.
Ten tweede, het is Chinese rotzooi, weinig info te vinden, en is er wat over te vinden, dan is het in het Chinees. En ten derde : Onderdelen? Veel suc6 met zoeken!

Hou het maar bij de grotere merken zou ik zeggen :) Er zijn zat choppers op de markt die niet zoveel bereden worden, dus als je een motor wilt hebben die je niet zoveel ziet ; keus zat.
 
Hmmm, jammer dat er niemand met ervaringen is. Ik vind jullie trouwens wel een beetje kinderachtig reageren. Ik was gewoon benieuwd naar de kwaliteiten en rijgedrag en het enige wat ik krijg zijn flauwe grappen, terwijl het echt een supermotor is.
 
ik denk dat je aan de reacties wel kan merken gert, dat je beter geen motor uit die hoek van de wereld kan kopen,zelfs russisch is beter. en kijk eens naar de km standen van de tweedehands urals, bj. 90 kmstand 800 etc.
 
over smaak valt niet te twisten.... als jij die motor mooi vind moet je ff door blijven zoeken naar mensen die er ervaring mee hebben

ik zou alleen niet zo\'n motor kopen, aangezien je met onderdelen enz. zit
kan nogal in de papieren gaan lopen (weet ik niet zeker)
 
Na volgens mij is het wel een ok\'je motor. Ik zie hier op dit board trouwens meer problemen met Honda dan met NanFang. Lijkt me een duidelijke keus dan.
 
Hmmm, jammer dat er niemand met ervaringen is. Ik vind jullie trouwens wel een beetje kinderachtig reageren. Ik was gewoon benieuwd naar de kwaliteiten en rijgedrag en het enige wat ik krijg zijn flauwe grappen, terwijl het echt een supermotor is.
Je vraagt anders zelf om flauwe grappen gert.
Waarom noem je anders zo\'n 150cc chopper een bloedgeil racemonster :?
Volgens mij loop je gewoon de kluit te belazeren.
Ja, het is wel lachen met die gert.
 
Na volgens mij is het wel een ok\'je motor. Ik zie hier op dit board trouwens meer problemen met Honda dan met NanFang. Lijkt me een duidelijke keus dan.

Meer problemen, omdat er veel meer van dat soort motoren rondrijden, dan heb je meer kans op problemen. Jij zou als arts moeten weten dat een erge ziekte in een grote stad vaker voor kan komen dan in een klein dorpje van 3 boerderijen en een half kippenhok ;) (om maar een voorbeeld te noemen). Niemand hier op het forum heeft denk ik ooit van Nanfang gehoord, dus vergelijk het aub niet met een groot merk. Dan kan ik je ook vertellen dat de prestaties van Honda vele malen beter zijn dan Nanfang.

En kinderachtig, ach, zoals TurboTeunis ook al zei, een 150cc chopper is geen supergeil racemonster ;)
Ik houd je echt niet tegen om zo\'n ding te kopen, maar zoals ik al zei, denk alleen al aan de onderdelen. Als je de oliefilter moet vervangen heb je al een probleem. En geen dealer in Nederland die je kan helpen met je motor. Ja de simpele problemen.

Ik zou dus echt eens gaan kijken naar de choppers van de grotere merken. Bovendien zag ik dat deze NF150 iets van 9kw had ? Dat is net 12pk. Ik zou er niet op durfen rijden op de provinciale weg.

Kijk eens op marktplaats.nl bij Motoren/Brommers. Daar zul je zat choppers vinden die je waarschijnlijk wel heel erg mooi vind. Ik kijk zelfs nog altijd vaak op markplaats naar leuke naked bikes & sportmotoren.

just my 2 eurocents...
 
Op vrijdag 25 januari 2002 00:12 schreef JK het volgende:just my 2 eurocents...

Hij kan wel zo\'n bami-fiets kopen, maar dan alle onderdelen die gedemonteerd kunnen worden vervangen door Honda of Kawa onderdelen :+
 
Na volgens mij is het wel een ok\'je motor. Ik zie hier op dit board trouwens meer problemen met Honda dan met NanFang. Lijkt me een duidelijke keus dan.
Gert, ik geloof dat ik de enige ben die écht achter je staat. Ik denk dat de NanFang een potentiele hit op de motormarkt is. Laat de rest maar lachen; met een beetje geluk is het importeursschap nog niet vergeven en wie lacht er dan.... Ja, jij Gert: dit is jouw kans, dit wordt het begin van een hele nieuwe toekomst, het volgende hoofdstuk in jouw levensboek, de moeder van het verdronken kalf etc.
Gert, ik moet gaan want het licht op de afdeling gaat uit, we moeten slapen gaan.
 
Als je iets in deze stijl wilt kopen koop dan asjeblieft gewoon een \"normaal\" merk chopper met een beetje cc\'s.
Hoe groot is deze bami motor? Staat ook zo dom als het eruit ziet alsof een volwassen man op een kinderfiets rijdt.
 
Het is helaas geen grap. Heel toevallig zag ik deze motor bij een motordealer in Strombeek Bever (Plaatsje bij Brussel) staan. Ik was gelijk verkocht en heb een proefrit mogen maken. Hoewel hij geen hoge topsnelheid heeft, trok hij toch als de beste. Het merk zei mij verder ook niks, wat me heeft doen besluiten om hem niet te kopen. Ik wilde eerst informeren wat ervaringen waren van andere Nanfangrijders.
 
Als je wat oosters koopt, zoals de meesten onder ins, koop dan gewoon een japanner. Tenminste onderdelen en info genoeg voor te krijgen.
 
Het is helaas geen grap. Heel toevallig zag ik deze motor bij een motordealer in Strombeek Bever (Plaatsje bij Brussel) staan. Ik was gelijk verkocht en heb een proefrit mogen maken. Hoewel hij geen hoge topsnelheid heeft, trok hij toch als de beste. Het merk zei mij verder ook niks, wat me heeft doen besluiten om hem niet te kopen. Ik wilde eerst informeren wat ervaringen waren van andere Nanfangrijders.
wat is je referentie?
spartamet?
als jij wilt dat je serieus genomen wordt, dan zou je je kunnen inhouden met je superlatieven.

Je gaat toch ook niet roepen dat een trabant een supergeile racekar is die enorm trekt in een forum met ferrari en porsche eigenaren?

En je vraag zou sowieso beter thuishoren in het sjoppergedeelte...
 
:} Hoe heet die inrichting waar je in zit?! :+

Vandaar dat hij ook de enige is die serieus met gert meeleeft })

Mocht je toch echt doorzetten met dat \'bloedgeile racemonster\' :? :? :? , dan zullen we de eerste rij impressie met met spanning |( |( tegemoet zien *)
 
Op donderdag 24 januari 2002 23:43 schreef xxxgert het volgende:
... en het enige wat ik krijg zijn flauwe grappen, terwijl het echt een supermotor is.

Hoe zal dat gaan als je na een stukkie toeren stopt voor een bakkie koffie? Ik vind dit echt geweldig... :+
 
Beste triple-X-Gert, hier nog een plaatje van een geil Nanfang racemonster..
Nf6.jpg

Ik ben ff op zoek geweest naar info over Nanfang maar ik vrees dat er nooit een motorblad zo gek is geweest om die dingen te testen. Op de foto staat ook het e-mail adres van de Nederlandse importeur aangezien in je profiel staat dat je uit Hoevelaken komt kun je denk ik het beste een mailtje sturen voor de Nederlandse prijs ;)
Het zijn trouwens wel echte profs daar bij Nanfang, ik zal ff de website quoten:
Thank you for watching. You are the a lot of visitor since this page is on the World Wide Web.
Nanfang Import Holland
Zo zie je maar weer er zijn toch wel \"a lot of visitor\" geïnteresseerd in het merk *D

Misschien is het trouwens makkelijk te achterhalen vanaf wel IP-adres triple-X-Gert zijn berichten post, ik vermoed dat zijn IP-adres lijkt op dat van een van onze mede-MF\'ers... 8-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke, effe een serieus antwoord dan :

NIET KOPEN!!!! Nanfang is een Chinees kopieer bedrijf ( wel lachen dat die Japanners nu zelf eens gekopieerd worden maar dat is een ander verhaal ) Dat zich niet alleen op motorfietsen richt. De Japanse en chinese markt worden op dit moment overspoeld met modelletjes van deze fabrikant. Sterker nog, in Japan zijn al Nanfang\'s aangetroffen met bijvoorbeeld Honda en Suzuki logo\'s erop.... onduidelijk is echter nog of dat Nanfang deze stickers aanbrengt, of bonafide handelaren om de betreffende kopieen als origineel te verkopen.

Honda is zelfs bezig om deze fabrikant voor de rechter te dagen omdat de kwaliteit van deze machientjes aan de infirieure kant is. Sterker nog, er worden voor bepaalde blok onderdelen zelfs @e keuze materialen gebruikt, om de prijs te kunnen drukken.

Vorig jaar had het engelse blad MCN er 2 hele pagina\'s aan gewijd, vooral omdat ook in de GB de eerste Nanfang modellen met Honda stickers opdoken bij de Honda importeur!!!!!

Ik heb er zelf in Engeland ook één zien staan. Slechte kwaliteit inderdaad. Met je nagel kras je de lak er zo af ( van het frame ) het chroom mag eigenlijk geen crhoom heten, de banden zijn Chinese fietsbanden van rond de 20 Euro...
Echt serieus, koop gewoon lekker een Honda, Suzuki, of wat dan ook, maar niet dit....
Garantie is ver te zoeken, onderdelen minder ver, er past gewoon alles van Honda in, aangezien het toch een kopie is......ik hoop alleen wel dat ze de toleranties net zo serieus nemen als Honda doet.

Ennu, misschien denk je dat ik zelf Japans rij.... nee, Italiaans.... maar je wilde een serieus antwoord, ... doe hier je voordeel mee! 8-)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan