NapO en een dagje Zandvoort!

pietje 41

MF veteraan
6 okt 2002
2.927
0
Hilversum
Met veel plezier wil ik het topic openen voor NapO die weer een toptijd neergezet heeft op Zandvoort vandaag ....... dacht 2.07,? :}

Ben erg benieuwd naar het verslag van zijn ervaringen van deze schitterende dag! :+


ps Bedoel dit niet negatief en wil je ook niet in de maling nemen ofzo Nap,maar wil graag jou beleving lezen van deze dag!
 
Laatst bewerkt:
stonden jullie met een groep vanochtend in heemstede voor het stoplicht? Ik zag een R1, R6, sv1000 en nog wat staan toen ik in mijn autootje naar het werk pruttelde...

(Ik zie wekelijks hele groepen motorrijders 's ochtends op weg naar circuit dagen en ben helemaal niet jaloers B| )
 
Ja want ik ben erg benieuwd of ik er een beetje mooi opsta.
Staat nu nog niets op !
 
uhm het begin:

ondanks dat ik in alkmaar woon, toch met de aanhanger naar zandvoort, lekker relekst, spullekes in de auto, en naar zandvoort aan zee :)

voor mij eerste keer zandvoort, zelfde als assen en ik vond het wel grappig, want ik kreeg uit verschillende hoeken te horen...

"huh marshall zijn terwijl je hier nog nooit gereden hebt?" er waren dus nogal een aantal mensen die dat erg vreemd vonden. en ik vraag me nu af of de gedachtes veranderd zijn na deze dag? ;)

ff pietje41, mossel en mo opgezocht, ff babbeltje gemaakt en de boel opgebouwd (althans motor van het treeeelertje af je kent het wel...

om in te komen en de baan te verkennen was ik sochtends om 9 uur meteen in de allersnelste groep gestapt om ff lekker de lijnen van het circuit te verkennen.
na 3 rondjes lekker los, en gummen maar....mwhoa, das een leuk baantje, gerlach is een warmwordend bochtje....hugenholtz erachter aan erg techisch allemaal...

door naar boven, richting nepchicane, (i love chicanes...vooral met die 2 cilinder ;) he pietje?) door naar het scheivlak, IEDEREEN maar ook IEDEREEN remmen daarzo...wrom ik weet het niet, want als er 1 ding is ...kan je gewoon
ff een beetje liften, en gewoon om hoeken dat ding meteen knie aan de grond en dan het hele scheivlak zodoor naar de marlboro, sjesus wat is dat een knik zeg, die kan je wel zo hard nemen, en elke keer denkje, DAT KAN HARDER! tot dat ik een paar keer zo vreselijk met me stepies de grond raakte dat ik dacht, nah nu is het wel ff genoeg geweest.

die combi, marlboro-renault bocht vind ik geweldig, het liefst lang door halen in zijn 4, en dan 2 terug, voorrem icm achterrem en dan driften he...dat is wel zo gaaf...(heeft het nut? ga je er harder van...daar zeker niet...maar tis wel leuk), ik had al vrij snel door dat ik laat ik kon remmen, voor de tarzan voor de audi-s (he pietje?) dus ik kon daar meters maken...vroeg op het gas dat ging super....maarja die rechte stukken....drama, te weinig topsnelheid (235 op het rechte end) he pietje? (<=laatste sessie zat ie me daar te zieke joh, hele baan kon ik m net aan voorblijven...en op de rechte stukken ging ie naast me rijden als of niets was...en zwaaien naar me he pietje? :( ;)

anyway, als marshall, had ik de mindere goden zeg maar, maar evengoed geen probleem, vanuit freebike-tak weet je niet beter, en begin ik het zelfs leuk te vinden om die jonges wat te leren, vooral met kijk techniek, zithouding en bochtentechniek...die gasten komen binnen, rijden als een krant (nrc handelsblad <=KUTkrant dus) en gaan naar buiten, rijden nog steeds als krant maar dan wel als een telegraaf, full color, en veel plaatjes! :)

wat betreft de ronde tijd, ik denk dat ik de 2 of 3 groep 1 sessie het hardst heb gereden, (rond de 2.05 de achterband was toen nog goed) en de laatste sessie heb ik (volgens de laptimer van pietje 2.07) gereden...die sessie ging nergens over...

waarom niet?

nou, niks meer race lijnen, moest elke keer verdedigend rijden, als of het een wedstrijd was...aanremmen voor de tarzan, kut, pietje zit achter me, gerlach, hugenholz, kut, pietje zit achter me, kon ik 20 a 30 meter pakken met laat remmen en uitacceleren, was er ff een rechtstuk...kut, pietje weer in me achterwiel...IK WERD GEK VAN DIE GOZER :} :P

8 a 9 rondjes stuivertje gewisseld, hij op de rechte stukken PLEUR-ROS-ROEI-WOESHHH voorbij...sja pietje remmen, nappie er weer voorbij met uitremmen...t ging allemaal op het scherpst van de snede... :) helemaal geweldig...

totdat ik nog later wilde remmen voor de audi-s bocht, en dat ging niet meeer, dus verremde me, en moest pietje41 en rob voorbij laten gaan, haakte meteen weer aan sloot het gat, en bij start finish, was het einde sessie....

al met al ...wat een geileVETTESUPERGAVE sessie...hehehe :P

edit stukkie weggehaald:
stukkie tekst weggehaald, bleek spannend te zijn maar t was voor een aantal mannen het opwarm rondje (en ik dacht iets anders)...dus we laten de waarheid in het midden...betrof een stukje over mossel, en hansgsxr
:) iedereen weer blij :)

kortom...een topdag...heb me prima vermaakt en vond het supergezellig!!!!! :)
jonges bedankt, tot de volgende keer!
 
Laatst bewerkt:
uhm het begin:

ondanks dat ik in alkmaar woon, toch met de aanhanger naar zandvoort, lekker relekst, spullekes in de auto, en naar zandvoort aan zee :)

voor mij eerste keer zandvoort, zelfde als assen en ik vond het wel grappig, want ik kreeg uit verschillende hoeken te horen...

"huh marshall zijn terwijl je hier nog nooit gereden hebt?" er waren dus nogal een aantal mensen die dat erg vreemd vonden. en ik vraag me nu af of de gedachtes veranderd zijn na deze dag? ;)

ff pietje41, mossel en mo opgezocht, ff babbeltje gemaakt en de boel opgebouwd (althans motor van het treeeelertje af je kent het wel...

om in te komen en de baan te verkennen was ik sochtends om 9 uur meteen in de allersnelste groep gestapt om ff lekker de lijnen van het circuit te verkennen.
na 3 rondjes lekker los, en gummen maar....mwhoa, das een leuk baantje, gerlach is een warmwordend bochtje....hugenholtz erachter aan erg techisch allemaal...

door naar boven, richting nepchicane, (i love chicanes...vooral met die 2 cilinder ;) he pietje?) door naar het scheivlak, IEDEREEN maar ook IEDEREEN remmen daarzo...wrom ik weet het niet, want als er 1 ding is ...kan je gewoon
ff een beetje liften, en gewoon om hoeken dat ding meteen knie aan de grond en dan het hele scheivlak zodoor naar de marlboro, sjesus wat is dat een knik zeg, die kan je wel zo hard nemen, en elke keer denkje, DAT KAN HARDER! tot dat ik een paar keer zo vreselijk met me stepies de grond raakte dat ik dacht, nah nu is het wel ff genoeg geweest.

die combi, marlboro-renault bocht vind ik geweldig, het liefst lang door halen in zijn 4, en dan 2 terug, voorrem icm achterrem en dan driften he...dat is wel zo gaaf...(heeft het nut? ga je er harder van...daar zeker niet...maar tis wel leuk), ik had al vrij snel door dat ik laat ik kon remmen, voor de tarzan voor de audi-s (he pietje?) dus ik kon daar meters maken...vroeg op het gas dat ging super....maarja die rechte stukken....drama, te weinig topsnelheid (235 op het rechte end) he pietje? (<=laatste sessie zat ie me daar te zieke joh, hele baan kon ik m net aan voorblijven...en op de rechte stukken ging ie naast me rijden als of niets was...en zwaaien naar me he pietje? :( ;)

anyway, als marshall, had ik de mindere goden zeg maar, maar evengoed geen probleem, vanuit freebike-tak weet je niet beter, en begin ik het zelfs leuk te vinden om die jonges wat te leren, vooral met kijk techniek, zithouding en bochtentechniek...die gasten komen binnen, rijden als een krant (nrc handelsblad <=KUTkrant dus) en gaan naar buiten, rijden nog steeds als krant maar dan wel als een telegraaf, full color, en veel plaatjes! :)

wat betreft de ronde tijd, ik denk dat ik de 2 of 3 groep 1 sessie het hardst heb gereden, (rond de 2.05 de achterband was toen nog goed) en de laatste sessie heb ik (volgens de laptimer van pietje 2.07) gereden...die sessie ging nergens over...

waarom niet?

nou, niks meer race lijnen, moest elke keer verdedigend rijden, als of het een wedstrijd was...aanremmen voor de tarzan, kut, pietje zit achter me, gerlach, hugenholz, kut, pietje zit achter me, kon ik 20 a 30 meter pakken met laat remmen en uitacceleren, was er ff een rechtstuk...kut, pietje weer in me achterwiel...IK WERD GEK VAN DIE GOZER :} :P

8 a 9 rondjes stuivertje gewisseld, hij op de rechte stukken PLEUR-ROS-ROEI-WOESHHH voorbij...sja pietje remmen, nappie er weer voorbij met uitremmen...t ging allemaal op het scherpst van de snede... :) helemaal geweldig...

totdat ik nog later wilde remmen voor de audi-s bocht, en dat ging niet meeer, dus verremde me, en moest pietje41 en rob voorbij laten gaan, haakte meteen weer aan sloot het gat, en bij start finish, was het einde sessie....

al met al ...wat een geileVETTESUPERGAVE sessie...hehehe :P

edit stukkie weggehaald:
stukkie tekst weggehaald, bleek spannend te zijn maar t was voor een aantal mannen het opwarm rondje (en ik dacht iets anders)...dus we laten de waarheid in het midden...betrof een stukje over mossel, en hansgsxr
:) iedereen weer blij :)

kortom...een topdag...heb me prima vermaakt en vond het supergezellig!!!!! :)
jonges bedankt, tot de volgende keer!
Zoals gewoonlijk van Nap0 heeft hij weer een schitterend stukkie geschreven!

En Nap je kon er natuurlijk op wachten dat je in de Audi-S of een andere bocht een keer zou gaan verremmen 8-)

Los hiervan heb ik erg genoten/gelachen van je rijkunsten...vooral in die laatste sessie!
Leek mij een beetje op de Film Nap0 en de dood of de Gladiolen!! :+

Grote funfactor gisteren :}
 
Wil ook even mijn spannend moment met jullie delen (in groep 1). ging als volgt 3e sessie 2de op warmronde (waar is het voor nodig? ,maar goed) voorrijder maakt niet genoeg snelheid dus rijd iedereen op een kluitje (je mag er niet voorbij he')
voor de malboro bocht komt een of andere lulhannes op het idee van buiten naar binnen te steken (zonder te kijken) om effe iedereen voorbij te rijden (he' kijk mij eens) voor mij rijd moet iemand met zijn plinter nieuwe aprilia die keihard voor meneer moet remmen en remt hem onderuit (was er anders geheid tegen aan geklapt) vervolgens kon ik hem niet ontwijken en reed OVER hem heen . kon mij fiets recht op houden (gewoon geluk) gestopt om te kijken hoe het met hem was (wonderwel mankeerde hij niets) de motor was er minder aan toe.
Volgens mij is dit soort dingen makkelijk te voorkomen (geen voorrijders of gas er op, een rondtje is gp circuit is wel genoeg voor de bandtjes denk ik.
Ik probeer in ieder geval in het vervolg uit de buurt te blijven bij dit soort ongeleide projectielen.

Verder perfect dagje lekker gereden :]
 
Wil ook even mijn spannend moment met jullie delen (in groep 1). ging als volgt 3e sessie 2de op warmronde (waar is het voor nodig? ,maar goed) voorrijder maakt niet genoeg snelheid dus rijd iedereen op een kluitje (je mag er niet voorbij he')
voor de malboro bocht komt een of andere lulhannes op het idee van buiten naar binnen te steken (zonder te kijken) om effe iedereen voorbij te rijden (he' kijk mij eens) voor mij rijd moet iemand met zijn plinter nieuwe aprilia die keihard voor meneer moet remmen en remt hem onderuit (was er anders geheid tegen aan geklapt) vervolgens kon ik hem niet ontwijken en reed OVER hem heen . kon mij fiets recht op houden (gewoon geluk) gestopt om te kijken hoe het met hem was (wonderwel mankeerde hij niets) de motor was er minder aan toe.
Volgens mij is dit soort dingen makkelijk te voorkomen (geen voorrijders of gas er op, een rondtje is gp circuit is wel genoeg voor de bandtjes denk ik.
Ik probeer in ieder geval in het vervolg uit de buurt te blijven bij dit soort ongeleide projectielen.

Verder perfect dagje lekker gereden :]
Zag die jongen glijden, hij vertelde mij later in de pits dat die snuiter tegen zijn voorwiel gereden was :(

Gelukkig heeft de rijder er geen letsel aan over gehouden !
 
Wil ook even mijn spannend moment met jullie delen (in groep 1). ging als volgt 3e sessie 2de op warmronde (waar is het voor nodig? ,maar goed) voorrijder maakt niet genoeg snelheid dus rijd iedereen op een kluitje (je mag er niet voorbij he')
voor de malboro bocht komt een of andere lulhannes op het idee van buiten naar binnen te steken (zonder te kijken) om effe iedereen voorbij te rijden (he' kijk mij eens) voor mij rijd moet iemand met zijn plinter nieuwe aprilia die keihard voor meneer moet remmen en remt hem onderuit (was er anders geheid tegen aan geklapt) vervolgens kon ik hem niet ontwijken en reed OVER hem heen . kon mij fiets recht op houden (gewoon geluk) gestopt om te kijken hoe het met hem was (wonderwel mankeerde hij niets) de motor was er minder aan toe.
Volgens mij is dit soort dingen makkelijk te voorkomen (geen voorrijders of gas er op, een rondtje is gp circuit is wel genoeg voor de bandtjes denk ik.
Ik probeer in ieder geval in het vervolg uit de buurt te blijven bij dit soort ongeleide projectielen.

Verder perfect dagje lekker gereden :]
ai ...

zou wel makkelijk zijn als je wist wie het was ... kunnen we er actie tegen nemen ....

Er werd gisteren behoorlijk associaal gereden door verschillende R1 rijders ....Die dachten allemaal kampioen te worden of zo ..

of je nou wel of niet 2 rondjes achter de marshall aan moet rijden is eigenlijk geen discussie ... we houden 2 rondjes aan omdat dat in theorie veiliger is ... qua bandenopwarmen ... dat sommige zich niet kunnen inhouden of willen patsen daar kan de organisatie niets aan doen ... stukje sociale controle doet hier wonderen
 
Wil ook even mijn spannend moment met jullie delen (in groep 1). ging als volgt 3e sessie 2de op warmronde (waar is het voor nodig? ,maar goed) voorrijder maakt niet genoeg snelheid dus rijd iedereen op een kluitje (je mag er niet voorbij he')
voor de malboro bocht komt een of andere lulhannes op het idee van buiten naar binnen te steken (zonder te kijken) om effe iedereen voorbij te rijden (he' kijk mij eens) voor mij rijd moet iemand met zijn plinter nieuwe aprilia die keihard voor meneer moet remmen en remt hem onderuit (was er anders geheid tegen aan geklapt) vervolgens kon ik hem niet ontwijken en reed OVER hem heen . kon mij fiets recht op houden (gewoon geluk) gestopt om te kijken hoe het met hem was (wonderwel mankeerde hij niets) de motor was er minder aan toe.
Volgens mij is dit soort dingen makkelijk te voorkomen (geen voorrijders of gas er op, een rondtje is gp circuit is wel genoeg voor de bandtjes denk ik.
Ik probeer in ieder geval in het vervolg uit de buurt te blijven bij dit soort ongeleide projectielen.

Verder perfect dagje lekker gereden :]
2 rondes is standaard hoor gebeurt bij de gridtimes op assen ook..e.d.
voor diegene die dan inhaalde zeg maar...is het dan zo moeilijk om ff 2 rondjes te wachten...met inhalen...???

ik moet wel zeggen 2x 5 km warmrijden is inderdaad ook wel pittig wat... op het kleine circuit bijv.2 rondjes en gp baan 1 rondje...misschien is voorstellen bij maudie.

de eerste sessie om 9 uur sochtends had die gozer met die tdm ook al meteen de zenuwen...hij moest zowat door mossel heen...die 3 rondes warm reed de eerste sessie (wat geheel begrijpelijk is) dat nerveuze gedrag is nou ook weer niet nodig...je kan de hele dag nog...

later op de dag ging ie op zijn bek om dat ie geen remdruk meer had net voor het aanremmen van de tarzan...net voordat ie bij de muur was ...viel die om...dat was ook wel knap lullig....
 
:] Voor mij voor het eerst op het grote GP-circuit de 14de, en dan maar gelijk in de zeer snelle groep. Was dan ook zeer tevreden hoe het rondje verliep :+ . Wel even wennen vooral omdat de meeste bochten rechtsom gaan, en veel vergt van de banden. Na de tweede sessie klokte ik een 2.12.--, en de snellere jongens rond de 2.05.-- :} en ben dus zeer tevreden met deze tijd. Het kan nog beter, en hoop dan ook de 22ste een iets betere tijd te kunnen neerzetten, ga wel achter Hans-GSX-R aan en zie wel.
Jammer voor die jongens die gevallen zijn, en gelukkig niets mankeren.
Yama R6 ZAC.nr344
 
Tegen z'n voorwiel aangereden nog erger ;( ik weet alleen dat het een rood grijze GSX-R was (helaas)
Mischien moet in een briefing (ik heb er geen gezien) iedereen flink toegeblaft worden dat er niet ingehaald word tijdens de opwarmronden (meer kun je waarschijnlijk niet doen)
Zag die jongen glijden, hij vertelde mij later in de pits dat die snuiter tegen zijn voorwiel gereden was :(

Gelukkig heeft de rijder er geen letsel aan over gehouden !
 
weet je wat ik nou niet begrijp .... als ik dat nou zou zien ...dan trok ik hem toch echt ff van zn motor af ...

ik bedoel de rest van de groep moet dit toch ook zien :?
 
:] Voor mij voor het eerst op het grote GP-circuit de 14de, en dan maar gelijk in de zeer snelle groep. Was dan ook zeer tevreden hoe het rondje verliep :+ . Wel even wennen vooral omdat de meeste bochten rechtsom gaan, en veel vergt van de banden. Na de tweede sessie klokte ik een 2.12.--, en de snellere jongens rond de 2.05.-- :} en ben dus zeer tevreden met deze tijd. Het kan nog beter, en hoop dan ook de 22ste een iets betere tijd te kunnen neerzetten, ga wel achter Hans-GSX-R aan en zie wel.
Jammer voor die jongens die gevallen zijn, en gelukkig niets mankeren.
Yama R6 ZAC.nr344

Hee daar volgens mij was ik met jou stuivertje aan het wisselen op 3 mei (z.a.c.), ik heb nog wel een paar piccies waar jij ook op sta.....

DSC02024.JPG


3MEI%20(17).JPG


Wij moesten die dag achteraan starten (we hadden geen transponder... |( )

27e zijn we er niet bij... want dan lig ik waarschijnlijk aan het infuus ergens in Assen (TT)

Groeten Ray
 
Ja was een topdag!

Moet zeggen dat voorrijden voor de langzaamste groep een beetje moeilijk was zonder spiegels en de motor in racetrim, maar die jongens hebben er zeker zo van genoten als de snellere rijders, zeker weten!!!

Die kamikaze aktie heb ik niet vernomen, maar zoals Mossel al zegt sociale controle is in dit geval zeker op zijn plaats.

Ik heb voornamelijk in groep 4 en 3 voor gereden en ik denk dat daar het grootste probleem de kijktechniek was, zoals een goede wegrijder betaamd let je ook op wat er voor je ligt en dat moet je op het circuit ff vergeten *D zolang ze achter je rijden gaat het goed, soms liet ik er een voor me rijden om even te kijken hoe hij de lijnen reed, en dan begonnen ze vaak de bocht in vier stukken te hakken ofzo, je weet wel een beetje wiebelen wel/niet plat enz.
Misschien wel goed daar wat meer aandacht aan te besteden....
 
Terug
Bovenaan Onderaan