"Nat in nat" spuiten wat betekent dat p

fighting

MF'er
25 okt 2003
78
0
Boxmeer
Ik heb het hele forum al afgezocht maar kan eigenlijk nergens vinden wat dit nou precie betekent.

Ik wil mijn motor aanhanger gaan spuiten in 3lagen systeem 3CT en door de verfleverancier werd het mij zo verteld .

Ik ben hem alleen vergeten te vragen wat dit "nat in nat" nou precies voorsteld

Kan iemand mij dit hier vertellen ?

ps met google zie ik het ook vaak terug maar nergens staat er iets over geschreven.
 
Nat in nat spuiten is de volgende laag spuiten als de eerder gespoten laag nog niet geheel is verhard.
Een 2de laag op een (echt) natte ondergrond spuiten mislukt , de verf loopt dan door elkaar.

Dacht ik ook. Je komt dit ook vaak tegen bij metallic lakken. Dan krijg je het mooiste resultaat als je de blanke laklaag binnen een half uur na de laatst gespoten laag aanbrengt.
 
Nat op nat wil niet meer zeggen dan dat je eerst grondlak spuit en meteen daarna (dus zonder te schuren) doorgaat met de gewone lak. Je laat de grondlak een beetje "aantrekken" en als de grondlak een beetje mat begint te worden ga je door met de gewone lak. Eindreseltaat wordt iets minder strak maar is voor een aanhangertje niet zo belangrijk maar zeker voldoende. Deze methode wordt meestal gebruikt in motorruimtes,kofferbakken en binnenkanten van portieren. Voordeel hiervan de de tijdwinst.(niet drogen en weer schuren)

Groeten Ruud
 
Nat op nat wil niet meer zeggen dan dat je eerst grondlak spuit en meteen daarna (dus zonder te schuren) doorgaat met de gewone lak. Je laat de grondlak een beetje "aantrekken" en als de grondlak een beetje mat begint te worden ga je door met de gewone lak. Eindreseltaat wordt iets minder strak maar is voor een aanhangertje niet zo belangrijk maar zeker voldoende. Deze methode wordt meestal gebruikt in motorruimtes,kofferbakken en binnenkanten van portieren. Voordeel hiervan de de tijdwinst.(niet drogen en weer schuren)

Groeten Ruud

Yep das waar. :Y :}
 
Nat op nat wil niet meer zeggen dan dat je eerst grondlak spuit en meteen daarna (dus zonder te schuren) doorgaat met de gewone lak. Je laat de grondlak een beetje "aantrekken" en als de grondlak een beetje mat begint te worden ga je door met de gewone lak. Eindreseltaat wordt iets minder strak maar is voor een aanhangertje niet zo belangrijk maar zeker voldoende. Deze methode wordt meestal gebruikt in motorruimtes,kofferbakken en binnenkanten van portieren. Voordeel hiervan de de tijdwinst.(niet drogen en weer schuren)

Groeten Ruud

:^
Wij doen het ook met nieuwe carrosserie-delen die geen transportschade hebben.
Als je het goede materiaal ( nat in nat grondlak) hebt dan zie geen verschil tussen 'nat in nat' en als het grondlak geschuurd is.
De hechting van 'nat in nat' is wel wat minder (steenslag gevoeliger).
Maar voor een aanhanger is het perfect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan