Nat stralen met zand?

sanscorp

MF veteraan
21 sep 2010
4.716
982
Almere
Krijg straks een opzetstuk voor de kärcher binnen, gewoon even benieuwd, kan je gewoon fijn (speel) zand pakken als medium?

Verwacht niet dat ik er poedercoating mee weg krijg, maar makkelijk snel schoonmaken van sterk vervuilde delen of loszittende lak moet vast wel lukken.
 
Stralen met zand is al jaren in de ban tenzij in een afgeschermde omgeving.
Wellicht dat jouw relatief kortstondige actie niet zo'n kwaad kan voor de volksgezondheid, zoek toch maar eens naar silicose.
 
Nat bind het, maar dan zit je nog met wanneer het opdroogt en je het op gaat ruimen lijkt mij.

Dan zal ik dus echt een geschikt middel moeten kopen.

Heb nog een kleine jerrycan met grit staan maar dat is niet veel meer en ik weet niet of het fijn genoeg is om door de nozzle te kunnen.
 
niet meer naar het strand ook, dan? En dat is een serieuze vraag
al die dingen zijn idd. heel slecht voor je als je dat dagelijks voor je werk doet zonder voldoende bescherming.... dus als je dat als particulier af en toe met WEL voldoende bescherming doet en daarbij logisch nadenkt en goed oplet ga je niet meteen dood.

kijk maar naar recent onderzoek naar gevaar van asbest.... stuk minder gevaarlijk dan eerst altijd werd aangenomen. Ik zeg investeren in een goed stofmasker met van die vervangbare filters erop. kost nog geen 100 euri alles bij elkaar en heb je altijd de mogelijkheid om de juiste filters te plaatsen.

Later,

Loek
 
Daar sla je geen zand tot fijnstof.
Ik in ieder geval niet :)

Maar met water slaat alles meteen neer, dat was mijn redenatie
Ja dat is het hem juist. Dat strandzand is een erosieproduct wat al stukgeslagen is, vandaar dat ik dat vraag en ook daar vind je met mooi weer veel droog zand.... Anderzijds, in Afghanistan is dat fijne stof een hoofdbestanddeel van de dagelijkse voeding
 
Laat je het resultaat zien? ik heb een frame wat bijgewerkt moet, kleine niet te borstelen plekjes stralen. Maar als het over Kärcher gaat denk ik aan water, klopt dat?
 
Vandaar natstralen :)
Idd met een Kärcher k3.99 hogedrukspuit.

Heb nu 4x een alu autovelg waarbij er veel rubber aan de binnenkant zit, de poedercoating hoeft er niet af maar als het wel gebeurd dan is het prima.
 
Dan hoef je toch niet bang te zijn voor fijnstof?? Vergis je niet in de kracht van water met een abrasive. Ik heb een demo bijgewoond van hoe ze de aluminiun "pantserplaten" van de Fennek met water uit een 40 mm dikke plaat snijden. Als een mes door de boter. Ik denk dat je een heel mooi systeem hebt :t
 
Ben lui en wil dit proberen haha
Ook om het effect op alu te zien.

Ja het is nog wel de bedoeling dat ik ze ga gebruiken maar zal voorzichtig te werk gaan en post wel even de foto's voor en na
 
Het probleem met "zandbakkenzand" is dat het in de aanzuig buis verkleefd door het vocht
( in mijn oude straalkast ieder geval )

Duurde een eeuwigheid voor de -inhoud- van m'n kast droog genoeg was om te gebruiken.

Vind de vullingen van die karcher trouwens wel rete duur, 75 euro of zo voor een zakje.. - tering ! -
 
Dat was ik ook niet van plan haha.
Het opzetstuk van Kärcher is 86 euro, heb een gelijksoortige gekocht voor 25 euro incl. verzenden vanuit Engeland.

We gaan het meemaken.
 
H
Het probleem met "zandbakkenzand" is dat het in de aanzuig buis verkleefd door het vocht
( in mijn oude straalkast ieder geval )

Duurde een eeuwigheid voor de -inhoud- van m'n kast droog genoeg was om te gebruiken.

Vind de vullingen van die karcher trouwens wel rete duur, 75 euro of zo voor een zakje.. - tering ! -

Huh, hoe blazen ze dan kalk in een kalksilo vanuit een vrachtwaggel, en daarna wil het er meestal ook weer uit.
 
Nat verplaatsen met lucht gaat ook als de apparatuur er voor ingericht is.

Er zit een levensgroot verschil in "Nat stralen met zand" en "Stralen met nat zand"
Het is dat Sanscorp effe te ver weg woont anders had hij hier in de tuin kunnen stralen, daar moet nog 4 ton zand in...
 
Laatst bewerkt:
Zal ook wel droog wezen , natte kalk plakt ook.

* denk ik *

Zit niet in dat werk , da's voor de blazers en zuigers :)

In de vrachtwagen zal het wel droog wezen maar in de silo die buiten staat? Weet het zeker, condens en vochtig.
En nat plakt dat spul verschrikkelijk.

Kalk en cement hebben trouwens de eigenschap dat het droog net water is. Heel apart.

Eigenschap van zand is dat staal waar het overheen glijd ontzettend hard slijt.
Vaak word het glijvlak bekleed met rubber.
 
Terug
Bovenaan Onderaan