Nationaal Veteranen Treffen In Woerden

Originele (chromen) pijpen zijn vaak dubbelwandig, om het verkleuren tegen te gaan.
Een aftermarket pijp is veelal blauw/geel verkleurt.
Wel gaaf zo’n open blok maar beetje zonde om hem onder een mooie motor te hangen :?.
:t
 
Zo is het KwaSuz. Mijn z650b1 heeft de originele bochtenset, die is ook dubbelwandig en niet verkleurt, mijn b2 echter heeft een 4-1 van Jama, die is blauwig.
Bolletje wat ik eerder had had ook de originele uitlaat nog, ook niet verkleurt.
Een blok in doorsnede zou ik ook wel willen, maar dan op een standaard in de huiskamer, staat het mooier.:9~:)
 
En we gaan verder de tent in vandaag. Dat betekent niet dat de foto's er beter op worden met zo'n klein flutflitsertje. Maar goed dat wordt dan weer gecompenseerd door de kwaliteit van de motoren hoop ik. Onderstaande Suzuki GT 550 is werkelijk schitterend wat mij betreft.
191)
IMG_5224_Suzuki GT550.JPG


En dan nog wat exclusiever. 1 Hier zijn er maar 100 van gebouwd? Een Norton P43 Classic, 588 cc 2 schijfs luchtgekoelde Wankel.
Norton 588-serie - Wikipedia
192)
IMG_5226_Norton Wankel.JPG
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij gaat er iets niet goed met de afbeeldingen op MF. Ik zie op de laatste pagina de bijlage zelf niet en als ik er op klik een heel andere afbeelding.
Ja, die wankels hebben wat te weeg gebracht in motorland en autoland. De NSU RO80, en de Van Veen OCR 1000 mogen natuurlijk niet onbenoemd blijven.
Ik heb nog nooit een Van Veen in het echt gezien, dat zou wel eens tijd worden.
En buiten de tent stond de Puch en Tomos club
196)
IMG_5230_Puch M50.JPG


En een opengewerkt Honda CB 350 F blok
197)
IMG_5231_Blok Honda CB350F.JPG
 
Vanmorgen een gestreetfighterde Kawasaki Z1300. Je komt bijna ogen te kort om te zien wat er allemaal verbouwd is. Zal niet iedereen zijn smaak zijn, persoonlijk vind ik het een geweldig apparaat. De grens tussen smaakvol en smakeloos is echter wel flinterdun bij zo'n machine. Ik kan wel erg genieten van dit soort motoren.
204)
IMG_5238_Kawasaki Z1300 Streetfighter.JPG


205)
IMG_5239_Kawasaki Z1300 Streetfighter.JPG


206)
IMG_5240_Kawasaki Z1300 Streetfighter.JPG


207)
IMG_5241_Kawasaki Z1300 Streetfighter.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_5240_Kawasaki Z1300 Streetfighter.JPG
    IMG_5240_Kawasaki Z1300 Streetfighter.JPG
    168,2 KB · Weergaven: 3
Jup, ben het met je eens. Mooi.... ja.... nee, zelfde met die Honda.
Mooi gemaakt, ziet er ook af uit. Hoop tijd aan besteed.
Vroeger vond ik het streetfighter gebeuren allemaal prachtig, nu liever origineel eventueel met een paar dikke wielen/voorvork / betere remmen.
Maar goed dat smaken verschillen...
 
Vandaag 3 mooie café racers
Volgens velen de definitie: Triumpf, 2 cilinders, spaakwielen, trommelremmen, geen opsmuk, clop-ons, sportzadel.
210)
IMG_5244_Triumph.JPG


Honda CB 500 F.
Vindt ik persoonlijk erg mooi zo, op de uitlaatdmper na. Ik kan die MGP-dempers niet mooi vinden, wat meer megatonachtige demper erop zoumeer mijn smaak zijn.
211)
IMG_5245_Honda CB500 cafe.JPG


En dan een Moto Guzzi. Altijd mooi.
212)
IMG_5246_Moto Guzzi.JPG
 
Engelse caféracers zijn altijd mooi om te zien! Vroeger zelf een BSA A10 gehad, die ik omgebouwd had naar RGS replica. De Honda heeft, buiten die uitlaat een dikker achterwiel wat ik ook vind misstaan, maar dat is slechts mijn mening.. Guzzi is altijd geweldig, mooie foto's weer!:t20160408_221132_resized.jpg
 
Engelse caféracers zijn altijd mooi om te zien! Vroeger zelf een BSA A10 gehad, die ik omgebouwd had naar RGS replica. De Honda heeft, buiten die uitlaat een dikker achterwiel wat ik ook vind misstaan, maar dat is slechts mijn mening.. Guzzi is altijd geweldig, mooie foto's weer!:tBekijk bijlage 1341704
Ahum, niet dat ik Engelse fietsen niet mooi vind maar heb je nog meer plaatjes van de MV350s op de achtergrond O-)
Of een verhaal ervan :9
 
Plaatjes heb ik er nog wel van, maar dan moet ik even zoeken in de schoenendozen met fotoos. Die MV was niet van mij, maar van een maat van me, die ook op de foto staat. Hij had hem gekocht, met invoer documenten voor 1250 gulden destijds. Kwam uit Italië. Maar hij liep niet, en hij wou hem bij mij in de garage stallen en daar opknappen, met mijn hulp. Hij was helemaal origineel,
20160408_221010_resized.jpg
en had electronica problemen, geen vonk. Dat bleek gewoon de condensators te wezen, maar die maat van me verloor zijn interesse erin, helaas. En hij heeft hem toen snel verkocht, aan iemand uit Noord-Holland voor slechts 1500 gulden.... Ik had ook interesse erin, maar had even de centen ervoor niet helaas. Heb er nu nog steeds spijt van dat die aan me ontsnapt is die MV..-O-
 
_O- Haha, nu ik deze bovenstaande foto zie, denk ik “komt mij bekend voor” blijkt dat we in 2016 ook al gesproken hebben over deze motor :$.
Kun je zien hoe zeldzaam ze zijn , helemaal op MF. Heb er nog geen andere gezien hier.
 
_O- Haha, nu ik deze bovenstaande foto zie, denk ik “komt mij bekend voor” blijkt dat we in 2016 ook al gesproken hebben over deze motor :$.
Kun je zien hoe zeldzaam ze zijn , helemaal op MF. Heb er nog geen andere gezien hier.
Inderdaad, nu je het zegt! :Y
 
We gaan door met een paar youngtimers in de regen. Opvolger van de Honda CX 500 in de zg Eurosport-styling.
Welkom bij The Dutch Honda CX-V Club. De grootste website over de Honda CX500, CX650, GL500, GL650, Turbo en aanverwante modellen.
De Honda CX650E. Ook deze worden zeldzaam.
213)
IMG_5247_Honda CX650E.JPG


Dan een Honda CBX550F2. Opvallend zijn de ingekapstelde schijfremmen. Honda heeft dit verder weinig toegepast.
Toen ik mijn eerste motor kocht in 1984 kon ik me heel goed voorstellen waarom je zoiets zou willen. Er waren toen diverse remblokken die in de regen gewoon niet remde. Daar ben je hier vanaf, maar goed met de remblokken die daarna kwamen ook, dus weer overbodig geworden.
Dit is overigens een opvallend compacte (kleine) motor.
214)
IMG_5248_Honda CBX550F2.JPG
 
Ducati SL650 Pantah. Met mooie Cont-uitlaat"dempers" erop. Toen de eigenaar vertrok nog maar eens naar het V-twin concert geluisterd.
215)
IMG_5249_Ducati 650 Pantah.JPG


Dan een Honda VF1000FE. Wat een schitterende motor is dit! Prachtig verbouwd. Deze is zó verbouwd dat het nauwelijks opvalt en hij zo uit de fabriek had kunnen komen.
Zo te zien Honda CBR600F spullen erop: Voorvork, wielen remmen. Compleet andere uitlaat eronder. (geen uitlaatpot meer)
En een mooie originele kleurstelling. Zo had de mijne ook moeten worden.
216)
IMG_5250_Honda VF1000FE special.JPG


217)
IMG_5251_Honda VF1000FE special.JPG
 
:t, kijk dat bedoel ik. Als je er een benaming aan mag geven is de term restau-mod een passende .
@Tomcat, uit je reactie begrijp ik dat je de VF niet meer hebt? ( je kan natuurlijk ook niet alles houden, al doe ik mi’n uiterste best O-))
Deze ziet er inderdaad super uit :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan